I programet "på spåret" har de kvoterat in en kvinna i husbandet på trummor! Fan va vissen hon är på att lira.
Jag tycker vi ska kvotera in fler män i feministorganisationerna, jag röstar på Robban Aschberg...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I programet "på spåret" har de kvoterat in en kvinna i husbandet på trummor! Fan va vissen hon är på att lira.
Fan.. Då fick du en taskig burk..En halv burk druvan kebab senare kan jag inte påstå att de är nå vidare megagoda. Kanske var fel att säga mjöliga, utan snarare att de är lite slappa och sladdriga, inget direkt tuggmotstånd eller så.
Fan.. Då fick du en taskig burk..
Fattar ändå inte hur det kan skilja så mellan burkarna.. Om man får en bra "Druvan" så är det knaprigt med perfekt smak a´la kebebstället!
edit: Har nu skickat frågan till "konsumentkontakt"..
Jag tycker vi ska kvotera in fler män i feministorganisationerna, jag röstar på Robban Aschberg...
Helt rätt tråd! Har länge funderat på detta.
ICA's är hittills bäst. Försökt muta lokala kebabhaket som har sveriges bästa feferoni, men dom vägrar.
Fefferoni är stark "växt?"
pepperoni är korv (är tydligen växt med)
jalapeno är också växt
50/50 säger kjex/kex
10% av bönderna, dvs 0,01% av skånes befolkning säger Rullebör.
Fler fördomar?![]()
Näe, så här är det:
Namnet fefferoni kommer av namnet peperoni (peperone i plural). I största delen av europa är peperoni bara ett annan namn för chili men främst hänvisar peperoni till vanlig paprika samt en mindre och hetare variant som ofta är inlagd. I italien kallas denna inlagda chili även peperoncino eller peperone piccante. I sverige är det denna inlagda chilifrukt (som äts till exempelvis kebab) som kallas peperoni eller fefferoni.
Det finns dessutom en korv med samma namn. Peperonikorven är en italienk-amerikansk variant av salami. Det är den mest populära pizza-toppingen i USA. Korven är kryddad med bland annat paprikapulver, och eftersom paprika (bell pepper) är en chilifrukt så kan man ju tänka sig att det är därifrån namnet kommer.
Ber man att få peperoni på sin pizza i italien så kan man räkna med att få paprika. Vill man ha korven med samma namn kan man be att få "salame piccante".
![]()
Jag jobbade på pizzeria när jag gick på gymnasiet och då köpte vi alltid en stor fyrkantig burk med feferoni, 5kg, och de är bästa av de icke-starka så att säga. En gubbe som står under ett träd på loggan, när man öppnade burken så låg de i plast. Gick att köpa på snabbgross för inte så länge sen, jobbigt bara att köpa en så stor då man måste käka dem varje dag för att de inte ska bli dåliga.
I think we may got something! Sen är det lite jobbigt att de är i 5 kgs förpackning. Och med boende i studentkorridor så har man inte alltför generöst med kylutrymme.
I think we may got something! Sen är det lite jobbigt att de är i 5 kgs förpackning. Och med boende i studentkorridor så har man inte alltför generöst med kylutrymme.
Jag brukar å andra sidan köpa feferonis på pizzerian när jag kommer ihåg. En 10:a för en colamugg fylld med feferonis är helt ok pris.
Nix, inte provat ännu..Men måste nog iaf krypa till korset och erkänna att de innehöll fler godbitar än icas, men fortfarande inte alls så många man vill ha.
Har du provat golden feferonis? Oxå druvan
, den knapriga sorten
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning