Jakten på den perfekta feferonin

Vilken vilken vilken???

Sådär skrev jag bara för å jävlas....

Nävars, ingen aning det fanns ju ingen burk i kylen, det är damen som handlar :rodnar Den brukar vara bra iaf får för mig att den heter kebabfef...

Edit: Jag tror det är den här ganska säker!

Last edited:
Nu vart jag så jäkla sugen så jag var tvungen att åka och köpa både druvan och icas. :feferoniätarsmiley

Jag måste säga att Icas är både knaprigare, färskare och starkare! :tummenupp

Jag säger bara: Lösvikt i invandraraffär! Billigt och oftast riktigt bra, det bästa är att man kan be om att få SMAKA innan också! ;)
Brukar köpa i hötorgshallen för 4 kr/hg, perfekta och lagom krispiga.

:tungan Mmm nu sitter jag här med ett fat fefferÅnis! :tummenupp

Synd bara att jag var så ivrig...jag öppnade burken i bilen och tog en tydligen så jag ente på locket ordentligt och alla andra varor i kaschen var marinerde vid hemkost :mad:

:tungan Mmm nu sitter jag här med ett fat fefferÅnis! :tummenupp

Synd bara att jag var så ivrig...jag öppnade burken i bilen och tog en tydligen så jag ente på locket ordentligt och alla andra varor i kaschen var marinerde vid hemkost :mad:

Gahaha! Dagens garv!

Efter missen med Fontanas feferoni så lyxade jag till det och köpte Druvans Golden Feferonis idag. Hälften så stor burk, samma pris. Riktigt fina. Mycket matiga och riktigt knapriga. Inte den klassiska kebabfeferonismaken, men väl känner man igen feferonin (till skillnad från fontanas).

Om det bara vill sluta regna i denna gudsförgätna stad ska jag ut och leta invandrarbutiker (tror Malmö kompenserar, finns inte många i Lund). Tips mottages tacksamt.

Fan ta er :mad: Pågrund av den här tråden så råkade jag igår impulsköpa en burk fefferonis. Nu till den stora fråga, vad äter man fefferonis till?! Kebab funkar, pizza med, man jag kan inte äta det ända tills burken tar slut ju... Så vad äter man fefferonis till? :confused:

Fan ta er :mad: Pågrund av den här tråden så råkade jag igår impulsköpa en burk fefferonis. Nu till den stora fråga, vad äter man fefferonis till?! Kebab funkar, pizza med, man jag kan inte äta det ända tills burken tar slut ju... Så vad äter man fefferonis till? :confused:

Till maten man lagar. Både till den och när man lagar den. Och mellan man lagade den maten och nästa gång man lagar mat.

Fefferoni är kalasgott....:D
Starka som svaga..;)
Till kebaben, tacos eller pasta/köttfärssås...
Ja, de funkar nästan till allt...
Bara att ta en iskall öl o knapra på en fefferoni är GRYMT

Fefferoni är kalasgott....:D
Starka som svaga..;)
Till kebaben, tacos eller pasta/köttfärssås...
Ja, de funkar nästan till allt...
Bara att ta en iskall öl o knapra på en fefferoni är GRYMT

Kan till och med skippa ölen...

Går det inte att steka dom i nått kul? Eller kanske marinera dom i något? Vitlök och örter av något slag!?

Kom på en grej igår!

Fefferonisarna skall avnjutas sakta!

Knaprade på 1st i ca 10min igår, en liten liten knapertugga i taget, och se till att tugga fröna rejält!

Svett i pannan :tummenupp

:rolleyes: Anledningen till att jag kom på det var att jag drog i mig en halvburk häromdan dagen och hade ont i magen dagen därpå :huvet

Går det inte att steka dom i nått kul? Eller kanske marinera dom i något? Vitlök och örter av något slag!?

Jag brukar göra egen wok med strimmlade feff.... i :tummenupp

Kött paprika feff... champinjoner mm mm mm mm

Last edited:
Jag har en ny last! Fefferonis!

:näsblod Min mage gillar inte de´!

Aja jag var tvungen att dra på ungarna ytterkläder och cykla till affären eftersom mamman har bilen och köpa Feff´s alldeles nyss!

Det värsta var att jag handlade på Willys och dem hade inte mina Feff´s där (Druvans Kebab Feff´s) :huvet

Så jag fick prova 2 andra sorter!

Nån som har provat dem ?

Jag har inte testat en skall dra påt lite :tungan :tungan så det blir ännu smaskigare sen:tungan

Edit: Fontanan var mjusk sliskig och lika stark som en en en en :va morot :zpy jag får slänga hela burken! Oätlig! KÖP EJ!

Eldoradon Dög lite knapprig och lite stark. Funkar om det inte finns någon annan, men Druvan som jag brukar köpa är mye bättre!

Det var ju nån som tipsa om turklivslösvikt, det måste jag prova!

Last edited:
Jag har en ny last! Fefferonis!

:näsblod Min mage gillar inte de´!

Aja jag var tvungen att dra på ungarna ytterkläder och cykla till affären eftersom mamman har bilen och köpa Feff´s alldeles nyss!

Det värsta var att jag handlade på Willys och dem hade inte mina Feff´s där (Druvans Kebab Feff´s) :huvet

Så jag fick prova 2 andra sorter!

Nån som har provat dem ?

Jag har inte testat en skall dra påt lite :tungan :tungan så det blir ännu smaskigare sen:tungan

Edit: Fontanan var mjusk sliskig och lika stark som en en en en :va morot :zpy jag får slänga hela burken! Oätlig! KÖP EJ!

Eldoradon Dög lite knapprig och lite stark. Funkar om det inte finns någon annan, men Druvan som jag brukar köpa är mye bättre!

Det var ju nån som tipsa om turklivslösvikt, det måste jag prova!

Vill inte vara sådan men Fontanas får sig en recension några inlägg upp. Ska ut på feferoni-jakt efter tentan i morn.
Vet däremot inte om jag höjer druvans till skyarna som du... Prova deras Golden Feferonis. Den är fin. Lite annorlunda, fruktigare smak, dock med den rätta feffgrundsmaken och lagom styrka.

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back