Jamen hälsa då!

Hejar du på alla hojar du möter?


  • Antal röstningar
    0

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag brukar oftast heja på alla motorcyklar jag möter när jag ligger på en mindre väg. De flesta brukar heja tillbaka (eller heja innan jag hinner) och bland de som inte hejar tillbaka är det ungefär 50/50 mellan sport och custom, möjligen aningen fler bland sporthojarna. Kanske har att göra med att min Triple är och ser ut som ett mellanting när man möter den?
 

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Hälsar för det mesta beroende på fart och trafik.

En annan fråga: Hur ofta hälsar mc-polis på er???

Körde från smögen med en polare och mötte 5st på rad. Ut med handen för och va trevlig men vad fick man för det :mad:.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Inte konstigt att offroadåkarna alltid hälsar. De vill ju inte bli bortglömda. Deras hälsning är mer en "Här är jag, titta på mig jag kör också hoj!" *vink vink* :hihi

Det är klart man hälsar när man möter någon, ibland med näven, ibland med en nickning.

Möter jag någon lite oväntat på en 70-väg mitt inne i de småländska skogarna sträcker jag gärna ut hela armen vid mötet. Är det fullt med folk ute och kör så blir det bara en vink med näven kvar på handtaget :)
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Sist jag köde bana försökte jag hälsa på alla jag mötte men fick ganska dåligt gensvar :brinnerup

På landsvägarna hälsar jag på de flesta, tror på det där med gemenskapskänsla. Svårt dock när man ligger kraftigt i en vänsterkurva...
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
War-psycho skrev:
2087832 Är det ingen som lyssnar ???

Sporthojsåkare hälsar...om du sitter på en sporthoj. :fakta

Dom är mycket sämre på att hälsa på glidarna, än glidarna hälsar på sporthojar.

Sätt er på en glidare, så kommer ni bli förvånade över hur få sporthojsvinkningar man får.

Sweeeetie..om du ar tjej :tuttar halsar istortsett alla sporthojar (lastbilschaffisar, busschaffisar, vagarbetare, fotgangare ja fan tilloch med smabarn i vagn haha) ..bara glidare som drygar sig (da menar jag inte DIG)...fast jag vete fasen om jag skulle vaga slappa styret pa en kromslade sjalv om jag korde en sadan (God forbid)
 
Last edited by a moderator:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Nursey skrev:
2087915 Sweeeetie..om du ar tjej :tuttar halsar istortsett alla sporthojar (lastbilschaffisar, busschaffisar, vagarbetare, fotgangare ja fan tilloch med smabarn i vagn haha) ..bara glidare som drygar sig (da menar jag inte DIG)...fast jag vete fasen om jag skulle vaga slappa styret pa en kromslade sjalv om jag korde en sadan (God forbid)
Hehe... du kan få testa min chopper, så får du se själv. :D
 

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Borås
Hoj
Wildstar 1600 -03
Tjena Ladies & gentlemen. Tänkte tjöta lite med er trots att jag är en förbannad harleylover, men om jag hade råd så skulle jag ha en hoj av varje sort. Men det var en customizerad sportster som föll på läppen. Men hoppas att det ni har överseende med det :). Men som sagt jag vinkar på allt som kör på 2två hjul..
:7peta

Mvh Pepe
 

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
busz skrev:
2087861 Sist jag köde bana försökte jag hälsa på alla jag mötte men fick ganska dåligt gensvar :brinnerup


Konstig :va de flesta borde ju ha viftat med handen på ett eller annat sett :finger :hihi
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
_basse_ skrev:
2073412 Jag hälsar på ALLA, hojåkare är hojåkare oavsätt vilken hoj man kör.
Det är inte ofta som någon INTE hälsar här nere. :hej

Träffar man en hojåkare vi korvmojjen så har man alltid något att snacka om, även om han kör cromsläde eller tandemsoffa, har jag fel....?
Tror du har helt rätt _basse_. Vi här nere i södern har inte samma prestigeproblem som dom norröver. Jag hälsar på alla får alltid en hälsning tillbaka. Har varit ute på en 30 mila runda idag och alla har hälsat.

Den coolaste hälsningen idag kom från fem grabbar på motarder mellan Tyringe och Norra Rörum. Alla hälsade och en av dom drog up motarden på slangen och vinkade glatt med vänsternäven!! Finns ni här på SH så..... :D :tummenupp :Bugar
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
valium skrev:
2087845 Hälsar för det mesta beroende på fart och trafik.

En annan fråga: Hur ofta hälsar mc-polis på er???

Körde från smögen med en polare och mötte 5st på rad. Ut med handen för och va trevlig men vad fick man för det :mad:.

Å du har inte tänkt på att det är olagligt at släppa styret under färd? Det är vårdslöshet i trafik!

Krille-666 skrev:
2087823 Gjorde ett litet test idag, vinkade glatt åt cirka 20 hojjar idag. Alla vinkade glatt tillbaka förutom Custom-åkarna då snackar vi om c:a 5 st. Dem kanske inte gillar min ktm :gråta . Så ni får bättra på er lite nu :hihi


Skulle du våga släppa ena styränden brytandes på 400kg ånglok som bara vill gå raktfram? :hihi
 

stillmatic

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Honda CBR600
Vad jag märkt av så verkar det vara ytterligheterna inom custom/sport som är lite dåliga till att hälsa på varandra.

Var ute och åkte lite med brorsan idag, mötte en hel del hojar. De flesta hejade. Mötte en kolsvart stylad R1a, han hejade på mig men sket i brorsan och brorsan såg han knappt skulle jag tro ;)

Jag hejar på alla, oavsett om dom kör, R1a, Night train eller KTM Duke.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
busz skrev:
2087861 Sist jag köde bana försökte jag hälsa på alla jag mötte men fick ganska dåligt gensvar :brinnerup

På landsvägarna hälsar jag på de flesta, tror på det där med gemenskapskänsla. Svårt dock när man ligger kraftigt i en vänsterkurva...



:D hahahaha :D
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Krille-666 skrev:
2087823 Gjorde ett litet test idag, vinkade glatt åt cirka 20 hojjar idag. Alla vinkade glatt tillbaka förutom Custom-åkarna då snackar vi om c:a 5 st. Dem kanske inte gillar min ktm :gråta . Så ni får bättra på er lite nu :hihi
Grejen är att om du suttit på en HD, så hade dom 5 customhojarna hälsat på dig, men inte dom 15 sporthojarna.

Vad säger det dig då ?

Som jag försökt få folk att fatta; sporthojsfolket är mycket sämre än customfolket, när det gäller att hälsa på andra hojtyper.

Så skippa dyngsnacket om andra hojgrupper helt enkelt, era åsikter är ju knappast objektiva precis.

Skulle ni testa och köra bägge hojtyperna så skulle ni förstå vad jag menar.
Då skulle ni se vilka som är "drygast" mot andra hojgrupper.
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Ha ha ha ha ha, alltså har aldrig förstått det här med att hälsa på alla likasinnade i detta fall motorcyklister har aldrig hälsat på någon "medtrafikant" om inte det föregåtts av en speciell anledning typ rejsa vid ett rödljus och liknande.
Fråga inte fan hälsar jag på alla som har andra som jag möter när vi möts då jag/vi utövar våra andra intressen.

Ja, står jag vid ett rödljus eller liknande så morsar jag eller ordväxlar men att vinka till någon jag möter känns och kommer alltid att kännas störtlöjligt.
 

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Borås
Hoj
Wildstar 1600 -03
Men det måste väl kännas ännu mer pinsamt om alla som du möter vinkar åt dig, och du bara bränner vidare utan att bry dig? :ajjabajja
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Hälsar oftast bara på Sporthojar, fighters och motarder....dom där kromslädarna hälsar tillbaka alldeles för sällan, så de har jag slutat med...om de nu inte är så att dom hälsar först, för då åker handen ut.
 

Henken

Guest
Hur man vinkar spelar in också, höger eller vänster hand? Högerhanden sträckt snett åt höger eller viftar ni med båda händerna frenetiskt?
Jag har precis läst sex sidor om hur & varför/varför inte folk hälsar...snacka om bortkastad tid! :va
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top