Jamen hälsa då!

Hejar du på alla hojar du möter?


  • Antal röstningar
    0

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
lerox78 skrev:
2082625 tack---- :pannkyss proving my piont....hehe



få någon ha eller bandidos till att hälsa på dig när du kommer på hojen...den vill jag se..visst det finns säkert undantag men jag har inte stött på dom...


Ja du... jag brukar strunta i om de har väst eller inte... jag hälsar ändå :hej
Har ju polare som kör med västar... inte för att det står HA eller Bandidos på deras ryggar :hihi Polarna tillhör "mjukisgänget" :hihi
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
jag tycker mig kunna utskilja tuffingarna och skiter i och hälsa pga att man har lessnat och som hoztic sa är man alltid först att hälsa eller?? hehe

Lynn skrev:
2082635 Ja du... jag brukar strunta i om de har väst eller inte... jag hälsar ändå :hej
Har ju polare som kör med västar... inte för att det står HA eller Bandidos på deras ryggar :hihi Polarna tillhör "mjukisgänget" :hihi
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
lerox78 skrev:
få någon ha eller bandidos till att hälsa på dig när du kommer på hojen...den vill jag se..visst det finns säkert undantag men jag har inte stött på dom...
Och alla som har väst är HA eller Bandidos ? :rofl :rofl :rofl
Snacka om insnöad inställning...
lerox78 skrev:
2082625 tack---- :pannkyss proving my piont....hehe
Svarar jag med detta:
War-psycho skrev:
Ps. Idag hälsade två customgubbar på mig, (jag körde sporthoj), men inte den sporthojsåkare jag mötte.
När jag kör sporthoj, hälsar ca:7 av 10 HD-åkare på mig.

När jag kör HD, hälsar ca:3 av 10 sporthojsåkare på mig.

Döm själv vilka som är sämst. :3freak

(HA & Bandidos träffar jag inte ofta, men många andra med väst. :rofl)

Jag försöker hälsa på alla, speciellt om dom hälsar på mig.
Försök att se andra sidan av myntet också, så ser du att du är en del av problemet, inte lösningen.
Om alla skulle resonera lika trångsynt som du, så skulle ingen hälsa på nån.
 
Last edited:

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
för sakens skull ska jag kolla hur många som hälsar på mig när jag kommer på min hoj och hälsar först.och tala om det för er sen...för jag har hälsat armarna av mig och några 7 av 10 som hälsar har jag aldrig märkt men som sagt jag ska göra ett försök och insnöad är jag värkligen inte jag bor i ett mecka för glidarhojar och dess klubbar och inte många av dom med vest hälsar men men,,,dom kanske läser det här nu och börjar hälsa... :tummenupp

War-psycho skrev:
2082651 Och alla som har väst är HA eller Bandidos ? :rofl :rofl :rofl
Snacka om insnöad inställning...
Svarar jag med detta:När jag kör sporthoj, hälsar ca:7 av 10 HD-åkare på mig.

När jag kör HD, hälsar ca:3 av 10 sporthojsåkare på mig.

(HA & Bandidos träffar jag inte ofta, men många andra med väst. :rofl)

Jag försöker hälsa på alla, speciellt om dom hälsar på mig.
Försök att se andra sidan av myntet också, så ser du att du är en del av problemet, inte lösningen.
Om alla skulle resonera lika trångsynt som du, så skulle ingen hälsa på nån.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
lerox78 skrev:
2082665 för sakens skull ska jag kolla hur många som hälsar på mig när jag kommer på min hoj och hälsar först.och tala om det för er sen...för jag har hälsat armarna av mig och några 7 av 10 som hälsar har jag aldrig märkt men som sagt jag ska göra ett försök och insnöad är jag värkligen inte jag bor i ett mecka för glidarhojar och dess klubbar och inte många av dom med vest hälsar men men,,,dom kanske läser det här nu och börjar hälsa... :tummenupp
Vi bor faktiskt ganska nära varann... :)
(Vid Huddingevägen nära Älvsjö.)

Ska du jämföra vilka som är sämst på att hälsa på andra hojtyper, så bör du ju också testa att köra HD, för en mer objektiv bedömning.

Bra att du vill testa iallafall, och jag kommer hälsa på dig oavsett vilken hoj jag sitter på. :tummenupp
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
lerox78 skrev:
2082638 jag tycker mig kunna utskilja tuffingarna och skiter i och hälsa pga att man har lessnat och som hoztic sa är man alltid först att hälsa eller?? hehe


Onej... man hälsar inte alls alltid först... :)
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
bra där...men testa en skammelmoppe...nej tack..haha...ända glidaren jag e sugen på att testa är rocket 3an....och på sin höjd oxo en sportster,,,

War-psycho skrev:
2082686 Vi bor faktiskt ganska nära varann... :)

Ska du jämföra vilka som är sämst på att hälsa, så bör du ju också testa att köra HD, för en mer objektiv bedömning.

Bra att du vill testa iallafall, och jag kommer hälsa på dig oavsett vilken hoj jag sitter på. :tummenupp
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
lerox78 skrev:
2082690 bra där...men testa en skammelmoppe...nej tack..haha...ända glidaren jag e sugen på att testa är rocket 3an....och på sin höjd oxo en sportster,,,
Nä, men då kommer du heller inte se hur dåliga sporthojsåkarna är att hälsa på HD-folket.

That's my point. :mattias

Jag har bara kört HD ett par år, och blev lite förvånad att toleransen mot andra hojtyper faktiskt var sämre hos sporthojsfolket, än hos glidarfolket.
Därför blir jag lite sur när folk här klankar på att customfolket aldrig hälsar, eftersom jag av erfarenhet vet att det egentligen är värre åt andra hållet.
Jag kör lika mycket med bägge typerna, och är relativt objektiv. (Gillar bägge typerna lika mycket.)

Hälsa på alla, och kom ihåg att den egentliga fienden är alla bilister istället. :hihi

Edit: ...å snuten såklart.
Ytterst sällsynt att dom hälsar på hoj, har aldrig hänt mig, trots att jag hälsat på dom.
 
Last edited:

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
War-psycho skrev:
2082714
Hälsa på alla, och kom ihåg att den egentliga fienden är alla bilister istället. :hihi


:Bugar
AMEN :Bugar :hihi
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Hälsar på alla

Brukar själv alltid hälsa på alla MC (utom trikes och skotrar)!!!

Har en del olika cyklar och har lite roliga erfarenheter.
I lumpen, när 258 grön var förstacykel hälsade väldigt få (man ansågs väl inte vara "riktig motorcyklist).
Skaffade några år senare en KTM Duke Supermotard, då hälsade alla SM och SH åkare väldigt glatt medans glidare och SMC:are nästan aldrig hälsade(sågs väl som samhällets avskräde i deras ögon??)
Sedan var det dags för Yamaha fz6 "streetfighter, och nu hälsade alla gladeligen på en.
Och nu var det dags för r6:a, och det känns redan som om man är utesluten från hälsningar från alla glidare (har inte haft den så länge så jag hoppas att motsatsen bevisas)!!??

Jag kommer fortsätta hälsa på alla MC (utom trikes och skotrar) !! Vill någon inte hälsa på mig så är det deras förlust!! Jag tycker det är en förbannat rolig grej med MC-åkandet som gör att gemenskapen ökar. Har dessutom fått mig att spontansnacka med många åkare när man träffas på en parkering eller dylikt, himla trevligt !!
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Hoztic skrev:
2082780 Precis, dom hejar aldrig! :huvet Fast det händer att dom viftar konstigt med handen, upp å ner lixom :va :hihi

Ja, det hände mig och det klart jag glatt vinkade tillbaka :hej
Brukar även glömma av mig och hälsa på motorcyklar när jag kör bil... :dummer
 

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
klart man hälsar

självklart en hand upp vid möte med mc (jag är ju en återfallsknutte)
när jag började mc året 1979 då hälsade alla mc åkare på varandra
men det kan ju vara ett storstadsfenomen ?? men det är klart möter man ett helt gäng mc åkare blir det ju svårare ?? :)
glad påsk på er alla
mvh cbx bert

jag läste en annans insändare om detta med mc skillnaderna
glidare o touring o sport alla borde väl kunna heja ? vad är skillnaden??
ha det bra på er alla vink vink :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jessan skrev:
2082831 Ja, det hände mig och det klart jag glatt vinkade tillbaka :hej
Brukar även glömma av mig och hälsa på motorcyklar när jag kör bil... :dummer
Det gör väl inte så mycket, det är värre när man försöker ta pole vid rödljusen och smita mellan köer när man sitter i bilen :huvet
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hoztic skrev:
2071753 Tja!

Varför hejar så få? Jag tycker/inbillar mig att alla hojåkare ska hälsa på varandra, oavsett om man sitter på kulört skrevraket, gynstol eller tandemsoffa med sorroundanläggning. Men det är förvånansvärt få som hejar. Och det känns som att det nästan alltid är jag som hejar först :huvet
Hejar ni på alla? Om nej, varför inte?


Lessen att säga det, men, jag har tröttnat på att sitta och vinka och inte få någon respons så jag har slutat med det!

MEN, jag vinkar ALLTID tillbaka om någon vinkar åt mig. Inte alla som hinner se det tyvärr.... :D
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Idag har det vinkats som fan gör att testa lite vad man får för resultat. Måste säga att jag fick mest respons av sporthojar och offroads lite förvånande nog.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag brukar halsa for det mesta men det inte alltid jag sticker upp handen..en nickning med huvudet funkar ocksa tycker jag. Allt beroende pa traffik, humor och tid. Men jag skiljer inte pa vem jag halsar...fast jag sitter och nickar for mig sjalv da det galler glidare...DRYGA typer..men jag ger inte upp :tomten ! Sporthojars folk halsar nastan alltid :tummenupp. Mopedister kan man ju nicka at om de verkar intresserade, vilket de av min erfarenhet sallan ar (fast det ar ju mest karringar som kor moppe har :rolleyes: ). Offroadhojs folk halsar ofta tillbaka.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Gjorde ett litet test idag, vinkade glatt åt cirka 20 hojjar idag. Alla vinkade glatt tillbaka förutom Custom-åkarna då snackar vi om c:a 5 st. Dem kanske inte gillar min ktm :gråta . Så ni får bättra på er lite nu :hihi
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Nursey skrev:
2087807 Jag brukar halsa for det mesta men det inte alltid jag sticker upp handen..en nickning med huvudet funkar ocksa tycker jag. Allt beroende pa traffik, humor och tid. Men jag skiljer inte pa vem jag halsar...fast jag sitter och nickar for mig sjalv da det galler glidare...DRYGA typer..men jag ger inte upp :tomten ! Sporthojars folk halsar nastan alltid :tummenupp. Mopedister kan man ju nicka at om de verkar intresserade, vilket de av min erfarenhet sallan ar (fast det ar ju mest karringar som kor moppe har :rolleyes: ). Offroadhojs folk halsar ofta tillbaka.
Är det ingen som lyssnar ???

Sporthojsåkare hälsar...om du sitter på en sporthoj. :fakta

Dom är mycket sämre på att hälsa på glidarna, än glidarna hälsar på sporthojar.

Sätt er på en glidare, så kommer ni bli förvånade över hur få sporthojsvinkningar man får.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top