Jamen hälsa då!

Hejar du på alla hojar du möter?


  • Antal röstningar
    0

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Ort
hus
Hoj
54
Jag hälsar på alla mc jag möter. känns självklart på nått vis.
Det konstiga är att nästan alla custom åkare skiter i att hälsa tillbaka, medans 99% av dom på sporthoj alltid hälsar :va
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hälsar på alla hojar jag kan, om inte min hoj kräver extra attention för att inte gå i diket... :)

Ang. HD-folk och sånt så tycker jag de som faktiskt kör HD av dem hälsar bra medan de med extra fransar, hästsvans i hjälmen och japanskt märke på tanken brukar vara sämre på det... Kanske är det att HD-åkare ofta är gamla i gemet och de som kör jappsglidare är mera på-köpet-åkare..? Ingen aning...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Mr o skrev:
2072509 Jag hälsar på alla mc jag möter. känns självklart på nått vis.
Det konstiga är att nästan alla custom åkare skiter i att hälsa tillbaka, medans 99% av dom på sporthoj alltid hälsar :va
Det är för att du sitter på en sporthoj.
Hade du suttit på en customhoj, så hade du fått se den andra sidan av myntet åxå.

War-psycho skrev:
2072299 Själv kör jag ju både HD-chopper och sporthoj.

Min erfarenhet visar att sporthojsåkare är MINST lika kassa på att besvara en hälsning från en HD-åkare. (t.o.m. mycket sämre)

Visst, customfolket hälsar ibland inte när jag sitter på plastraketen, men sporthojsåkarna är i regel mycket mer fisförnäma mot andra hojtyper.
Skillnaden är påtaglig...
Som sagt... :fakta (Japp, jag har fräckheten att citera mig själv.)

imaster skrev:
2072594 Hälsar på alla hojar jag kan, om inte min hoj kräver extra attention för att inte gå i diket... :)

Ang. HD-folk och sånt så tycker jag de som faktiskt kör HD av dem hälsar bra medan de med extra fransar, hästsvans i hjälmen och japanskt märke på tanken brukar vara sämre på det... Kanske är det att HD-åkare ofta är gamla i gemet och de som kör jappsglidare är mera på-köpet-åkare..? Ingen aning...
Jo, det kan jag hålla med om faktiskt...
Dom customåkare som oftast inte hälsar är just dom där återfallsgubbarna, som köper hela kittet på MC-firman.

Men dom gör det nog inte för att dom ser ner på andra hojtyper.
Dom är lika dåliga på att hälsa på andra hojar överhuvudtaget, oavsett hojtyp.
Men dom känns inte som riktiga MC-entusiater heller, utan mer som en gubbe som genomgår en 40-50 årskris.
Dom har fullt upp med att försöka minnas hur man kör hoj. :D

Dom sporthojspiloter som vägrar hälsar på customfolket däremot, verkar göra det medvetet, av rent snobberi.
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
whitesnake skrev:
2071950 Jag hälsar på alla, men glidarfolket hälsade inte så ofta när man körde 125:a, får väll hoppas på en förbätring av dem nu!

Jag har inte märkt någon skillnad mellan glidarfolk och övriga hojåkare, ungefär lika många som kör sporthoj som inte hälsar som glidare som inte hälsar.. Dock hälsar i princip alla på mig. :banana
 

Dark_Messenger

Guest
Grundregeln är att jag hejar på allt mc-folk.

Men samtidigt brukar jag tänka att bilister sitter ju knappast och viftar på alla andra bilar de möter.. :rolleyes: Så egentligen varför ska vi göra det? Det är ju inte direkt ont om hojar idag, en mc är ju var mans egendom i dessa tider känns det som. Kan tänka mig att det var likadant förr i tiden när bilar var "ovanliga" och typ en rik snubbe med sin nya fina kärra träffar en annan rik snubbe med sin. O så vinkar de lite nonchalant till varandra.. tjatja. :)

Men idag vetefan varför vi morsar egentligen :va
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Dark_Messenger skrev:
2073193...Men idag vetefan varför vi morsar egentligen :va

Som jag har förstått det så hälsar man för att visa att vägen är fri och att man inte har sett Polisen.

Micke
 

Kneedrag

Guest
Snutar på hojar hälsar alldrig

Hälsar på alla som åker hoj. De vinkar ofta tebax också

De som inte vinkar tillbaka är Snuthojar . Tråkigt. Gissar med stor sannolikhet att de också en gång i tiden gasat friskt nån gång. Den som säger något annat är en bullshiter.

GixxerTina
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
GixxerTina skrev:
2073286De som inte vinkar tillbaka är Snuthojar . Tråkigt. Gissar med stor sannolikhet att de också en gång i tiden gasat friskt nån gång. Den som säger något annat är en bullshiter.
Jodå en del morsar tillbaka, men så finns det vissa (nämner inga namn, men han har skägg, röker pipa och jobbar i Uppsala), som då får för sig att vända och stoppa en för vårdslöst beteende (släppa styret är ju livsfarligt!).

Senast jag vinkade glatt till en polis på hoj, var en som jag kom ifatt på E18 - hans viftningar var dock ingen hälsning tror jag, utan snarare en markering att jag körde fortare än vad han ansåg vara nödvändigt :va (85 knyck tyckte han var lagom på E18 :brinnerup ).
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Jag röstade.. Hälsar bara på sporthojsåkare!

Dubbdäcksförare hälsar jag inte på och dom hälsar aldrig på mig.. :4skrika
125 förare hälsar på mig..men jag hälsar inte tillbaka... :hihi
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Jag hälsar på ALLA, hojåkare är hojåkare oavsätt vilken hoj man kör.
Det är inte ofta som någon INTE hälsar här nere. :hej

Träffar man en hojåkare vi korvmojjen så har man alltid något att snacka om, även om han kör cromsläde eller tandemsoffa, har jag fel....?
 

Finnberg

lagom häftig
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Upplands Väsby
Hoj
xt660x
Jag hälsar på alla, så länge det kan ske trafiksäkert.
många kanske slarvar i början av våren för att man inte kört på 6 månader, och behöver koncentrera sej lite extra?
För övrigt låter Hedesunda som ett trevligt ställe, kanske ska flytta dit?
 

BrandonW

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XJ650 -82, Tidigare Yamaha R6 -01
Hälsar själv på alla, fast när jag kör riktigt fort så låter jag bli :)

Tycker att folk borde släppa stoltheten en aning,
Det är ju den som gör att folk inte hejar.
Typ: Jag hälsade några gånger, nu vill jag inte hälsa mer för ingen hälsade tillbaka.
Då bidrar man ju till det man inte gillar - att folk inte hejar.

Däremot så brukar jag nog inte hälsa när jag kör om en hoj, som någon tidigare frågade om man gjorde.

Vi ses :hej
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Hälsar ofta, i Sthlm så hälsar nästan ingen... ( en förklaring kan ju vara trafiksituationen )

Men det är väl inte så viktigt egentligen, det är ju viktigare att hålla sig på hjulen! ( läs brist på uppmärksamhet )

Landsvägskörning så åker näven upp om man håller moderata farter inte 170-180km/h
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
GixxerTina skrev:
2073286 Hälsar på alla som åker hoj. De vinkar ofta tebax också

De som inte vinkar tillbaka är Snuthojar . Tråkigt. Gissar med stor sannolikhet att de också en gång i tiden gasat friskt nån gång. Den som säger något annat är en bullshiter.

GixxerTina
Danska polishojar hälsar även i morgonrusningen så det måste vara något speciellt med dom lokala förmågorna i det här landet...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top