"Janne"(280km/h) ny rättegång 26/8 i Jönköping!

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
bmwjohan skrev:
det som är det farliga här är ju ifall hans kompis vittnar i rätten och säger att det anklagade faktiskt var hemma hos honom kvällen ifråga och den anklagade trots detta blir dömd, så kommer kompisen att få skaka galler. vem vill utsätta sin kompis för nått sånt? jag skulle då aldrig göra det.

verkar ha missat nagot har.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sweborn skrev:
"Hemma hos en kompis som han inte vill namnge".

Låter ju som att han har en del att dölja. Man kan diskutera rättssäkerhet och sådant, men om han inte lägger korten på bordet så kommer inte jag att tycka synd om honom.
Det är inte olagligt att inte namnge denne kompis, även om det ju givetvis är försvårande för svaranden.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
Det är inte olagligt att inte namnge denne kompis, även om det ju givetvis är försvårande för svaranden.
I princip skall det inte vara försvårande heller. Det är ju en sak att få polaren att till sin flickvän säga att man varit hos honom när man i själva verket besökt en annan fjälla, men en annan sak att få honom att begå mened. Folk har ibland begripliga skäl att avstå från att namnge den som kan ge dem alibi. Hellre en månad på öppen anstalt än skiljsmässa, sas. Fast i praktiken har du nog rätt i att domaren blir lite extra misstänksam.

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
RGV 250
Tänk då på oss i Trollhättan som har polisen i fråga stationerad här för jämnan.
Mycket mogen polis som hytter med knytnäven och hotar med att hänga mig i närmaste lyktstolpe! :kocko

Nja han jobbar ju inte längre ifs. Vi kanske skulle samla ihop till en styrdämpare och skicka hem till han som present :yoparty

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
RGV 250
Tänkte på den ljudfilen som är klippt från tinget när åklagaren förhör polisen.

Man mös lite när åklagaren gick på polisen om att han satt och tjuvläste i pappren under tiden :)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Läs dokumenten. Där står det förklarat varför han inte angav kompisen. Han säger att han var hemma och insåg att han inte hade något alibi, varför han drog till med en kompis - vilket han alltså senare återtog.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
ft skrev:
Dra av tre procent på mätsträckan? Varför det? Skall man möjligen lägga till tre procent på mätsträckan men han tabbade sig och drog av?
För att förkortar man sträckan så blir snitthastigheten lägre. Lägger man på på sträckan så blir snitthastigheten högre.

v=s/t [km/h]

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
eehh, är det inte så att det verkligen va "janne" som körde...
hoppas det iaf, och att han kommer undan, hehe...
det ryktas att det förekommer en del sånnt här i mina trakter också,,, hm,,, vem kan det vara... :lol

LB_13

Född gasglad
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
Svår abstinens och stor risk för återfall
Finns det någon bild på "Jannes" ansikte?
Tänkte på att alla här som något så när liknar honom bör dyka upp på kommande rättegång för att visa hur osäkert utpekandet är men kanse polismannen då hittar en annan att peka ut i stället.

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
citat från hemsidan: "Straffet: - Ett jävla skämt.
Är det några som ska in bakom lås och bom så är det Tingsrätten i Lidköping som uppenbarligen är en fara för vanligt folk! Ett jävla pack är vad dom är!!!
Vill du läsa mer om brått & straff?"

Tyder ju på vilka riktigt tuffa outlaws ni är som försvarar denne man..... pinsamt!
Eller ni kanske tycker att vi ska avskaffa polisen och alla åklagare? Ge dom (Tm) ett nakcskåt direkct! Det tuffaste som finns är att köra ifrån polisen och spela allan. :3freak Men fortsätt med den attityden så kommer ni nog långt i livet!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Maxxi skrev:
citat från hemsidan: "Straffet: - Ett jävla skämt.
Är det några som ska in bakom lås och bom så är det Tingsrätten i Lidköping som uppenbarligen är en fara för vanligt folk! Ett jävla pack är vad dom är!!!
Vill du läsa mer om brått & straff?"

Tyder ju på vilka riktigt tuffa outlaws ni är som försvarar denne man..... pinsamt!
Eller ni kanske tycker att vi ska avskaffa polisen och alla åklagare? Ge dom (Tm) ett nakcskåt direkct! Det tuffaste som finns är att köra ifrån polisen och spela allan. :3freak Men fortsätt med den attityden så kommer ni nog långt i livet!

Hur illa du än må tycka att det är det som han (eventuellt) har gjort så måste det väll vara mycket värre att en person blir dömd på lösa grunder. Det skulle ju faktiskt kunna vara så att personen i fråga är helt oskyldig.
Hur skulle du själv känna om du blev utpekad för ett brott du inte begått för att senare stå inför rätten och bli dömd enbart pga av att en polisman känner igen dig.
Nej, hellre 100 skyldiga frikända än en oskyldig dömd.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
stoffer skrev:
För att förkortar man sträckan så blir snitthastigheten lägre. Lägger man på på sträckan så blir snitthastigheten högre.
v=s/t [km/h]

Nämen, titta! Det finns en bild på mig bland smajlisarna:
:kocko

Nu skall jag gå och leta rätt på ett annat forum där ingen känner mig. :D

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
ft skrev:
Nämen, titta! Det finns en bild på mig bland smajlisarna:
:kocko

Nu skall jag gå och leta rätt på ett annat forum där ingen känner mig. :D
Haha, var det inte du som byggde saab-plan? Var du möjligen med på jasprojektets tidiga dagar? ;) :rolleyes:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Sam skrev:
Du menar när den "landade" i Sthlm :hihi :hihi

Jo precis, kan tyckas vara överambitiöst mycket pengar nerlagt på en enkel uppvisning. Men effektfullt var det! ;)

Så här var det:

ft sa till piloten skrev:
Om du ökar dykhastigheten så tar det LÄNGRE tid för planet att nå backen, ok? JAG BRYR MIG INTE VAD DU SÄGER, SÅ ÄR DET! :fatta!

:rolleyes: :lol :tummenupp :D

PS: Sorry för spam, OT och mobbning. Läs min Avatartext så förstår ni!

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Sam skrev:
Du menar när den "landade" i Sthlm :hihi :hihi

Off-topic:
Jag var där. Fast på andra sidan drickat men vi såg alltihop inklusive rökpelaren och började oroa oss för hur många som hade gått åt.
Hela förmiddagen var det luftaktiviteter men direkt efter smällen så tömdes luften på flyg. Vi såg ambulanser och räddningstjänsten etc men hade ingen som helst koll på hur det hade gått förrän efter en eller några timmar (minns inte) då nån med en fickradio talade om att det inte var några som hade gått åt. En stoor suck från de flesta. Men det var jobbigt tills vi hade hört det!

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Robban_C skrev:
Off-topic:
Jag var där. Fast på andra sidan drickat men vi såg alltihop inklusive rökpelaren och började oroa oss för hur många som hade gått åt.
Hela förmiddagen var det luftaktiviteter men direkt efter smällen så tömdes luften på flyg. Vi såg ambulanser och räddningstjänsten etc men hade ingen som helst koll på hur det hade gått förrän efter en eller några timmar (minns inte) då nån med en fickradio talade om att det inte var några som hade gått åt. En stoor suck från de flesta. Men det var jobbigt tills vi hade hört det!

Jag var i den "lyckliga" sitsen att jag såg det först på nyheterna, där dem kunde samtidigt meddela att det var bara en person som skadades. Men visst, det såg riktigt läskigt ut, för det var fullt med folk överallt./ on topic

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Sam skrev:
Jag var i den "lyckliga" sitsen att jag såg det först på nyheterna, där dem kunde samtidigt meddela att det var bara en person som skadades. Men visst, det såg riktigt läskigt ut, för det var fullt med folk överallt./ on topic
Jag såg det det live.
Jag tyckte såg skittufft ut. Fast lite lätt chockad blev man ju.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024