JAS lackad Sporthoj?

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
War-psycho skrev:
2226362 Luktar Peter Lindén lång väg... :)

har för mig de osså..har dock kollat igen de tidningar jag har som de kan tänkas va i men kan inte hitta de säker på att jag har de någonstans dock..ska kolla den ändå bike jag har igen..ja jag har för lite att göra (fast ska ändå läsa en grej i den så :hihi )
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
2fast2c skrev:
2226355 :tummenupp
Men hojen på bilen är det inte, om den inte är omgjord.
Den jag tänker på hade alla kåpor på. Lackad i två olika grånyanser i bästa (obs.) gripen style. Med alla rätta tecken på. I repotaget eller bilden sitter killen (piloten) på hojen framför sitt gripen kan vart en Viggen med, men för mig att det var en Gripen.

Tvinga mig inte att väcka hela hans familj nu!!! Jag är riktigt sugen på att ringa nu och få klarhet idetta!!! :hihi

Som sagt, jag återkommer i morron (efter 12.00) då vet vi. För jag är helt säker på att du menar Fredde från Bålstad.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Kawwa skrev:
2226383 Tvinga mig inte att väcka hela hans familj nu!!! Jag är riktigt sugen på att ringa nu och få klarhet idetta!!! :hihi

Som sagt, jag återkommer i morron (efter 12.00) då vet vi. För jag är helt säker på att du menar Fredde från Bålstad.

Det är inte Peter Lindén iaf. :) Stämmer att killen satt på hojen som stod framför ett Gripenplan i artikeln.

Har även vart ett reportage i ett Bike-nummer om en kille som byggt en turbovärsting med bla en R1-front med endurancefront, dvs endast en lampa. Den hojen var också grå/ gråmetallic.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Kawwa skrev:
2226383 Tvinga mig inte att väcka hela hans familj nu!!! Jag är riktigt sugen på att ringa nu och få klarhet idetta!!! :hihi

Som sagt, jag återkommer i morron (efter 12.00) då vet vi. För jag är helt säker på att du menar Fredde från Bålstad.

e 99,9% säker på att de va med i ett nummer av bike o e 99,99% säker på att jag har två bike nummer hittar den med roadracingbilaga men den e de inte..så frågan e ju bara vilket nummer e de jag har som jag inte hittar :D
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Kawwa skrev:
2226383 Tvinga mig inte att väcka hela hans familj nu!!! Jag är riktigt sugen på att ringa nu och få klarhet idetta!!! :hihi

Som sagt, jag återkommer i morron (efter 12.00) då vet vi. För jag är helt säker på att du menar Fredde från Bålstad.
Ring du, han förstår nog om det är en RIKTIG kompis. :hihi
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
OK jag ringer!


hehehe, men synd bara att jag slängt mina flygvapensköldsklistermärken då det verkar finnas marknad för dom!

// gjorde militärtjänstgörning inom armeflyget//

Å ja som trodde ja hade svart bälte i google, hittar fan inte fanskapet på nätet!!!! Skam den som ger sig, har jag lovat att återkomma så gör jag det! men jag väntar tills polarn har vaknat. :rolleyes:
 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
War-psycho skrev:
2226885 Knappast...

Det där är ingen färg du hittar på en Gripen iallafall. :lol
Det är jag medveten om men är det inte denna hoj vissa syftat på? Polerad GSX-R 1000 med turbo som varit med i Bike. Finns nog inte allt för många.
 

stenne

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Shiver 750 -10
Estremo skrev:
2226902 Det är jag medveten om men är det inte denna hoj vissa syftat på? Polerad GSX-R 1000 med turbo som varit med i Bike. Finns nog inte allt för många.

Du har rätt Estremo! Det är den hojen som är med i Bike stående framför ett plan.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jag har googlat och sökt men faan inte hittat någonting om den, Å polarn vägrar svara!!! Tom hans kärring tvärvägrar att svara på fånen. Jag lovar att återkomma så fort jag får tag i ganstern. Men jag tror att vi redan fått svaret i tidigare inlägg.
 

2fast2c

GuldMedlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
okänt
Hoj
Olika
Ingen som har någon bild på rätt hoj?? :confused:

Hojarna ni visat är inte den jag tänker på

Men den kanske inte finns heller??
Slagit slint helt i skallen har ju hänt förr
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jompa05 skrev:
2227347 bara för att du inte kom på den idén :7peta du är säkert avensjuk för att jag har en så bra tråd och att inte du kom på att göra en sån tråd :arsele :arsele :D
Haha ja, jag måste vara avundsjuk på dig och din tråd :rofl
Är du scoutledare också? :hihi
 

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Inskickat av Jompa05
Visa citerat inlägg bara för att du inte kom på den idén du är säkert avensjuk för att jag har en så bra tråd och att inte du kom på att göra en sån tråd


FUBAR skrev:
2232335 Haha ja, jag måste vara avundsjuk på dig och din tråd :rofl
Är du scoutledare också? :hihi

vart läste du att jag skrev avundsjuk? ohohh xD :3freak
ownage :rofl :rofl :rofl :lol
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
2fast2c skrev:
2226002 Jaha... :7peta eftersom det bara finns ett plan som har betäckningen JAS och det är gripen trodde jag att det räckte, men ok.

Btw
Hade det vart ett Viggen hade det haft betäckning som JA 37, AJS 37, osv
hade jag menat en Draken hade jag skrivit J 35

Men tack för hjälpen.

Har jag inte fel för mig betyder JAS, Jakt Attack Spaning. Gripen är nog den rätta benämningen..... Å så slår jag ifrån besserwissemode.... :pannkyss
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
RW skrev:
2232841 Har jag inte fel för mig betyder JAS, Jakt Attack Spaning. Gripen är nog den rätta benämningen..... Å så slår jag ifrån besserwissemode.... :pannkyss
Du har inte läst mer än första inlägget va ? :7peta
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jompa05 skrev:
2232565 Inskickat av Jompa05
Visa citerat inlägg bara för att du inte kom på den idén du är säkert avensjuk för att jag har en så bra tråd och att inte du kom på att göra en sån tråd




vart läste du att jag skrev avundsjuk? ohohh xD :3freak
ownage :rofl :rofl :rofl :lol
Vafan är du på riktigt eller? Lär dig stava din sopa, Det heter avundsjuk. Vad är avensjuk :va

Pajas :lol
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top