Jehovas

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Med anledning av telefonförsäljaravvisningssättstråden så vill jag nu få tips på lite roliga sätt att bli av med Jehovas vittnen som ideligen kommer och knackar på dörren.

Själv är jag så jävla dumsnäll att jag bara brukar vara jättetrevlig och lyssna på vad de har att säga, jag känner mig så elak som säger till dem personligen att jag inte är intresserad.
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
När man får veta att de är från Jehovas börjar man tala i tungor och upprepa ord som "Belsebub" och "Mörkrets Herre" osv, gärna baklänges med, så piper de nog iväg illa kvickt :D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ärligt talat, det är bara att säga till dom att du inte är intresserad. Varför vara dumtrevlig? Det ser de förresten igenom i vilket fall även om de inte visar det.

En sak man bör tänka på är att de enligt datalagen inte har rätt att föra register över folk. Så om du inte vill ha besök mer kan du t.ex. ge dom ett skriftligt intyg där du ger ditt medgivande åt att de skriver upp dig på listan över folk som inte ska besökas. Om inte detta görs så kommer de komma tillbaka förr eller senare. Det gäller att vara övertydlig.
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
kaZmur skrev:
Med anledning av telefonförsäljaravvisningssättstråden så vill jag nu få tips på lite roliga sätt att bli av med Jehovas vittnen som ideligen kommer och knackar på dörren.

Själv är jag så jävla dumsnäll att jag bara brukar vara jättetrevlig och lyssna på vad de har att säga, jag känner mig så elak som säger till dem personligen att jag inte är intresserad.

Gör som en polare till mig gjorde efter min 25-årsfest.
Detta inträffar i mitt föräldrarhem morgonen efter festen.

Det var ett sjöslag utan dess like. På morgonen så är han på väg tillbaka till sängen efter ett toabesök och har då passat på att ta med sig en tom vinpava och en halv kosken som stod i badrummet, eftersom han skulle passera köket. Några sov ute i trädgården i tält eller i garaget och när det ringde på dörren så antog han att var någon av de som var på utsidan som inte kom in och öppnar. Där står två kostymklädda herrar och en ung dam. De börjar säga något men i min kamrats tillstånd så uppfattar man inte så mycket. Eftersom pappa vaknat av att det ringde så kom han också upp för att kolla.

Så framför dessa gudfruktiga stackare står alltså en 190 cm lång och trådsmal, naken kille med flaskor i handen och en 173 cm lång, tjock, tunnhårig lastbilschaffis endast iförd kallingar, båda bakfulla som små igelkottar... De har slutat komma nu...
 

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Noll
När jag bodde i Kalmar fick jag besök varannan söndag kl 9.45 ... på sekunden. Två små damer födda på Vasas tid stod i dörren och ville språkas vid. I början körde jag det vanlig "Nej tack jag är inte intresserad" med ganska dåligt resultat. Ville inte vara FÖR otrevlig så jag blev ståendes 5-10 min.
Efter några månader började jag köra lite hårdare och till slut sa jag klart och tydligt till dem att de inte skulle komma till mig nå mer. Efter att ha sagt det till dem några gånger fick det vara nog. Jag var ganska bakis och låg i soffan och mådde dåligt. När det ringde på dörren slog det mig att jag endast hade morgonrock på mig. Jag öppnade morgonrocken på vid gavel så att hela härligheten syntes väl och sedan öppnade jag dörren.
Damerna var som sagt rätt korta så de fick en rejäl titt när jag slog upp dörren. De såg lite rädda ut och smet sedan fort som söringen ner för trappan.

Det funkade! De kom inte till mig någe mer! :tummenupp
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Nu blir det lite OT.
Satt och kollade på någon dyngserie igår på TV.
Var en kille som var Jehovas som vägrade ta emot blodtransfusioner (stavning?) pga av sin tro. Ponera nu att man skulle orsaka tex en bilolycka med ett gäng Jehova-folk inblandade, någon kanske förlorar mycket blod och skulle kunna räddas av en blodtransfusion men vägrar och dör. Åker man då dit på vållande till annans död eller likn? Behöver ju inte vara en speciellt svår olycka för att blodtranfusioner kan behövas.

Ja, idag är det tråkigt på jobbet ja...
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Själv brukar jag alltid snacka med dom en stund om de flyger på mig. Tycker det är fascinerande hur religion påverkar folk. Det gäller bara att göra klart att man inte är intresserad av vidare besök. Är man övertydlig med detta så kan man utan problem diskutera om man är på det humöret :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Barba skrev:
Jag öppnade morgonrocken på vid gavel så att hela härligheten syntes väl och sedan öppnade jag dörren.
:hihi :rofl :hihi :rofl

Nä, men seriöst. Rent statistiskt sett borde det finnas ett 20-tal jehovas här inne. Vi kanske skulle låta dom få en chans att yttra sig och kanske ge några "insider-stalltips" om hur man ska göra för att bli av med dom ;)
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Jag kör med den att jag inte har tid just nu, men om dom ger mig sin adress så kan jag passa på att komma hem till dem efter det att krogen har stängt 03:00 så kan vi diskutera lite. Har aldrig fått någon adress av dem, skulle jag mot förmodan få det, så skulle vi nog dyka upp ett trevligt gäng mitt i natten och kräva både oblat och nattvardsvin (man blir hungrig framemot småtimmarna) :fyllisar
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
Förut så kom de och hälsade på ungefär en gång i halvåret.

Normalt brukar man få diskutera i upp till en 15 - 20 min tills man inser att ingen kommer någon vart.

Tills en dag när en yngre kille kom och plingade på. Jag såg dock att han hade sin handledare med sig som stod och gömde sig lite bakom dörren. Jag lyckades diskutera sönder allt han hade att säga om "alltet och inget". Det var första och sista gången som jag har varit med om att Jehovas vittnen har backat och tackat för sig.

:yoparty :arsele :banana
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
SwiM skrev:
Förut så kom de och hälsade på ungefär en gång i halvåret.

Normalt brukar man få diskutera i upp till en 15 - 20 min tills man inser att ingen kommer någon vart.

Tills en dag när en yngre kille kom och plingade på. Jag såg dock att han hade sin handledare med sig som stod och gömde sig lite bakom dörren. Jag lyckades diskutera sönder allt han hade att säga om "alltet och inget". Det var första och sista gången som jag har varit med om att Jehovas vittnen har backat och tackat för sig.

:yoparty :arsele :banana
Så ska det gå till :tummenupp :D

Har lyckats med det ett par, tre ggr själv, men det beror på att en del av släkten är medlemmar så man sitter inne med en del bakgrundsinformation :hihi
 

byfånen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sthlm
Hoj
retta -02 SÅLD
Har alla redan glömt programmet på tv om pedofeli inom jehovas,
hur de inte fick anmäla det till polis, de skyldiga straffades inte osv.
Där jag bodde vart man konstant "hemsökt" av dessa förvirrade människor.
Efter det att programmet hade visats vart det helt lugnt, inte en enda vakttorns bärare så långt dörrklockan hördes.

Så nästa ggn de ringer på dörren, skrik för fullt:pEDOFILEEEEER
De kommer garanterat inte att komma tillbaka.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
En gammal chefs bror löste det ganska bra då han var grymt intresserad av religon men ej religös. Han öppnar upp lagom bakis och tröttnar på dom en gång för alla. Varav han bjuder in fanstyget för att höra vad han hade och säga och sedan tillrättavisa allt han hade att säga. Han var kvar i 1 1/2 timme... Sen dess har det aldrig ringt på dörren... :fyllisar
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
kaZmur skrev:
Med anledning av telefonförsäljaravvisningssättstråden så vill jag nu få tips på lite roliga sätt att bli av med Jehovas vittnen som ideligen kommer och knackar på dörren.

Själv är jag så jävla dumsnäll att jag bara brukar vara jättetrevlig och lyssna på vad de har att säga, jag känner mig så elak som säger till dem personligen att jag inte är intresserad.

"Stick tillbaka hem till Knutby era sexgalningar" kanske funkar? Eller så säger man vänligt men bestämt att man inte är intresserad...
 

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Ett seröst svar från en som växt upp i skiten (jag) är:

Tack så mycket, men jag är inte intresserad av att leva för evigt i ett paradis på jorden. Var vänlig notera i erat distriktskort att jag inte önskar fler besök. Adjö.
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Jag brukar ställa några frågor när dom kommer och knacka på dörren.

1. Varför skapade Gud oss med en svanskota?
2. Varför skapade Gud oss med en blindtarm?
3. Varför står det inget om dinosaurierna (stavning) i biblen dom har ju bevisligen funnits.
4. Om Gud nu skapade universum åt oss varför gjorde han det så stort?

Detta brukar räcka jag har aldrig fått något svar på dessa frågorna och så avslutar jag med att jag tror på Darwins teori och jag är ateist då brukar dom lomma iväg.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top