Jehovas

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Barba skrev:
När det ringde på dörren slog det mig att jag endast hade morgonrock på mig. Jag öppnade morgonrocken på vid gavel så att hela härligheten syntes väl och sedan öppnade jag dörren.
Damerna var som sagt rätt korta så de fick en rejäl titt när jag slog upp dörren. De såg lite rädda ut och smet sedan fort som söringen ner för trappan.

Det funkade! De kom inte till mig någe mer! :tummenupp

körde samma sak jag med, funkade klockrent :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ifrågasett bara varför jehovas skyddar/stöttar Pedofiler, ioch med att ingen var med och stödde honom och alla visste vad som hade skett, så är det skyddande av sexualbrottsling, hur många vill skydda våldtäktsmän? om någon sett uppdrag granskning så förstår vi vad jag menar.

Kommer de hem till mig, så skall jag ge de 3 sekunder att avlägsna sig, sen kommer jag hjälpa dem på traven...
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
kle1991 skrev:
... om någon sett uppdrag granskning så förstår vi vad jag menar. ...
Har inte sett. Kan du kanske göra en kort sammanfattning utan att spendera alltför mycket tid vid tg-bordet?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Egentligen borde vi hjälpa de stackarna tillrätta i livet igen.
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
UltraMarine skrev:
Jag upptäckte på ett tidigare jobb, att en kille inte hade TV, Video, Gardiner och rätt förbryllad som jag var så frågade jag vad det berodde på och killen svarar att han var "Lestardian" ( hur det nu stavades)
Han var helt övertygad om att vi andra kommer att brinna i helvetet om ett par år eller så...
Jättetrevlig och intelligent i övrigt.

Hmm... var nog en extrem GammelLAESTADIAN (stavas det föresten)... (från grundaren Levi Laestadius) de finns ännu men främst bland dom äldre generationerna (iaf här omkring)...

Skulle kunna berätta hur mycket som helst om dessa eftersom vi har rätt många av dem häromkring, men antar att de flesta känner till religionen rätt bra... :va

Finns både riktigt fina typer :tummenupp å så riktiga rötägg... :zpy egentligen kan man inte säga att de skulle leva ett bättre/annorlundare/strängare liv generellt... en del super, en del knarkar, en del ber, en del har ingen TV osv., (men va fan är det med det här att så gott som alla av dem röker sen de är typ 11 å tjejer som snusar...) :död

Det ända annars som skiljer dem åt till viss del e utseendet (fråga inte varför), har lärt mig å känna igen dem till 90% efter å ha växt upp bland dem... :tungan

Vet inte hur de är i Sverige? Bara att ni har gått om dem...
 
Last edited:

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
jag har en liten lapp på min dörr
"Inga Jehovas Tack"

och jag har inte sett röken av dem sedan jag satte upp lappen :D
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Är jag den enda som aldrig har fått påhälsning av dem?
Känner för övrigt en som är med "in the gang".
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vastrix skrev:
Är jag den enda som aldrig har fått påhälsning av dem?
Känner för övrigt en som är med "in the gang".

Me neither.. Dock har jag hört att Jehovas ska börja patrullera mer flitigt i mitt lilla samhälle :brinnerup
 

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
I skogen utanför Västerås
Hoj
Katana 1100 -82
Robban_C skrev:
<besserwisser>
Det var länge sen den gällde. Personuppgiftslagen (PUL) är det som gäller.
</besserwisser>

Men du har i sak helt rätt. PUL innebär att man inte får föra personregister hur som helst (spelar ingen roll om det är med dator eller inte). Samt att du har rätt att en gång per år få kostnadsfritt utdrag ur registret med dina personuppgifter etc.

Edit: Hade inte läst hela tråden.
Att notera personuppgifter på ett kartblad faller också under PUL.
Men dom kanske har tillstånd för det också. :va

Är jag inte helt ute och cycklar så gäller PUL för nya register (och några år tillbaka i tiden) men merparten av alla gammla register lyder under 10 § i data lagen.
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
kle1991 skrev:
Ifrågasett bara varför jehovas skyddar/stöttar Pedofiler, ioch med att ingen var med och stödde honom och alla visste vad som hade skett, så är det skyddande av sexualbrottsling, hur många vill skydda våldtäktsmän? om någon sett uppdrag granskning så förstår vi vad jag menar.
Uppdrag granskning blev fällda av KO(? någon ombudsman var det iallafall) för det inslaget.
Det var inte 3 offer utan 4. "Gärningsmannen" var bara 8år vid sitt första övergrepp. Sedan kan man ändå diskutera deras metoder att behandla saken...
 
Last edited:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Macho Woman skrev:
Farsan hade ett hederligt trick när jag var liten som funkade. Han bussade hunden på dem!

Hehehe... Vi hade två apor när vi bodde på en gård på landet. När Jehovas vittne kom på besök (andra gången) släppte vi ut dem. De hoppade ner på motorhuven på bilen och visade tänderna. Vittnena kom aldrig mer tillbaka... :D
 

Solid snake

Guest
En kompis till mig kom dom hem till och knackade på hos, han sa till sin farsa att han pallade inte snacka med dom så hans farsa tog över och gav dem en anatomilektion. :D

Jehovas vittnen snackar ju om att rovdjur o sånt ska leva i frid och att lejonen ska käka gräs :kocko , hans farsa sa att lejonen inte kan äta gräs för deras magar är inte gjorda för att tåla det så dom kommer bara att svälta ihjäl, precis som alla andra rovdjur som skulle äta gräs.

Han visade även en modell på ett mänskligt skelett och snacakde om svanskotan och sånt, tror han var färdig efter en ½ timme eller nåt sånt. :tungan

Sen dess har dom inte sett jehovas vittnen. :D
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Katana 1168 skrev:
Är jag inte helt ute och cycklar så gäller PUL för nya register (och några år tillbaka i tiden) men merparten av alla gammla register lyder under 10 § i data lagen.
Datalagen finns inte alls längre, den ersattes av PUL.
<skojmode>
Fortsätt cykla du! :hihi
</skojmode>
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har en kompis som var svag, under en period. Under denna period så kom självklart JV och knacka på dörren, svag och förvirrad över meningen med livet så släppte han i dom. Varje onsdag i veckan var dom hemma hos honom 3ggr innan han insåg att detta kan sluta illa och tillkallade mej. Jag va med och pratade vänligt och intresserat med JV. När kompisen frågar om dom om han ska slå på mera kaffe och knallar till köket så sa den ena JV killen till mej. - Jag tycker att du ska gå nu, din kompis kan jag klara av och vända men du har din bestämda uppfattning och är omöjlig att vända. Om du inte går nu kommer du brinna i helvetet. Jag svarade lugnt, men tror du att ett sådant hot skrämmer mej som inte tror på himmelen eller helvetet? Då svarar människan, hoppas du dör snart så får du känna på riktigt vrede.

Jag bad han fara och lämna min kompis i fred eftersom han var svag. Om dom skulle uppsöka honom igen så kommer jag att uppsöka er på kvällarna och försöka övertala er till min tro och syn på livet.

Inte nån gång på 5-6år som han bodde på samma adress kom JV dit igen. Alla i portuppgången(Mest invandrare som inte kunnde försvara sig pga språket) blev befriade från JV.Alla jubla och polaren blev hjälte.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Qwerty skrev:
Har en kompis ...

Bra jobbat Qwerty, din polare ska va glad att han har vänner omkring sig.
Dessutom har väl JV snubben inget att hota med. Enligt hans tro så kommer vi alla (plus en stor del av JV medlemmarna) att grillas sakta vid den yttersta dommen då det endast är en väl avgränsad mängd "troende" som kommer till himmelen.
Sekterism är av ondo.

gladh
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Bor ute på landet och förra året var jehovas har och åkte omkring bland gårdarna.. Hade tur och slapp dom.. :) Alldeles utanför där jag bor är det en "T" korsning med en uppförsbacke innan man kan svänga höger/vänster.. dom kom åkande upp för backen i ca 70-80km/h Inget konstigt med det.. Men det dom glömde var att svänga :kocko :rofl Vilket resulterade att dom körde rakt in i kanten av våran åker som dom sedan for upp på. :hihi Då kunde man skratta gott åt dom :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag pratar tills dom ger upp och går, då brukar jag följa efter en bit och fortsätta att argumentera, dom kommer aldrig tillbaks igen :va
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Jag instämmer med bilderna! :hihi
 

Bifogat

  • jehova.jpg
    jehova.jpg
    39.6 KB · Visningar: 102
  • Likes%20Ass.jpg
    Likes%20Ass.jpg
    95.4 KB · Visningar: 80
  • jehovah_dick.jpg
    jehovah_dick.jpg
    41.9 KB · Visningar: 90
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top