Både Rocket och Jocke
Lycka till
Skitkul Jocke !
Det är bara att lämna kvar hojjen i Frohburg då,så syns vi där i September :=)
Ska lägga ut lite mer bilder från banan.
MVH
Roffe
finns de nån möjlighet att hoppa någonstans?
satt bara å väntade på att någon skulle uppmärksamma detta, och klart att det skulle vara någon från den anrika klubben NRS, tackar tomas! vi ses på bikeweek som vanligt?
jösses nu är det febril verksamhet hos nordgren just nu har vi två rullande ramar, och dagens största "problem" har varit att byta ut stålskruv mot titan då det tydligen anses som våldtäk att köra med stålbult på en 250 i gp.
Imorgon skall vi börja bygga motorer, själv ska ja just nu leta reda på lite lattjo "kitt" delar som skall monteras imorgon, sen väntar den åtråvärda kvälls städningen, så en par timmar till sen blir de kväll, teamchefen sitter just nu och kör bil, påväg neröver med motordelar. hoppningsvis dyker han upp vid 3 tiden. Har Henrik "mr kitt" nordgren tur så hinner han nog sova 4 timmar inatt.
dyker eventuellt upp bilder gargestatusen imorgon.
over and out!
Här har jag vandrat en bit till på banan och blickar tillbaka upp mot Stjärnbrunnen.
Det är väldigt mycket kurbs och avåkningssoner men man behöver inte vara rädd för att köra där för det biter som fanken när det gäller greppet.
Dom blandar i någon form av greppmedel i färgen som ger minst lika bra grepp som sandpapper...
Liten lägesrapport.
Idag kommer en del av dom nya kit-delarna vi ska använda till att bygga ihop motorer till helgen med. Vi hade en ny kitvev som hade fel typ av vevstakar för våra nya cylindrar med dom kolvarna man behöver då. Haft på gång att få tillverkat nya stakar i titan. Men han som skulle göra det jobbet fick själv wildcard på Assen med sitt team. Så han hann inte med det. Men nu dök veven upp ändå. En annan ny vev av senaste versionen på HRC-kitet hade fått donera sina stakar till våran vevaxel. Sist jag hörde så kostade sådana vevar ca 86.000:-. Så 2st sånna fick gå åt för att vi skulle kunna ha det senaste i kitväg till detta racet!
Idag fredag blir det till att fixa det sista med lackeringen och bygga motorerna. 2st ska sättas ihop och en har vi redan färdig sen tidigare. Mer info kommer när jag kommer på mer..
Det som blandas i är krossad marmor. Det finns endast ett fabrikat som är godkänt att använda till kurbs/linjer, det används även här i Sverige av Anderstorp/Knutstorp/falkenberg och Karlskoga.
Kanonrapport !
Anders vilka dimensioner behöver era stakar ha?
Jag specialtilverkar alla möjliga storlekar och dimentioner till både 2 och 4 taktare.
Senast bland annat Highlands nyaste 4-taktsräcer på 450 och 500 cc.
Absolut högsta GP kvalitet !
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |