Så kan välja samma däck som dom andra förarna väljer då. Däck som förmodligen tillverkas just nu för helgens race.
Blir ju ren spekulation men vad tror ni som är lite insatta i 250 att vi ska ha för förväntningar på de svenska förarna? 20:e plats? 25:e? 30:e?
Först kvala in, vilket inte är självklart. Sen tror jag att de kommer att bli sist då det körs löjligt fort i GP. Om de inte blir sist utav de som kör hela serien och som håller sig på hjulen, så är det en riktigt bra prestation.
Ett knepigt regn/torrt-race där tex Jocke tar poäng hade ju varit riktigt kul!
Hur funkar kvalet? Är det som i Sverige att det finns fler kvalplatser än raceplatser? Finns det någon motsvarande 107% regel?
Nu är allt lastat och färdigt för avfärd .
Tre olika bakdämpare. Hur ska ni kunna välja?
Måste ha olika att testa. Har ett par lösa med oss också om vi inte är nöjda med dom vi satt på hojarna. Min hoj ska förhoppningsvis inte användas ändå. Den är mest med för att jag vill ha ett motogp-besiktningsmärke på min hoj.
Falkenberg är 1800m lång och bortsett ifrån två chikaner (chikanen och esset) är det nära ovalbaneracing. Varvet tar ca 44 sekunder för Pro Superbike, 31 varv. 107%-regeln innebär alltså 47 sekunder på kvalet. Det klarade alla utom Patrik Bengtsson som DNF:ade i race.På elitnivå, även i Sverige, borde 107%-regeln användas. På Falken i lördags var det väl en hoj som blev varvad 2 gånger...
Smutsiga däck! Är ni inte rädda att bli utsparkade?
Jag tror inte att man kan bli utkvalad pga för många deltagare, men däremot så gäller det ju att hålla sig inom 107% (om det inte är typ regn eller liknande då de tummar på den regeln).
Det kom nya regler i år om kvalgränsen. Iom att man nu bara har ett kval i 125GP och 250GP så har man satt 107% gränsen till att gälla alla pass. Dvs vi kvalar in och får köra på söndagen om Joakim är innom 107% gränsen på något av dom 3 passen vi har på fredan och lördagen.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|