Så kan välja samma däck som dom andra förarna väljer då. Däck som förmodligen tillverkas just nu för helgens race.
Blir ju ren spekulation men vad tror ni som är lite insatta i 250 att vi ska ha för förväntningar på de svenska förarna? 20:e plats? 25:e? 30:e?
Först kvala in, vilket inte är självklart. Sen tror jag att de kommer att bli sist då det körs löjligt fort i GP. Om de inte blir sist utav de som kör hela serien och som håller sig på hjulen, så är det en riktigt bra prestation.
Ett knepigt regn/torrt-race där tex Jocke tar poäng hade ju varit riktigt kul!
Hur funkar kvalet? Är det som i Sverige att det finns fler kvalplatser än raceplatser? Finns det någon motsvarande 107% regel?
Nu är allt lastat och färdigt för avfärd .
Tre olika bakdämpare. Hur ska ni kunna välja?
Måste ha olika att testa. Har ett par lösa med oss också om vi inte är nöjda med dom vi satt på hojarna. Min hoj ska förhoppningsvis inte användas ändå. Den är mest med för att jag vill ha ett motogp-besiktningsmärke på min hoj.
Nu är allt lastat och färdigt för avfärd .
Nu är allt lastat och färdigt för avfärd .
Falkenberg är 1800m lång och bortsett ifrån två chikaner (chikanen och esset) är det nära ovalbaneracing. Varvet tar ca 44 sekunder för Pro Superbike, 31 varv. 107%-regeln innebär alltså 47 sekunder på kvalet. Det klarade alla utom Patrik Bengtsson som DNF:ade i race.På elitnivå, även i Sverige, borde 107%-regeln användas. På Falken i lördags var det väl en hoj som blev varvad 2 gånger...
Smutsiga däck! Är ni inte rädda att bli utsparkade?
Jag tror inte att man kan bli utkvalad pga för många deltagare, men däremot så gäller det ju att hålla sig inom 107% (om det inte är typ regn eller liknande då de tummar på den regeln).
Det kom nya regler i år om kvalgränsen. Iom att man nu bara har ett kval i 125GP och 250GP så har man satt 107% gränsen till att gälla alla pass. Dvs vi kvalar in och får köra på söndagen om Joakim är innom 107% gränsen på något av dom 3 passen vi har på fredan och lördagen.
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |