Jim Profit
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 10 May 2005
- Hoj
- HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Imponerande! Men slit inte ut dig, du måste ju orka köra litet också....
Vågar man fråga hur du stegvis går tillväga för att gå från första bilden på frontkåpan till den sista?
Gärna med tips på vilka produkter du använder.
Men vad är det jag ser? Har du polerat innerskärmen bak?Dagens arbete, polera/vaxa bakfälg och över bakhjulet.
View attachment 496532View attachment 496533View attachment 496534
View attachment 496535View attachment 496536
Men vad är det jag ser? Har du polerat innerskärmen bak?
Tack för svar.Självklart Jag börjar med en ren yta. Har två polermaskiner som jag använder, en normalstor och en mindre batteridriven. Börjar med att polera med en heavy cut rubbing.
Torkar av och när det känns som att de flesta repor försvunnit kör jag ett nytt varv med en "mellan" polish för att därefter köra ännu ett varv med en finpolish.
Sen så torkar jag rent med isopropanol och när ytan är ren lägger jag på ett bra vax eller keramiskt lackskydd. Buffar av med microfibertrasor.
Brukar använda polermedel från Menzerna och lackskydd från Tershine eller Gyeon.
Hej! Jag äger idag den första svenska f4:an 1000. Den som är med i reportage i tidningar 2004:a.Synd bara att de är så j-kla små, hade en 916 tidigare men nu hade jag aldrig kunnat böja ihop benen tillräckligt. F4:an är väl ännu mer kompakt (kompisen sålde sin ganska snart just för att den var för liten för honom - tror det var första hojen som kom till Sverige)
Det handlar mest om att ge det tid och ha tålamod, så kommer det bli braTack för svar.
Ska prova och om jag bara lyckas till 20% av det du gjort blir jag nöjd
Haha och jag får ibland höra att jag är putsb#gJa, jag vet..jag är sjuk...
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|