JP's Suzuki GSX-R1000 2007

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Har nog blivit mindre än 20 mil i år, däcken har bara rullat ca 2 mil.
Behöver nog ta ut den på en tur snart 😍

IMG_4937.jpeg

Last edited:

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Kan konstatera att lithium batteriet jag köpte förra året har jag lyckats ha ihjäl.
Hade ändå ctek UH laddare (för lithium) på under vintern men det verkar inte ha hjälpt.

Funderar på om man skall välja annat batterie som passar bättre vad gäller "sällananvänd" motorcykel, har någon ett bra tips på vad jag kan köpa istället?

Speedrobby

Medlem
Gick med
14 May 2014
Hoj
Honda CB1000R
Kan konstatera att lithium batteriet jag köpte förra året har jag lyckats ha ihjäl.
Hade ändå ctek UH laddare (för lithium) på under vintern men det verkar inte ha hjälpt.

Funderar på om man skall välja annat batterie som passar bättre vad gäller "sällananvänd" motorcykel, har någon ett bra tips på vad jag kan köpa istället?
Kanske svär jag i kyrkan men Biltemas Gelbatteri har fungerat över förväntan i 3 års tid nu..

Underhållsfritt batteri för MC och skoter där batterisyran är bunden i ett trögflytande gel, vilket förhindrar läckage även om batteriet monteras liggande (90° lutning).

• Lång livslängd och säkert att hantera.
  • Helt slutet, behöver ej fyllas på med batterivatten.
  • Ingen vätgas eller annan gas kan läcka ut.
  • Vid laddning avges varken gas eller syraångor, batteriet kan därför placeras i svåråtkomliga utrymmen.
  • Tål fler cykler urladdningar än konventionella MC-batterier.
  • Långsam självurladdningstakt samt god förmåga att återhämta sig efter djup urladdning gör gel-batteriet idealiskt för säsongs- eller sporadisk användning.

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
Typ ett sånt här då?

Kanske värt att prova, kostar ju inte mkt.

Speedrobby

Medlem
Gick med
14 May 2014
Hoj
Honda CB1000R
Exakt så resonerade jag också.
Kanske har jag haft tur då Biltema ibland haft ojämn kvalite på sina varor?
Skulle du bli missnöjd finns ju alltid reklamationsrätt och sen är det ju bara att köpa ett mycket dyrare Yuasa batteri..

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag tröttnade på Bilbutteriks batterier, otur eller olyckligt val vid leverantörsbyte vete fn men två batterier blev dåliga och kvittona sumpades tyvärr.
Senaste batterierna köpte jag på https://www.batteriexpressen.se/ i lapplands Väsby, Banner var på xtrapris, hederlig syra som ska palla nästan 15V från generatorn.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!