JP's Suzuki GSX-R1000 2007

Har nog blivit mindre än 20 mil i år, däcken har bara rullat ca 2 mil.
Behöver nog ta ut den på en tur snart 😍

IMG_4937.jpeg

Last edited:
Kan konstatera att lithium batteriet jag köpte förra året har jag lyckats ha ihjäl.
Hade ändå ctek UH laddare (för lithium) på under vintern men det verkar inte ha hjälpt.

Funderar på om man skall välja annat batterie som passar bättre vad gäller "sällananvänd" motorcykel, har någon ett bra tips på vad jag kan köpa istället?

Kan konstatera att lithium batteriet jag köpte förra året har jag lyckats ha ihjäl.
Hade ändå ctek UH laddare (för lithium) på under vintern men det verkar inte ha hjälpt.

Funderar på om man skall välja annat batterie som passar bättre vad gäller "sällananvänd" motorcykel, har någon ett bra tips på vad jag kan köpa istället?
Kanske svär jag i kyrkan men Biltemas Gelbatteri har fungerat över förväntan i 3 års tid nu..

Underhållsfritt batteri för MC och skoter där batterisyran är bunden i ett trögflytande gel, vilket förhindrar läckage även om batteriet monteras liggande (90° lutning).

• Lång livslängd och säkert att hantera.
  • Helt slutet, behöver ej fyllas på med batterivatten.
  • Ingen vätgas eller annan gas kan läcka ut.
  • Vid laddning avges varken gas eller syraångor, batteriet kan därför placeras i svåråtkomliga utrymmen.
  • Tål fler cykler urladdningar än konventionella MC-batterier.
  • Långsam självurladdningstakt samt god förmåga att återhämta sig efter djup urladdning gör gel-batteriet idealiskt för säsongs- eller sporadisk användning.

Exakt så resonerade jag också.
Kanske har jag haft tur då Biltema ibland haft ojämn kvalite på sina varor?
Skulle du bli missnöjd finns ju alltid reklamationsrätt och sen är det ju bara att köpa ett mycket dyrare Yuasa batteri..

Jag tröttnade på Bilbutteriks batterier, otur eller olyckligt val vid leverantörsbyte vete fn men två batterier blev dåliga och kvittona sumpades tyvärr.
Senaste batterierna köpte jag på https://www.batteriexpressen.se/ i lapplands Väsby, Banner var på xtrapris, hederlig syra som ska palla nästan 15V från generatorn.

Nytt batteri på plats, fick bli ett Bosch AGM denna gång.
Lite tyngre än det tidigare men jag lär inte märka någon skillnad.
Hoppas det håller lite längre än det andra.
IMG_6215.jpeg

Last edited:
Nyheter
Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick