Känner mig ny med sporthoj

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hur lång är du Swedie? Sitter du bra på R7:An?
181 och sitter helt ok tycker. Suns ju lite på Chronics bild att hojen är "liten" (eller jag fet?) hehe.

Jag längtar till att provköra på bana men det kommer bli först nästa år troligen, vill inte hasta mig in i något. Har redan trasig kropp och vill inte vurpa.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kul att du blivit motorcyklist igen! :tummenupp
Jag har varit förbi-ish några gånger då jag varit hemma hos dig och vet var du bor så har du lust att köra en sväng så är det bara att höra av dig. Jap skickar telefonnummer...

Mike the Bike sa någon gång att det inte behövdes mer än 70 hästar. Så du behöver inte skämmas för att det saknas 130 hästar och en literklubba! ;)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Kul att du blivit motorcyklist igen! :tummenupp
Jag har varit förbi-ish några gånger då jag varit hemma hos dig och vet var du bor så har du lust att köra en sväng så är det bara att höra av dig. Jap skickar telefonnummer...

Mike the Bike sa någon gång att det inte behövdes mer än 70 hästar. Så du behöver inte skämmas för att det saknas 130 hästar och en literklubba! ;)
Ja men kommande vecka kanske (har semester) :D får väl visa stråken.

Efter kört några gånger nu så är det helt lagom med hästar ändå. Visst, vore väl kul med 200+ men det duger och för nu handlar det mer om att åka hoj och känslan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja men kommande vecka kanske (har semester) :D får väl visa stråken.

Efter kört några gånger nu så är det helt lagom med hästar ändå. Visst, vore väl kul med 200+ men det duger och för nu handlar det mer om att åka hoj och känslan.
Det har sin tjusning med färre hästar med, man kan liksom pressa hojens gränser utan att ligga i 270. Och det blir roligare att ha med sig farten genom böj.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kul att du blivit motorcyklist igen! :tummenupp
Jag har varit förbi-ish några gånger då jag varit hemma hos dig och vet var du bor så har du lust att köra en sväng så är det bara att höra av dig. Jap skickar telefonnummer...

Mike the Bike sa någon gång att det inte behövdes mer än 70 hästar. Så du behöver inte skämmas för att det saknas 130 hästar och en literklubba! ;)
Så du menar att Mike har något att säga även dagens motorcyklister? :fakta
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Blir påmind varje gång jag hoppar på Ducce Scramblern att effekten har väldigt lite med både körglädje och känslan att göra. Ändå envisas jag med att ta KTM:en 9 av 10 ggr.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Blir påmind varje gång jag hoppar på Ducce Scramblern att effekten har väldigt lite med både körglädje och känslan att göra. Ändå envisas jag med att ta KTM:en 9 av 10 ggr.
För några dagar sedan när jag körde på en liten krokig väg med min ZX-10R med överdrivet förmycket effekt för en sådan som mig.

Då kommer jag på mig själv med att tänka "här skulle den nya ZX-4R vara lagom" Jag skulle säkert kunna köra fortfarande med en liten smidig hoj och kunna ligga på hårdare.

Ett tecken på att jag börjar bli gammal och kanske lite förståndig
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
För några dagar sedan när jag körde på en liten krokig väg med min ZX-10R med överdrivet förmycket effekt för en sådan som mig.

Då kommer jag på mig själv med att tänka "här skulle den nya ZX-4R vara lagom" Jag skulle säkert kunna köra fortfarande med en liten smidig hoj och kunna ligga på hårdare.

Ett tecken på att jag börjar bli gammal och kanske lite förståndig
Ett tecken på att ”du behöver en till hoj”.
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Väldigt fin hoj, och på något sätt uppskattar jag läsningen om "När fan blir gammal, blir han religös"
Enjoy!
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Grattis och välkommen tillbaka! Själv hade jag uppehåll från 2011 till 2020 pga hus, barn osv. Fantastiskt känsla när man äntligen kunde köpa en hoj igen :squid
Samma här, sa till hustrun att det blir hoj när barnen är stora. Hon garvade o sa att det inte kommer hända. Påminde henne vare år ”ett år mindre kvar” hon garvade.
Nu garvar hon inte längre.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ja men kommande vecka kanske (har semester) :D får väl visa stråken.

Efter kört några gånger nu så är det helt lagom med hästar ändå. Visst, vore väl kul med 200+ men det duger och för nu handlar det mer om att åka hoj och känslan.
Grattis!!
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top