Kära dagbok

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Bikerbitch skrev:
Det jobbigaste med husdjur, eftersom de blir som en familjemedlem, är när sånt här händer. Döden överlag är fruktansvärt jobbig.

Kan inte annat än att hålla med. I måndags när jag kom ut till kaningården skuttade Sussi på bara tre ben. Fick snabbt tid hos veterinären som efter röntgen kunde konstatera brutet lårben, så lilla Sussi fick somna in. Jag avskyr att vara tvungen att vara den som tar beslutet, även om det inte finns någon bättre utväg. :(

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Idag är jag så less på min sjukdom. Varför skulle jag få en kronisk obotlig jävla åkomma? :( Trött.

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
:) Jag har haft den sen jag var väldigt ung och har inte "lärt" mig att leva med den helt än... Fast det är bara ibland det känns så otroligt orättvist och tungt :)

Ah.. ibland kommer verkligheten ikapp alldeles för tydligt.. skönt att det inte är tungt hela tiden iaf och hoppas att du får adekvat medicinering...:)

"Trött" är en kronisk åkomma för mig med. :(

Men kanske lättare att lära sig att leva med.. :tungan

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kära dagbok...

...jag sitter på sjukhuset...

...jag jobbar..

..jag är trött...

De ligger en jävel o sover i MIN säng..För fan JAG som ska sova där vid denhär tiden. BLÄ :gnissla

Bara 10 timmar kvar innan jag kan lägga mig o sova där.

Hej då dagboken.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Prexis. Har slutat skriva "bila" för folk drar bara massa dålig skämt eller missförstår då:)

Amen du får väl städa dig lite grabben. Det var ju inte avföring vid tillfället du bilade betongen, eller hur?

Lite får man stå ut med :gnissla

OT (OnTopic), hittade en mobiltelefon som låg mitt på golvet på krogen igår.
Ah tänkte jag och tog upp den, man kanske skulle lämna den till snubben i baren liksom, i vilket fall så fortsatte jag med mitt.
Sen när jag vaknade i morse så låg den på bordet bredvid sängen :gnissla
Detta kan väl förklaras närmast med att jag inte var vid mina sinnes fulla bruk vid tillfället.

Nåväl, vad ska jag göra med skiten? En Samsung Z400V.

Last edited:

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj

Nåväl, vad ska jag göra med skiten? En Samsung Z400V.

Det vet jag inte. Men en framtida lösning är att helt enkelt sluta gå på krogen. Att inte utsätta dig för frestelsen måste vara det säkraste sättet att inte hamna i samma moraliska knipa en gång till. :D

:rolleyes:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Dagen började bra. Vaknade tidigt och tog en promenad i morgonsolen. Bestämde mig sen för att börja mecka. Har gått hyfsat hela dagen tills jag skulle lossa tanken. Ska komma åt en skruv som sitter i själva bensinkranen. Hålet dit är inte stort och Swedie har fått med sig alla bra skruvmejslar till Spanien. När jag gav upp tanken på att lyckats kom jag på att jag inte har rätt storlek för att få bort bulten på dämparen. Sen sitter det dessutom en sprint i den och jag har självklart inget verktyg för att få bort den med.

PUST!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det vet jag inte. Men en framtida lösning är att helt enkelt sluta gå på krogen. Att inte utsätta dig för frestelsen måste vara det säkraste sättet att inte hamna i samma moraliska knipa en gång till. :D

Du har faktiskt lite rätt. Men jag tänkte ju lämna in den, dock förträngde min hjärna det snabbare än snabbast :gnissla

Ser man skiten framför sig så kvittar de liksom om du står i den eller bara ser den på avstånd:tummenupp

Förslagsvis så kollar du upp vad ägaren heter till telefonen och lämnar tillbaka den!

Jo iof, men du var ju inte kräsmagad ;)

Det blir svårt att göra då jag inte kommer in på luren i fråga.
Ett alternativ vore att lämna in den på krogen nu i efterhand.
Men hur skulle det se ut..

"Hej, jag råkade få med mig den här telefonen av misstag från er krog igår"
"Jaha, hur fick du med dig den hem då?"
"Ehum.. Den låg mitt på golvet så.."

:gnissla

Last edited:

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Jaha. Då sitter man här en lördag och har inget att göra. Måste vara hemma med tiken som är sjuk. Vi blev medbjudna på "lite" fest, men eftersom jag inte vill lämna Stacy ensam när hon är sjuk skickade jag iväg gubben ut och ha lite kul, kan han behöva efter en dag i garaget med motorbyte! Så, vad ska man hitta på nu då? Har normalt inga problem att vara själv hemma eller att hitta på saker att göra, men ikväll känner jag mig rastlös på något märkligt sätt. Hoppas gubben har kul så han har lite roliga grejer att berätta i morgon! Gänget han är med är galna så det brukar bli trivsamt galet med dem :tummenupp Kanske man skulle fixa lite "fyllemat" tills han komemr hem hungrig i natt? :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Awww, länge sen nån skrev i tråden nu.

Idag har jag haft mc-kort i fyra år. Fan vad tiden går fort. Nyss harvade jag omkring med mina underbara handledare och var jävligt less på att göra garagevändningar och annat. Man har kört gata ett år och tre år på roadracing banorna :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO