Kära dagbok

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Tjära boken på dagen.

Just nu är jag relativt full, men säg inget till svensken. Iof så ligger han nog och smeker upp sin nya R1 på bakhjulet så det är lugnt.

Var på krogen i Gävle idag. En kompis fyllde år idag, han fick en jättefin uppblåsbar sexdocka, hon hette typ Fat-nånting :gnissla
Ganska så naturtrogen, han kommer nog få många fina stunder med henne.

Nåväl, nu sitter jag här och ska ta av mig en del kläder samt äta lite godis.

Puss hej.

Mrs. Laphroaig

Guest
Kan inte somna, vråltrött men så fort jag lägger mig i sängen så blir jag klarvaken. Ska upp om 7 timmar och försöka få tag i handläggaren på Folksam för att snacka ersättning efter trafikolyckan, står nu i valet och kvalet om jag ska kontakta trafikjuristen eller inte. tror att jag försöker själv först...
Är även lite nervös inför morgondagen, har min första körlektion och sen ska läraren och jag göra upplägget för mitt körkort, vad det kan tänkas kosta på ett ungefär etc etc. Kan säga en sak, det kommer bli en jävla dyrt körkort med tanke på att jag redan lagt ner ett antal tusenlappar på det :huvet

Är en sån kväll/natt där jag tänker lite för mycket på saker och ting som hänt samt hur framtiden kommer bli med tanke på vad jag just nu kämpar med.
Vill göra så mycket men slutar oftast med att inget av det inträffar. Önskar jag hade någon kompis här eller i närheten (typ inom 5-6 mils radie) att umgås med, prata med på msn etc, tror livet skulle bli lite roligare då.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kan inte somna, vråltrött men så fort jag lägger mig i sängen så blir jag klarvaken. Ska upp om 7 timmar och försöka få tag i handläggaren på Folksam för att snacka ersättning efter trafikolyckan, står nu i valet och kvalet om jag ska kontakta trafikjuristen eller inte. tror att jag försöker själv först...
Är även lite nervös inför morgondagen, har min första körlektion och sen ska läraren och jag göra upplägget för mitt körkort, vad det kan tänkas kosta på ett ungefär etc etc. Kan säga en sak, det kommer bli en jävla dyrt körkort med tanke på att jag redan lagt ner ett antal tusenlappar på det :huvet

Är en sån kväll/natt där jag tänker lite för mycket på saker och ting som hänt samt hur framtiden kommer bli med tanke på vad jag just nu kämpar med.
Vill göra så mycket men slutar oftast med att inget av det inträffar. Önskar jag hade någon kompis här eller i närheten (typ inom 5-6 mils radie) att umgås med, prata med på msn etc, tror livet skulle bli lite roligare då.

:pannkyss
Fixa en lägenhet te mig så flyttar ja ner direkt o blir din kompis =)

Mrs. Laphroaig

Guest
:pannkyss
Fixa en lägenhet te mig så flyttar ja ner direkt o blir din kompis =)

Vad gulligt av dig :)
det finns massor lägenheter här, både hyres och köpes. en köpes 67 kvadrat för 10 000 tex. Blir en ledig tvåa, vindslägenhet, i det hus jag bor i. den kostar väl runt 3500 i hyra och tror den ligger på runt 56 kvadrat.
rätt billigt och bo här :D

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Vad gulligt av dig :)
det finns massor lägenheter här, både hyres och köpes. en köpes 67 kvadrat för 10 000 tex. Blir en ledig tvåa, vindslägenhet, i det hus jag bor i. den kostar väl runt 3500 i hyra och tror den ligger på runt 56 kvadrat.
rätt billigt och bo här :D

Usch va dyrt, vart bor du... ja betalar 1650 för min lya :D..

Jaja..
Till dagens bravader..
Skulle på synundersökning idag, 15:45.. så ja ställde klockan duktigt på 14:00..jobba hela natten så kom inte i säng förrns 7-8 nångång.
Stängde av väckarklockan o vakna i panik när ja kom på de... klockan hade bara hunne bli 15:10 som tur va.. så drog iväg till dedär skiten iaf, o mina ögon är helt jävla paj :näsblod jag skulle egentligen fått totalt linsförbud i minst en vecka + måste sköta mycket bättre o inte ha linser så mkt.. men jag har inga glasögon så de blev varken linsförbud eller mindre användning..

Men tydligen måste jag skärpa mig annars blir jag blind snart.

En positiv grej va iaf att jag för första gången inte behövde byta styrka, så mina ögon börjar stabilisera sig.. nåt dem iof borde gjort för 4 år sen, men ändå :D

Nu skall jag försöka komma på nåt att äta, tips?

kräm

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
yes, här sitter man med ett pekfinger som är lika stort som underarmen :huvet Svullen och blå efter en misslyckad bagger på volleybollturneringer igår... Fan, inge styrketräning på 3 veckor :huvet :mad:

Mrs. Laphroaig

Guest
Idag skulle jag nog inte ens gått upp...
Jättesvårt att komma upp ur sängen imorse, kroppen lyder mig inte som den ska längre. Mår inte så där överdrivet bra fysiskt sett men försöker tänka på mina drömmar och vad som förhoppningsvis händer under det närmsta halvåret. Det gör mig glad iallafall :)
Ska gå till bussen om 2 timmar för att ha teorilektion och just nu ösregnar det men kan vara skönt att komma hemifrån den stunden ändå.
Tyvärr gör vädret och alla väderomslag att jag har mycket svårt att fungera normalt men ska fan till körskolan ikväll!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Att åka hem i torsdags var obehagligt. När vi susar förbi Stuvsta station möter vi ett pendeltåg, det dunkar till i vårt tåg varpå lokföraren börjar bromsa. "Jävla skit" hör man ifrån förarhytten då någon därinne av misstag tryckt på högtalaren ut till alla vagnar. Många skrattar till, det är inte varje dag lokföraren svär så att alla hör.
Det är heller inte varje dag ett tåg kör över en människa som sitter på spåret.

Efter en stunds stillastående talar lokföraren om den tragiska olyckan.
Någon satt på spåret och att få stopp på ett stort tåg är omöjligt. Dessutom var det en person som övningskörde denna dag.
En del resenärer verkade bekymrade över hur lång tid det skulle behöva ta att få komma hem. Personligen var jag mest berörd över att det just i den stunden fanns en människa under, brevid, framför, eller bakom tåget, ihjälkörd och att lokförarna för alltid kommer ha bilden av att någon sitter på spåret på deras näthinnor. Tågvärden, en äldre kvinna, var på väg att börja gråta då hon aldrig varit med om detta förut. Jag gick fram och pratade med henne lite för att hon skulle få sällskap en stund, gav henne en kram och gick sen och satte mig igen.

Så fruktansvärt tragiskt, att det ska behöva gå så långt att man väljer sista utvägen framför ett tåg.

Ville bara dela med mig utav detta, det kändes riktigt obehagligt att befinna sig på tåget som kört ihjäl en människa. Var rädda om varandra därute!

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag kan förstå att vissa människor inte orklar leva längre, en del är med om extremt tragiska saker och vi som inte varit där de är kan nog inte föreställa oss hur de känner sig. Men något jag absolut inte kan förstå är att man väljer att ta sitt liv på ett sätt som även kommer sätta spår i anda männiksor för livet, som kan få dem att må lika dåligt som personen som tog sitt liv. Det är egoistiskt, elakt och jag har inte ord för det.

Jag lider med personalen på tåget och de passagerare som händelsen tagit hårt på och även släkt och vänner till kvinnan/mannan som tog sitt liv.

Att åka hem i torsdags var obehagligt. När vi susar förbi Stuvsta station möter vi ett pendeltåg, det dunkar till i vårt tåg varpå lokföraren börjar bromsa. "Jävla skit" hör man ifrån förarhytten då någon därinne av misstag tryckt på högtalaren ut till alla vagnar. Många skrattar till, det är inte varje dag lokföraren svär så att alla hör.

Någon satt på spåret och att få stopp på ett stort tåg är omöjligt. Dessutom var det en person som övningskörde denna dag.
En del resenärer verkade bekymrade över hur lång tid det skulle behöva ta att få komma hem. Personligen var jag mest berörd över att det just i den stunden fanns en människa under, brevid, framför, eller bakom tåget, ihjälkörd och att lokförarna för alltid kommer ha bilden av att någon sitter på spåret på deras näthinnor. Tågvärden, en äldre kvinna, var på väg att börja gråta då hon aldrig varit med om detta förut. Jag gick fram och pratade med henne lite för att hon skulle få sällskap en stund, gav henne en kram och gick sen och satte mig igen.

Så fruktansvärt tragiskt, att det ska behöva gå så långt att man väljer sista utvägen framför ett tåg.

Ville bara dela med mig utav detta, det kändes riktigt obehagligt att befinna sig på tåget som kört ihjäl en människa. Var rädda om varandra därute!

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2

Fy fan va hemskt! :( Och att folk började undra hur´lång tid det skulle ta att komma hem, hemskt :(

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
:S.. tragiskt..

Men faktum är att snittet för självmord per lokförare tror ja ligger på 3-4 pers, så när man utbildar sig till lokförare så går man nog igenom det ganska mycket för att kunna hantera det, vilket såklart inte hjälper spec bra första gången ändå men, ja.

O personen som blev påkörd låg nog både breve, under, över o ja, lite överallt, man blir mos helt enkelt :näsblod

Usch, hoppas bara det var nån som faktiskt ville få slut på sitt liv och inte nån som hamnat där av misstag. Självmord förstår jag är sista utvägen för endel, så är det tyvärr.

Oså till mig då, idag vakna ja pigg o glad vid 10, trots utgång o efterfest hos mig till 05 imorse.
Har både tvättat diskat o städat o massa annat me idag, riktigt duktig idag alltså :)..
Just nu sitter jag o smälter maten o funderar på om jag ska åka och träna eller ej.

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
CBR600FS
Tågvärden, en äldre kvinna, var på väg att börja gråta då hon aldrig varit med om detta förut. Jag gick fram och pratade med henne lite för att hon skulle få sällskap en stund, gav henne en kram och gick sen och satte mig igen.

Allt cred till dig som pratade med tågvärden. Hon uppskattade det nog mer än vad man tror. Folk är så rädda för att prata med nån de inte känner, som om det skulle vara så farligt....
Skönt att det finns människor som du!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...