Tyvärr går det numera fortare att ta bilen till jobbet än hojen (man slipper ställtiderna med skyddskläder, hjäm etc), det är svalare när man sitter i söderledstunneln och det stinker mindre avgaser... Och jag är bekväm av mig. Gammal.
Men jag tycker nog generellt bilister i Stockholm lämnar plats för motorcyklister bara de ser att man kommer vilket ärligt talat inte alltid är så lätt. Själv tillhör jag inte dem som konstant sitter & kollar i backspeglarna vid kökörning, jag har full fokus på hjonet framför som
a) kommer att tvärnita för att han missat att bilen framför bromsar eller
b) kommer att försöka tränga sig in i höger körfält och därmed parkera tvärs över filen.
Jag kör helst mellan bilarna om jag kör Ducce, ställer mig inte gärna på vita strecket vid rödljus för det tenderar & vara halt
Vägrenen försöker jag undvika, det ligger ofta en massa skit där och jag har fått punka två gånger där ute samt kört över både brädor och navkapslar (dock med Hondan som är mer anpassad till sånt...)
Men jag tycker nog generellt bilister i Stockholm lämnar plats för motorcyklister bara de ser att man kommer vilket ärligt talat inte alltid är så lätt. Själv tillhör jag inte dem som konstant sitter & kollar i backspeglarna vid kökörning, jag har full fokus på hjonet framför som
a) kommer att tvärnita för att han missat att bilen framför bromsar eller
b) kommer att försöka tränga sig in i höger körfält och därmed parkera tvärs över filen.
Jag kör helst mellan bilarna om jag kör Ducce, ställer mig inte gärna på vita strecket vid rödljus för det tenderar & vara halt
Vägrenen försöker jag undvika, det ligger ofta en massa skit där och jag har fått punka två gånger där ute samt kört över både brädor och navkapslar (dock med Hondan som är mer anpassad till sånt...)