Mer-OTOff-topic:
Det jag hatar i köer är alla j*vla moppe/scooter-åkare som inte vet vad trafikvett/kökörning innebär.
Dessutom fyller dom små svinen upp MC-parkeringarna.
Mer-OTOff-topic:
Det jag hatar i köer är alla j*vla moppe/scooter-åkare som inte vet vad trafikvett/kökörning innebär.
Håller med andra här i tråden om att MC SKA åka förbi bilar.
Sedan anser jag att det vid trafikljus längst fram borde finnas en, på vägen, uppmarkerad ruta (i stadsmiljö) dit bara mc och eu-mopeder kan åka fram, förbi bilar i väntan på grönt ljus - allt för bättre säkerthet och framkomlighet........
Mer-OT
Dessutom fyller dom små svinen upp MC-parkeringarna.
Håller med! Blir lika förbannad varje gång!
2. Kör mellan bilarna men sakta (helst omkörning i samma fil på vänstersidan), poliser kommer 9 gånger av 10 låta dig puttra vidare om de anser att du inte utgör någon fara.
Det finns redan - den vita stopplinjen är till för att sätta foten på så att du står framför bilarna. För att hitta stopplinjen följer du bara den streckade linjen mellan körfälten. Enkelt!
Lagen är ganska tydlig i det avseendet.
Kan du köra om på vänster sida så får du alltid göra det.
Varför har ingen sagt det SJÄLVKLARA!?
Åk ut i god tid så du slipper stressa? Hellre 20 min tidigare hemifrån än att behöva stressa och inte komma fram alls!
Sakta men säkert ringer i huvudet på mig när jag ser den här tråden...
Knasbollar
Stoppsträck = inget ryms framför bilen.
Ruta = Utrymme utformat för mc, där bil ej får stå.
är det bara jag som upplever att 9 av 10 bilister underlättar för oss med mc vid köbildning, dvs. flyttar sig om möjligt så att man kan slinka förbi ??
iof 1 på 100 som ställer sig så att man inte kommer förbi alls
För att inte tala om mopedbilarna som blir fler och fler. 4-hjuliga fordon har inte i mc-rutorna att göra.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |