köp aldrig batteri i sverige.....

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
köp aldrig ert mc batteri i sverige... köpte mitt i malmö för nån månad sen, betalade 1500kr för ett yuasa till min hoj... har kollat nu på europeiska försäljare på nätet o alla har samma batteri för under 750 kr.. alltså halva priset, snacka om att man känner sig lurad.. de här svenska priserna suger das*!!! så följ mitt råd köp aldrig nått i sverige till din båge, kolla alltid utomlands först---

sen har ja även fyndat visir, betalade 500kr för ett orginal visir från england, pris i sverige880kr----

fyfan....

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag kan hålla med din till viss del.

men tänk att det är mitt i säsongen, då vill man inte vänta på att ett batteri skall fraktas från t.ex england, som kanske tar en vecka.
då är det smidigare att bara besöka närmsta handlare, montera & sedan köra.

men vintertid, så surfar jag gärna på ebay & letar prylar som ska på hojen.
dvs jag har hela vintern på mig.

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
goba skrev:
2664356 köp aldrig ert mc batteri i sverige... köpte mitt i malmö för nån månad sen, betalade 1500kr för ett yuasa till min hoj... har kollat nu på europeiska försäljare på nätet o alla har samma batteri för under 750 kr.. alltså halva priset, snacka om att man känner sig lurad.. de här svenska priserna suger das*!!! så följ mitt råd köp aldrig nått i sverige till din båge, kolla alltid utomlands först---

sen har ja även fyndat visir, betalade 500kr för ett orginal visir från england, pris i sverige880kr----

fyfan....
Men hur mycke kostar frakten från england då? Jag vet ju att det knappast är 300 spänn.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
tzr snubben skrev:
2664362 Men hur mycke kostar frakten från england då? Jag vet ju att det knappast är 300 spänn.

frakten kostar inte mycket... 40-50 kr för mitt visir.. de e olika på olika ställen...hur som helst gör du sjuka kap....

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag har precis köpt en singelkuts till min R1 -04 via ebay

Yamaha orginal, 1250:- för en ny inkl. frakten hem.
det är nästan 1000:- billigare än vad den kostar här hemma

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
wonderwizard skrev:
2664365 jag har precis köpt en singelkuts till min R1 -04 via ebay

Yamaha orginal, 1250:- för en ny inkl. frakten hem.
det är nästan 1000:- billigare än vad den kostar här hemma

sinnes....jävla priser de har här...ingen konkurrans så är det.... d sjukaste jag sett någonsin var en jbl gti 12"(högtalare) kostade 7000-8000kr här hemma i usa kostade den 1900kr.... haha så sjukt...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Skulle inte ens komma på tanken att köpa ett batteri för dom pengarna, ett par hundra på biltema räcker.Kört med dom batterierna i flera år och dom funkar utmärkt.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
www.batterilagret.se finns Evergreens batterier för under femhundra spänn.

Exempel 12 amps - ganska standard på många bågar 400 spänn.
YTX batteri - kapslat som original och livslängd som original men aningen billigare.

På biltema skall man inte köpa batterier - inte ens dom dyra gelaccarna för en 500 spänn - urkassa cca värden - har testat.
Dom pallar att vrida runt startmotorn men dom batterierna är kassa som fan ur den synvinkeln - man får va glad att cdi boxen pallar att ge gnista när startmotorn jobbar...inget var bra med dom skitbatterierna - inte ens priset.

Mitt lilla reserv backupp batteri på bågen...5,7 amp ger snabbare snurr på startmotorn än biltemas dyraste 13,5amps gelacc.....man dånar ju av sådana resultat.
Flera butiker har dessa biltema acc i olika kartonger men det är samma skit.

Evergreens accar håller original standarden ur alla hänseenden utom priset.

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
goba skrev:
2664356 köp aldrig ert mc batteri i sverige... köpte mitt i malmö för nån månad sen, betalade 1500kr för ett yuasa till min hoj... har kollat nu på europeiska försäljare på nätet o alla har samma batteri för under 750 kr.. alltså halva priset, snacka om att man känner sig lurad.. de här svenska priserna suger das*!!! så följ mitt råd köp aldrig nått i sverige till din båge, kolla alltid utomlands först---

fyfan....

Varför kollade du inte det först då??...sitter här o gnäller nu efterhand!!!!!!!!

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
DFMSWEDEN skrev:
2664553 Varför kollade du inte det först då??...sitter här o gnäller nu efterhand!!!!!!!!

kan det vara så att jag vill tipsa andra...hmmmm..... tänk efter innan du skriver..... snälla...

Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
goba skrev:
2664364 frakten kostar inte mycket... 40-50 kr för mitt visir.. de e olika på olika ställen...hur som helst gör du sjuka kap....

De som gör de stora kapen är detaljhandeln och reservdelsförsäljarna. Jämför priser på originaldelar i sverige mot andra länder och ni förstår varför våra försäkringspremier är höga........

/J

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
goba skrev:
2664356 köp aldrig ert mc batteri i sverige... köpte mitt i malmö för nån månad sen, betalade 1500kr för ett yuasa till min hoj... har kollat nu på europeiska försäljare på nätet o alla har samma batteri för under 750 kr.. alltså halva priset, snacka om att man känner sig lurad.. de här svenska priserna suger das*!!! så följ mitt råd köp aldrig nått i sverige till din båge, kolla alltid utomlands

Köpte mitt på biltema. 250 spänn, funkar skitbra.

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Martinus skrev:
2664566 Köpte mitt på biltema. 250 spänn, funkar skitbra.

Fattar inte heller varför man köper något annat än biltema...
Ladda lite under vintern bara. Funkar klockrent!:tummenupp

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Köpte själv prylar från usa, med frakt ca 1300 kr. Här i Sverige skulle icke namngiven mc-firma ha ca 2400 för rasket. Var tror ni jag köpte prylarna?! Heja konkurrens, kanoners att leta o köpa nu på vintern då man har tid att köpa från långt håll.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
matte_mannen skrev:
2664571 Fattar inte heller varför man köper något annat än biltema...
Ladda lite under vintern bara. Funkar klockrent!:tummenupp

finns ju folk som haft dåliga erfarenheter med biltema, och ja anser om man köper en hoj för 90k kan man betala lite mer än 250kr för ett batteri men det finns som sagt gränser....

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
goba skrev:

fyfan....
OT: Har du länk till stället du handlade visiret på? Jag jagar också, men frakten är så dyr på de ställen jag kikat :rolleyes:
//KaliZ

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
goba skrev:
2664588 finns ju folk som haft dåliga erfarenheter med biltema, och ja anser om man köper en hoj för 90k kan man betala lite mer än 250kr för ett batteri men det finns som sagt gränser....

Har svårt att förstå varför man ska betala mer än vad man behöver. Samma sak när de gäller tex. olja. Där tillverkarna vill lura oss att tro att superduperolja för 200 kr litern smörjer bättre än olja för 100 kr.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är volymen som gör att andra länder och företag lyckas pressa priserna så hårt. Vi är ett litet land. Tro inte vinstmarginalen är 100%. Oftast runt 20-25, eller toppar ibland på 35-40% på smålull-lull för att täcka frakt.

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Bimota DB2
Martinus skrev:
2664746 Har svårt att förstå varför man ska betala mer än vad man behöver. Samma sak när de gäller tex. olja. Där tillverkarna vill lura oss att tro att superduperolja för 200 kr litern smörjer bättre än olja för 100 kr.

Kör på OKQ8 SBK Racing. Kostar ca 150 kr/litern på macken och 70 kr litern om man köper 20l dunk från oljeleverantör.
Oljan lär ju knappast vara bättre för att jag köper den på macken.

Handlar f.ö mycket från Tyskland. Köpte en gång slip-ons för ca ½ priset mot vad en Västeråsfirma ville ha för EXAKT samma system. Leverans på mindre än en vecka hem till postkontoret. Klockrent!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...