Köp av hoj utan ramnr?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Snubben har iaf inte hört av sig nu nått mer sen ja fråga efter motornr samt regnr. Skönt de iaf, helt otroligt att folk tror att man är så dum o lättlurad. Ser iofs inte så smart ut :rolleyes:

Nu är de på g till en R1'a -01 iaf, den här gången inget fuffens med den. Bara att när ja gick in o titta på transportstyrelsen så hade hojen gått 7000mil. Tycker det är alldeles för långt men hojen i sig kan ju vara fin för de. Tänkte bara höra vad ni tkr om motorn, om den skulle behövas att renoveras med tex nya lager, kolvringar osv. Ventilspel blir de självklart att se över i så fall om man skulle köpa. Men tänkte om resten skulle behövas göra nått åt. Vad tror/tycker ni ? :gnissla väldigt osäker om det är värt att köpa en sån hoj. Vill inte att motorn ska ge upp efter ett tag. :huvet

25.000kr tops!
 

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
grabbar... lugna sig lite satan. :D Snacka om att hälften av alla banhojar skulle vara stulna...? :va och att ringa 112 för att påpeka att det kan vara en skum snubbe som möjligtvis försöker sälja en stulen hoj, hoppas ni skämtar. Ett nummer man ringer om man befinner sig i en jävla nödsituation. :brinnerup
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Snubben har iaf inte hört av sig nu nått mer sen ja fråga efter motornr samt regnr. Skönt de iaf, helt otroligt att folk tror att man är så dum o lättlurad. Ser iofs inte så smart ut :rolleyes:

Jaha, då är den stulen eller så antagligen då.

Har du kvar länken till annonsen/numret till säljaren. Nån kanske vill ha tillbaka sin hoj/om den e stulen ska han åka dit.
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Jaha, då är den stulen eller så antagligen då.

Har du kvar länken till annonsen/numret till säljaren. Nån kanske vill ha tillbaka sin hoj/om den e stulen ska han åka dit.

Har mail adress. Ingen länk eftersom jag hade bilen på annons och han maila mig med bytesförslaget. Kan PM'a om du vill ha ..
 

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Västervik
Hoj
Blade -98
Men kom igen nu, var är den sanna sporthojsandan? Skriv ut namn och adress så åker "vi" och spöar den f_n. Skit i att "vi" inte har bevis på att det är en stulen hoj. Han har ju inge ramnummer liksom!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ok.
Hur ska DU bevisa att minst 50% av banhojarna är stulna eller förs bedrägeri.
Mig veterligen är man inte speciellt poppis om man kommer dragande med stöldgods i en bandepå.
Började med denna sport -90 och har inte själv åkt på stöldgods utan oreggat med någon typ av papper som är godkänt som ID för hojen.
Däremot så vet jag de som gjort det men dessa är lååångt ifrån 50% av banåkarna.
Och de som gjort detta har också fått sitt straff.


Men sätt igång och redovisa så sätter jag emot!
Vilken storlek är det på vadet?

En del verkar fan tro att det bara är rövare och banditer bland hojåkare!




Ja vad fan är det? :va


Minns en artikel i BIKE i slutet av åttiotalet, som parvel jag läste. En deltävling i Superbike, kanske på mantorp, som fick föranonnserat depåbesök
av polisen och/eller larmtjänst och plötsligt var de bara hälften som kom till start. Har för mig att en viss medlem på denna sida var där också.

Så 50% verkar stämma rätt bra.

Lär ju vara fler stulna hojar som tävlas med än någon annanstans, om du fångar min drift?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top