Själv har jag en Jacques Lemans som jag är väldigt nöjd med![]()
Drömklockan är en Rado Ceramica men där gäller det att punga ut lite mer pengar tyvärr...![]()
Men så dyrt var det ju inte, snygg klocka btw
Den här exemplaret kan jag rekommendera isf, helt oanvänd. Det är en klockgalen kompis som har två likadana och nu säljer den ena.
http://www.tradera.com/NY_GULD_Stal_ROLEX_SUBMARINER_DATE-auktion-58052586
/J
Fin.![]()
Stål eller titanlänk?
Den jag länkade till har jag beställt.
Mekaniska urverk är alltid roligare än quartz. Tyvärr också dyrare.
Själv är jag av den tråkiga uppfattningen att ett tidsinstrument skall visa rätt tid, och där får den allra finaste mekaniska chronograph fetingpisk av vilken Hello Kitty-quartsklocka som helst.
Men är det inte viktigt att klockan går exakt kan man ju ösa in pengar i något mekaniskt spektakel bara för "känslans" skull. Lite som Harley-Davidson antar jag!![]()
Helt rätt tänkt!
Edit: Hur går det på lastbilssidan då?
Själv är jag av den tråkiga uppfattningen att ett tidsinstrument skall visa rätt tid, och där får den allra finaste mekaniska chronograph fetingpisk av vilken Hello Kitty-quartsklocka som helst.
Men är det inte viktigt att klockan går exakt kan man ju ösa in pengar i något mekaniskt spektakel bara för "känslans" skull. Lite som Harley-Davidson antar jag!![]()
Visst är det så. Vill man veta exakt vad klockan är borde mobilklockan vara den noggrannaste.
.
Ah, en capricciosa-rolle.
Skön polare, vad har han för fälgar på E36:an?
![]()
Och radiokontrollerade klockor som btw är kanon
Yup... En sådan här funderar jag på, men jag är lite orolig över att det rostfria stålet kan ge mig nickel-problem.
http://www.klockor.nu/desc.php?pid=3132&back=produkter.php?jump_to=3132&&
Det är iof ännu värre med radiostyrda reseväckarur, helt kass. Klockan går fortfarande fel när man ska törna in på hotellrummet första natten i ny tidszon, vad ställer man larmet på då?
/J
Jag har en rysk klocka.Men jag är mer för plojjgrejor då, ryska gjutjärns klockor med billigt digitalt innanmäte och tim-pip som låter falskt och sånt....
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |