Köp av klocka/armbandsur

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tycker du det ? jag har haft min nästan varje dag i ett år och den ser fräsch ut, en liten liten respa på glaset bara annars ser den bra ut :)
Jag upplever den faktiskt som lite klen (bra säljare ;)), har dock inte fått några repor på glaset.

Ädit: Varför merschar inte det nya forumformatet ihop inläggen? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tom får bjuda först, bjuder han inte alls eller under femhundringen så bjuder jag sen ;)

Ny fuktion på forumet, man ska använda andra knappen om man vill citera flera i samma inlägg, men det verkar inte heller funka???

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ny fuktion på forumet, man ska använda andra knappen om man vill citera flera i samma inlägg, men det verkar inte heller funka???

Trycker man på "+ på de inlägg man vill citera och sedan "svara med citat så hamnar de i snabbsvarsrutan längst ner. Sedan är det bara att bestämma hur man vill svara, precis som tidigare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag upplever den faktiskt som lite klen (bra säljare ;)), har dock inte fått några repor på glaset.

Ädit: Varför merschar inte det nya forumformatet ihop inläggen? :va

Tom får bjuda först, bjuder han inte alls eller under femhundringen så bjuder jag sen ;)

Trycker man på "+ på de inlägg man vill citera och sedan "svara med citat så hamnar de i snabbsvarsrutan längst ner. Sedan är det bara att bestämma hur man vill svara, precis som tidigare.

Aha... Faktisk en bra funktion, då man ibland har läst en tråd och svarat på flera olika inlägg om olika saker och det har klumpats ihop utan att man hade tänkt det.

Då är ju det här bättre.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Aha... Faktisk en bra funktion, då man ibland har läst en tråd och svarat på flera olika inlägg om olika saker och det har klumpats ihop utan att man hade tänkt det.

Då är ju det här bättre.

Jag tycker det fungerar bra nu. Tidigare fick man alltid sitta och klistra ihop inlägg man ville citera. En sak som fungerar mindre bra dock är om man sitter och skriver ett längre svar eller ett svar på ett par citat så finns det en risk att inlägget inte vill postas. Brukar kopiera texten då och öppna upp tråden på nytt och klistra in texten och posta. Det är säkert någon form av tidsbegränsning som är inlagd så att man inte kan posta inlägget efter en viss tid. Har för mig det står att man inte har behörighet att posta det trots att man är inloggad.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Här kan ni läsa historien hur Omega blev associerat med Bond:

Ursprungligen på franska. Jag har låtit google översätta den till Engelska.

http://translate.googleusercontent....-biver&usg=ALkJrhjpAFGwShxbbIu-_LYH9-oviZXW4A
Synergieffekter inom marknadsföring är ju alltid himla trevligt. :hihi

För något år sedan hade tidningen Gran Turismo också en artikel om bondklockorna.
Och för den som vill ha en kanske lite billigare bondklocka än en vintage Submariner så användes ju Seiko av herr Bond ett tag också:
http://www.jamesbondwatch.org.uk/
http://jamesbondwatches.com/
Även om de inte verkar vara het billiga de heller.

I övrigt så är kanske min högst personliga åsikt att Professional 300M inte är den snyggaste Seamastern.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Synergieffekter inom marknadsföring är ju alltid himla trevligt. :hihi

Och för den som vill ha en kanske lite billigare bondklocka än en vintage Submariner så användes ju Seiko av herr Bond ett tag också:
http://www.jamesbondwatch.org.uk/
http://jamesbondwatches.com/
Även om de inte verkar vara het billiga de heller.

I övrigt så är kanske min högst personliga åsikt att Professional 300M inte är den snyggaste Seamastern.

Det var ju inte klokt vad mycket de tar för en gammal Seiko bara för att Bond exponerade dem i ett par filmer. Runt 1500 dollar närmare bestämt som utgångspris på Ebay på två modellerna jag testade att söka på. Jag undrar om Seiko betalade för att få med klockorna i Bondfilmerna? Rolex lär ju inte ha gjort det.

Seamastern är ju ett exempel på vad mördande reklam och rätt produktplaceringar kan göra för försäljningen. Personligen har Seamastern aldrig tilltalat mig. Att sätta klockan i Bonds händer var lite väl mycket en gimmic. Jag hade nog köpt den klassiska månklockan om jag skulle köpa en Omega idag. Den är snygg i all sin enkelhet. Mycket av det på marknaden idag känns överdesignat. Kan personligen tycka att Rolex är ute och cyklar lite. Det är lite löjligt hur de valt exponera Rolex på själva klockorna. De har vuxit sig feta och pråliga. Men det kanske är det dagens kunder vill ha? Skönt det finns vintage marknaden att vända sig till.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Det var ju inte klokt vad mycket de tar för en gammal Seiko bara för att Bond exponerade dem i ett par filmer. Runt 1500 dollar närmare bestämt som utgångspris på Ebay på två modellerna jag testade att söka på. Jag undrar om Seiko betalade för att få med klockorna i Bondfilmerna? Rolex lär ju inte ha gjort det.

Seamastern är ju ett exempel på vad mördande reklam och rätt produktplaceringar kan göra för försäljningen. Personligen har Seamastern aldrig tilltalat mig. Att sätta klockan i Bonds händer var lite väl mycket en gimmic. Jag hade nog köpt den klassiska månklockan om jag skulle köpa en Omega idag. Den är snygg i all sin enkelhet. Mycket av det på marknaden idag känns överdesignat. Kan personligen tycka att Rolex är ute och cyklar lite. Det är lite löjligt hur de valt exponera Rolex på själva klockorna. De har vuxit sig feta och pråliga. Men det kanske är det dagens kunder vill ha? Skönt det finns vintage marknaden att vända sig till.

Ja vissa gamla (och nya) seikos kostar summor som i alla fall jag inte associerar med märket.

Just den seamastern som är "bond klocka" tycker inte jag heller är så snygg. Däremot inom planet ocean och aqua terra serierna så finns det en hel del snygga modeller. Och månklockan (3570.50) är smått på ingång ;)

Submarinern har just nu rolex markeringar på: spännet, urtavlan, insidan av dykringen samt på kronan. Men jag får nog säga att det är rätt så sobert gjort ändå.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Här är min Nighthawk. Frågan är om jag släpper den för 500 iofs? Buda lite, så får jag se om det är intressant. :)

Bifogat

• IMAG0139.jpg
    IMAG0139.jpg
    148.3 KB · Visningar: 136
  • IMAG0140.jpg
    IMAG0140.jpg
    81.8 KB · Visningar: 94
  • IMAG0141.jpg
    IMAG0141.jpg
    118.5 KB · Visningar: 105
  • IMAG0142.jpg
    IMAG0142.jpg
    136.1 KB · Visningar: 104
  • IMAG0143.jpg
    IMAG0143.jpg
    112.8 KB · Visningar: 94
  • IMAG0144.jpg
    IMAG0144.jpg
    62.3 KB · Visningar: 89
  • IMAG0145.jpg
    IMAG0145.jpg
    105.7 KB · Visningar: 89

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Köpte en klocka idag, lite försenad 25årspresent. Blev Certina DS Caimano Gent. Den med vit urtalvla, sträck ist för siffror på alla utom 12, 3, och 9, och med svart skinnband.

http://www.certina.com/Collection/Gent-Quartz-Collection/DS-Caimano-Gent.aspx?m=1

Jag måste säga grattis till en stilren snygg klocka! :tummenupp
Den typ av klocka jag själv skulle kunna välja. :)

Jag är lite klockfetischist, och fastnar emellanåt för kronograferna med massa "nippon-pippon", visare och funktioner... för att sedan landa och inse att det egentligen är just en snygg, bra, funktionsduglig och ganska enkel klocka jag vill ha.

Som parentes, just Certina är väl förresten lite av en "för-lång-och-trogen-statlig-tjänst-klocka"? Min far har en stilren kostymklocka i guld som han fick efter 25 års "lång-och-trogen-tjänst" som skogsvårdskonsulent. Ingraverat såklart. :) Måste vara en utdöende gåva, hur många jobbar +25 år på samma ställe numera?? :confused:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag måste säga grattis till en stilren snygg klocka! :tummenupp
Den typ av klocka jag själv skulle kunna välja. :)

Jag är lite klockfetischist, och fastnar emellanåt för kronograferna med massa "nippon-pippon", visare och funktioner... för att sedan landa och inse att det egentligen är just en snygg, bra, funktionsduglig och ganska enkel klocka jag vill ha.

Som parentes, just Certina är väl förresten lite av en "för-lång-och-trogen-statlig-tjänst-klocka"? Min far har en stilren kostymklocka i guld som han fick efter 25 års "lång-och-trogen-tjänst" som skogsvårdskonsulent. Ingraverat såklart. :) Måste vara en utdöende gåva, hur många jobbar +25 år på samma ställe numera?? :confused:

Tack så mycket!

Och klockan var ju lite av en 25 års trogen tjänst-present så...:p

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo, Certina och någon annan tillverkare har varsin guldklocka som kostar strax under de 8000+moms eller vad nu gränsen är för att skattefritt kunna ge någon en gåva efter så lång och trogen tjänst.

En kusin till morsan fick en guldklocka av företaget han jobbar på häromåret. Och då har ju han jobbat där i stort sett så länge som jag kan komma ihåg. :tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jo, Certina och någon annan tillverkare har varsin guldklocka som kostar strax under de 8000+moms eller vad nu gränsen är för att skattefritt kunna ge någon en gåva efter så lång och trogen tjänst.

En kusin till morsan fick en guldklocka av företaget han jobbar på häromåret. Och då har ju han jobbat där i stort sett så länge som jag kan komma ihåg. :tummenupp

Problemet med dem är väl att guldlagret skaver av då det inte är solidt?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA