Haha alla går fel
Nej en går hyfsat rätt iaf.
Däremot kanske tiden på min kamera är några minuter fel.
Första klockan från vänster, är det en Camel klocka? Jag minns nu att jag önskade mig en Camel klocka, om det var en kronograf, när jag var barn. Hade sett någon jag tyckte såg fräck ut. Blev aldrig någon sådan. Hade helt glömt bort märket. Tack för en resa tillbaka i minnets värld. Alla mina gamla klockor från ungdomsåren gav jag bort till någon jag tyckte behövde dem bättre än mig själv. Har nog kvar en Swatch klocka liggandes dock.
Andra klockan, är det något mekaniskt ur du samlat på dig från fd Sovjet. Hade en kompis som köpte en militärklocka från Sovet tiden. Det går att få tag i rätt fräcka klockor från fd Öststater. Men hur det är med reservdelar och service vet jag inte.
Japp. Det är en Camel Trophy. Köpte den när jag gick på gymnasiet. Det är den som är överst på
denna sida. Det mesta av bronsfärgen är bortnött på min plus att armbandet är mycket slitet. För att inte tala om att en axel i den har fått en stötskada (enligt den urmakare som tittat på den, själv så har jag ingen aning) så den inte går längre. Men jag har kvar originalbox (både plåtlådan och ytterkartongen) och sånt så någon vacker dag ska jag lämna in den för renovering och börja använda den igen.
Det är en Vostok Komandirskie av något slag. Jag fick den i present av min storasyster när jag hade tagit mina första högskolepoäng. Hon hade köpt den på det statliga varuhuset i Minsk, så i klockans låda ligger det en liten lapp som upplyser om att garantin endast gäller på det statliga varuhuset i Mins. Om jag inte missminner mig. Jag tror jag lagt upp en bild på den lappen tidigare i den här tråden någon gång. Har sett någon sida som säljer nya likadana för €40-50.
Mina trotjänare, Nighthawken är vardagsklockan & har inte missat en sekund på 4 år, samt tålt en hel del tuffa tag, ink dykning & hårda slag.
Jag har också några GUL. Men eftersom de är eldrivna fick de inte vara med på den här bilden. Plus att jag inte har nog långa armar.
Kul! Vissa känner jag igen, bl.a. Seikos orange monster. Vill också ha en! Vad är den ljusblå för märke och modell?
Orange Monstern är nog min favorit. Mycket trevlig klocka. Kraftig och välbyggd. Så jag kan förstå att du vill ha en sån.
Du menar den näst längst till höger? Vet inte så jättemycket då det var ett impulsköp från Tradera.
Jag tror att märket är Ciny, att den är tillverkad under första halvan av 70-talet eller sent 60-tal och att den kommer från Schweiz. Det verkar vara en klocka som ska se ut som ett dykarur men som nog inte är något man knappt ens ska vara ute i regnet med. Kronan är inte skruvad eller något och bezelringen snurrar fritt åt båda hållen. Men enligt märkningen på den ska den vara vattentät till 20ATM. Det är ungefär allt jag vet. Och det är vad som står på den. Jag har försökt hitta info på nätet men inte hittat mycket mer än lite generellt om märkets öden.