Exakt vad är det som är kvinnligt med denna klocka enligt dig?
Förutom urtavlan så tycker jag den är ganska lik en seamaster planet ocean...
Tycker den ser väldigt liten ut, annars snygg klocka
Exakt vad är det som är kvinnligt med denna klocka enligt dig?
Förutom urtavlan så tycker jag den är ganska lik en seamaster planet ocean...
Tycker den ser väldigt liten ut, annars snygg klocka
Får väl bidra lite själv med. Om inte annat med ett varningens ord.
Klockan till vänster, en Swatch är nog mitt sämsta köp någonsin. Köp inte en svart klocka med svart urtavla och grå visare. I fullt solljus kan man ana sig till vad visarna står på, inte annars . Jag skyller på att jag inte hade tid att vara kräsen just då.
View attachment 358235
Nja, 42mm är väl rätt så normalt tycker jag...
Nja, 42mm är väl rätt så normalt tycker jag...
Hur stort ska det vara då?Det är det säkert men jag tycker det är mycke snyggare med en större klocka på en man
Hur stort ska det vara då?
Om jag inte minns fel så är 42mm större än både Submariner och Seamaster Proffesional 300M. Och det är väl ungefär som både de Seiko och Citizen som jag har. Om inte annat så är 42mm, som mr_sundstrom säger, tämligen normalt för dykarur.
Fast vissa kanske behöver kompensera för annat med att ha en stor klocka...
Hur stort ska det vara då?
Om jag inte minns fel så är 42mm större än både Submariner och Seamaster Proffesional 300M. Och det är väl ungefär som både de Seiko och Citizen som jag har. Om inte annat så är 42mm, som mr_sundstrom säger, tämligen normalt för dykarur.
Fast vissa kanske behöver kompensera för annat med att ha en stor klocka...
Nighthawk har ju ingen tjock bezelring utan urtavlan tar upp en stor del av diametern. Dessutom har den en mörk urtavla mot för Reefens ljusa urtavla och bezel som kanske bidrar till att få den att se mindre ut.Kollade på min Nighthawk och den är faktiskt 42mm, men jag upplever den som betydligt större än Reefklockan. Kanske tjejen på bilden har väldigt stora handleder ?
Här ser den lagom stor ut:
View attachment 358332
Nighthawk har ju ingen tjock bezelring utan urtavlan tar upp en stor del av diametern. Dessutom har den en mörk urtavla mot för Reefens ljusa urtavla och bezel som kanske bidrar till att få den att se mindre ut.
Jepp, det är där jag också har sett den.
Jepp, det är där jag också har sett den.
Har ändå bedslutsångest... Så fort man hittar nått som man bestämmer sig för, dyker det upp två, tre nya alternativ
Sjukt najs! Sådant armband hade jag velat ha till min Sportura. Vet man om det går att köpa sådana tjusiga lätt och smidigt?Kunde inte låta bli...
Seiko Special Edition B.A.R. Honda Sportura
View attachment 358790
View attachment 358791
Ebay är sjukt nice! Vad gjorde man innan internet?Sjukt najs! Sådant armband hade jag velat ha till min Sportura. Vet man om det går att köpa sådana tjusiga lätt och smidigt?
Ädit: Hittade ett gäng direkt efter första googlet. Tråkigt dyra de var.
Ädit2: Amazon hade ju gött, för bra pris. Men inte med skepp till Svedala. Röv!
Ädit3: Ebay.com då? Oh yeah.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41beW9wfpEL._SX385_.jpg
Finns det något bra forum för klockor eller är det helt enkelt den här tråden som gäller?
Intresset för klockor har väl egentligen alltid funnits där men har växt senaste åren. Det började med en Tissot PRS 200. Sen blev det en tissot couturier chrono auto. Köpte den sistnämnda på Warszawas flygplats i vintras och hade oturen att tappa den i asfalten i fredags. Men som tur är har man bra hemförsäkring!
Personligen fyller klockan 3 funktioner för mig. 1. Visar tiden 2. Smycke 3. Beundra hantverk.
Nåja, med första klockan blev jag bortskämd med safirglas och med den nya växte intresset för automater. Nu har jag 2 vettiga men hyfsat klumpiga klockor med stålarmband och vill ha någon lite smidigare som passar när dubbelmanschetten och västen åker på. Helst automat samt safirglas. Har ni några tips på stilrena klockor som passar?
http://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-first-omega-in-space-1962/
Den vore ju drömmen. Men när man får en vettig bil/hoj för samma pris har det i mina ögon gått lite för långt. Absoluta smärtgränsen ligger på 10kkr
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|