Idag var jag och hämtade ut min Couturier från reparation och passade på att kika på speedmaster 3570.50, det var ett stort misstag!
Nu är jag ännu mer kär i klockan. Dessvärre är den andra kärleken (flickvännen) inte lika kär i klockan och jag har lite svårt att få igenom mina argument... Jag försökte med att min kärlek till henne tar mig till månen och att jag därför behöver en klocka som funkar där... Men inte ens den kärleksförklaringen hjälpte.
Man kanske skulle lura i henne att man har köpt en kinesisk kopia för 300kr?
Jag tänkte köpa dyr klocka. Men köper jag helt ny kommer man ju knappt tordas använda den. Tänkte därför köpa lätt beggat och sen kunna bruka den frekvent. Då ramla jag över denna. Kanske inte till vardagsbruk men till kostym känns den rätt. Vad tror ni?
http://www.blocket.se/stockholm/Omega_Seamaster__Oversize_Pilot_case_ca_1971_39967748.htm?ca=12&w=3
Förövrigt. Var i världen handlar man billigast? Ska till London snart och morsan ska till Washington.
Förövrigt två. Kan någon ge mig en snabblektion i dyra klockor? Förklara för en bondgrabb allt värt att veta. Glas, urverk, service, storlek...
Tja, lite mer exakt vad vill du veta? Det är ju ett ganska omfattande ämne.Jonte skrev:Förövrigt två. Kan någon ge mig en snabblektion i dyra klockor? Förklara för en bondgrabb allt värt att veta. Glas, urverk, service, storlek...
Tja, lite mer exakt vad vill du veta? Det är ju ett ganska omfattande ämne.
Jasså, inte värre än så alltså?
Va ere för fel på klockan i Mobilen?
Jag tänkte köpa dyr klocka. Kan någon ge mig en snabblektion i dyra klockor? Förklara för en bondgrabb allt värt att veta. Glas, urverk, service, storlek...
Finns det något bra forum för klockor eller är det helt enkelt den här tråden som gäller?
Intresset för klockor har väl egentligen alltid funnits där men har växt senaste åren. Det började med en Tissot PRS 200. Sen blev det en tissot couturier chrono auto. Köpte den sistnämnda på Warszawas flygplats i vintras och hade oturen att tappa den i asfalten i fredags. Men som tur är har man bra hemförsäkring!
Personligen fyller klockan 3 funktioner för mig. 1. Visar tiden 2. Smycke 3. Beundra hantverk.
Nåja, med första klockan blev jag bortskämd med safirglas och med den nya växte intresset för automater. Nu har jag 2 vettiga men hyfsat klumpiga klockor med stålarmband och vill ha någon lite smidigare som passar när dubbelmanschetten och västen åker på. Helst automat samt safirglas. Har ni några tips på stilrena klockor som passar?
http://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-first-omega-in-space-1962/
Den vore ju drömmen. Men när man får en vettig bil/hoj för samma pris har det i mina ögon gått lite för långt. Absoluta smärtgränsen ligger på 10kkr
Mer drag i den här tråden än på det forumet, tyvärr.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|