Behövde artilleristerna kunna se sin klocka i en spegel av någon anledning?Beställning precis lagd på följande automat. Replika på ett tyskt artilleri-ur från 40-talet. Mindre än originalet och med japanskt urverk.
Behövde artilleristerna kunna se sin klocka i en spegel av någon anledning?
Just införskaffat min första klocka.
Aldrig gillat bära armbandsur men har börjat inse fördelarna och tänkte ge dem ett ärligt försök.
Jag ville bara ha en helt vanlig jävla klocka utan massa funktioner, som går läsa av i mörker och tål lite vardagsstryk. Så det slutade med en sånhär efter att ha frågat en vän (Traser P59 type 3):
Den visar vad klockan är så hittils är jag nöjd.
Inte lika kul när man ser det gröna skenet på sitt barns ansikte. Jag sålde min, hade en tawatec
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
Jag hade köpt en annan. Det känns som att den du har nu är ett måndagsexemplar. Och såna ger alltid gråa hår och hål i plånboken...HILFE!
Vad tycker ni??
Jag ärvde en klocka av min styvfar, som har legat i en låda sedan mitten -90talet. Den har i princip aldrig gått rätt hastighet - även när han hade den. Den var på service ett antal gånger där de "ruckade" på den utan framgång. Jag har haft den på mig då och då för att den skulle få röra sig en smula, men till slut kom det fukt i den. (Den ska vara åtminstone vattenskyddad, så inte det heller funka.)
Skickade den då (igen) till en urmakare, som i sin tur skickade klockan till Longines i Schweiz.
Några månader senare har jag nu fått prisuppgift. För reparation och nytt glas vill de ha 13900:-
Pris för att köpa likadan klocka hamnar på ungefär samma peng.
Frågan är: är det värt reparationskostnaden?? Kommer en sån här klocka att öka i värde med tiden, så man kan se det som en slags investering?
En sån här:
http://www.chrono24.se/search/index...dosearch=true&searchexplain=1&accessoryTypes=
Vad anser ni, klocknördar.
HILFE!
Vad tycker ni??
Jag ärvde en klocka av min styvfar, som har legat i en låda sedan mitten -90talet. Den har i princip aldrig gått rätt hastighet - även när han hade den. Den var på service ett antal gånger där de "ruckade" på den utan framgång. Jag har haft den på mig då och då för att den skulle få röra sig en smula, men till slut kom det fukt i den. (Den ska vara åtminstone vattenskyddad, så inte det heller funka.)
Skickade den då (igen) till en urmakare, som i sin tur skickade klockan till Longines i Schweiz.
Några månader senare har jag nu fått prisuppgift. För reparation och nytt glas vill de ha 13900:-
Pris för att köpa likadan klocka hamnar på ungefär samma peng.
Frågan är: är det värt reparationskostnaden?? Kommer en sån här klocka att öka i värde med tiden, så man kan se det som en slags investering?
En sån här:
http://www.chrono24.se/search/index...dosearch=true&searchexplain=1&accessoryTypes=
Vad anser ni, klocknördar.
Min Omega Speedmaster Professional stannade redan som ny om stoppursfunktionen användes någon längre tid. Skickades flera gånger till Schweiz, hjälpte inte så den användes med defekt tidtagning. Många år senare gjordes den ren och putsades upp av verkmastarna.se i Göteborg och sedan dess funkar den också då stoppursfunktionen används.HILFE!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|