Köp av klocka/armbandsur

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Var länge inne på linjen " Har ju klocka i mobilen". Men provade att köra med dinka och nu skulle det kännas konstigt utan. Bekvämt, smidigt och snyggt.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Väntar fortfarande på att tvättmaskinen ska gå sönder. Fanskapet svalde min Certina DS för många år sedan. Snål som jag är har jag inte köpt någon ny klocka. När tvättmaskinen dör ska jag obducera den. Får se om klockan överlevt. Går förvånansvärt bra att klara sig utan klocka.

Vi vill se en tråd om detta:tummenupp

Ta fram tigersågen och borra och ge ett bidrag till Sporthoj.com med en historia av klass:fakta

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Väntar fortfarande på att tvättmaskinen ska gå sönder. Fanskapet svalde min Certina DS för många år sedan. Snål som jag är har jag inte köpt någon ny klocka. När tvättmaskinen dör ska jag obducera den. Får se om klockan överlevt. Går förvånansvärt bra att klara sig utan klocka.

Finns det inte en liten renslucka med filter för att just fånga upp saker som maskinen får för sg att svälja?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag införskaffade också nytt armbandsur härom veckan. :banana
Eller ja, inte nytt. Bättre begagnat.

[död bildlänk till min Omega Seamaster Professional 200m Quartz pre bond]
Jädrar anåda i min lilla låda. Ungefär tio år sedan jag köpte den där klockan nu. Men jag har knappt använt den alls sedan jag fastnade helt på mekaniska urverk. Någon gång med ojämna mellanrum promenerar jag iväg med den till urmakaren för batteribyte, men det är i stort sett det enda som den luftas. :gnissla

Jag kom bara på att jag skulle kolla det medan jag satt och ägnade mig åt lite självplågande tröstslösurfande efter tooliga pjäser som skulle passa på zulu. Ännu så länge så sköter sig min moddade SKX007 väl, men man vet ju aldrig hur framtiden ser ut.

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Min spontana reaktion var "häftigt, äntligen har de gjort något vettigt med det där armbandet". Sedan svalnade det snabbt till ett "mnjaa...". En ganska ljummen klocka som sitter ihop med ett lika ljummet multiverktyg.

Det var ju det där med vikten också. 272g (9.6oz) enligt uppgift på Leathermans sida. Bara som referens kan nämnas att klockor som räknas som ganska så tunga som t.ex. Rolex Sea Dweller Deepsea, Seiko Orange Monster, Sinn U1 etc ligger kring 200-220g kanske. 272g är i trakterna av Omega Seamaster Ploprof, Rolex Submariner helt i guld, någon at de allra otympligaste Oris och liknande klumpedunser.

Intressanta klockor finns det många av här i världen. Men det här var inte en av de.

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Jag är alltid en aning tveksam när etablerade företag ska använda sig av Kickstarter.

Den verkar ha ok funktioner i förhållande till priset. Dock kanske inte så värst "smart" i traditionell mening. Kanske inte helt tydligt vilka funktioner som sitter i klockan och vad som skickas från telefonen.

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Jag har gått och snöat in lite på klockor som har vita urtavlor med tydliga svarta detaljer och svarta visare. Tydligaste exemplen är väl Sjöö Sandström Worldtimer (020142) eller Glycine Incursore (GL0044) och så klart Rolex Explorer 2 (216570 men den är dyyyr). Kanske Tag Heuer Aquaracer Way2013 men Omega Seamaster GMT (2538.20) når inte riktigt fram.

Någon som har tips på liknande klockor (40-44mm automater med vit urtavla med tydliga svarta detaljer) i vettig prisklass? Inte Mondaine :tummenupp

Det finns någon Omega Speedmaster Racing med ljust silverfärgad urtavla som ser ok ut men den har 19mm armband, och att sätta filen i en fin klocka för att få större valfrihet på armband skulle kännas lite dumt. Fast som det hade varit en japan istället för en schweizare såå... :brynad

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Jag har gått och snöat in lite på klockor som har vita urtavlor med tydliga svarta detaljer och svarta visare. Tydligaste exemplen är väl Sjöö Sandström Worldtimer (020142) eller Glycine Incursore (GL0044) och så klart Rolex Explorer 2 (216570 men den är dyyyr). Kanske Tag Heuer Aquaracer Way2013 men Omega Seamaster GMT (2538.20) når inte riktigt fram.

Någon som har tips på liknande klockor (40-44mm automater med vit urtavla med tydliga svarta detaljer) i vettig prisklass? Inte Mondaine :tummenupp

Det finns någon Omega Speedmaster Racing med ljust silverfärgad urtavla som ser ok ut men den har 19mm armband, och att sätta filen i en fin klocka för att få större valfrihet på armband skulle kännas lite dumt. Fast som det hade varit en japan istället för en schweizare såå... :brynad

Vet inte om Oris fortfarande saluför min modell, men den uppfyller i alla fall dina önskemål ganska väl.

https://www.sporthoj.com/forum/show...a-armbandsur&p=5678438&viewfull=1#post5678438

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Vet inte om Oris fortfarande saluför min modell, men den uppfyller i alla fall dina önskemål ganska väl.

https://www.sporthoj.com/forum/show...a-armbandsur&p=5678438&viewfull=1#post5678438
Jspp, precis vad jag menar utseendemässigt. Men tror inte den där säljs längre. Enda med vit urtavla jag hittar i Oris sortiment nu är några dammodeller på kring 36mm med index i silverfärg, guldfärg eller låtsasdiamant.

Fortis har några vit/svarta fast de tilltalar mig inte.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Jspp, precis vad jag menar utseendemässigt. Men tror inte den där säljs längre. Enda med vit urtavla jag hittar i Oris sortiment nu är några dammodeller på kring 36mm med index i silverfärg, guldfärg eller låtsasdiamant.

Fortis har några vit/svarta fast de tilltalar mig inte.

Mido har en del automater med vit urtavla och svarta visare till vettiga pengar.

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Hittade inte riktigt vad jag sökte där.

Men den här kombinationen av tvåkronorsdykare och GMT var lite spännande: https://us.shopmido.com/multifort-gmt-m0059291105100.html Den arkiverar i hjärnkontoret för framtida bruk.

Jomashop har jag handlat en del från. De är bra. :tummenupp

https://www.jomashop.com/mido-watch-m005-430-11-031-80.html

https://www.jomashop.com/mido-watch-m024-407-16-033-00.html

https://www.jomashop.com/mido-watch-m005-430-11-032-80.html

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
För att inte tala om att de har den Glycine jag nämnde ovan på superrea för $299 :kär Hoppas det priset håller sig tills det blivit lite positivt kassaflöde på bankkontot.
https://www.jomashop.com/glycine-watch-gl0044.html

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Min far var väldigt imponerad av min tissot t-touch solar som jag köpte för två år sedan.
På jomashop hade de superrea på vissa modeller, bland annat denna t-touch classic som jag ämnar ge honom.
Hoppas han gillar den.
938fe700610f41171a3ec6cf7240a77c.jpg

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Syster har fyllt år. Hon ska också få ett ur.

Invicta 38 mm.
Automatiskt seikourverk.

Hoppas hon gillar det.
f13ce1c7dbd616dd6e7155948debf02e.jpg

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Fru fyller snart år.

Gucci. ETA-urverk.
Tyvärr inte automatiskt då hon inte kan använda armbandsur i tjänsten och alltid använder klockan för lite för att hålla det uppdraget.

Hon kommer i alla fall att gilla det då hon valt det själv.
f3c4890cd70dd4096702a8bc9ae6c19c.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...