Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Therudeboy skrev:
Suntrip, tänk på att du bara ligger som reserv. Samma med dig duccen900ss för du står inte med någonstans.


Hmm.... Jag antar att jag inte kom med denna gång eller!? :huvet
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Therudeboy skrev:
Det kvitto du får att du satt över pengar borde väl räcka?

Efter överföring via nätet får man inget som duger som kvitto. Jag ska ringa telefonservice imorgon och kolla om de kan posta ut ett kvitto.

Det säkraste är ju att associera varje betalning med ett personnummer och använda leg vid uthämtandet. Då finns det ju ingen risk för tjuvar att snappa upp detta.

Btw; Du har mail från mig .. har fört över pengar men lyckades klanta till det lite :tungan
 

Therudeboy

Guest
DaGaz skrev:
Efter överföring via nätet får man inget som duger som kvitto. Jag ska ringa telefonservice imorgon och kolla om de kan posta ut ett kvitto.

Det säkraste är ju att associera varje betalning med ett personnummer och använda leg vid uthämtandet. Då finns det ju ingen risk för tjuvar att snappa upp detta.

Btw; Du har mail från mig .. har fört över pengar men lyckades klanta till det lite :tungan





Du har mail från mig med ;)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
DaGaz skrev:
Det säkraste är ju att associera varje betalning med ett personnummer och använda leg vid uthämtandet. Då finns det ju ingen risk för tjuvar att snappa upp detta.

Ett annat sätt är ju att dela ut en slumpad kod till varje person som betalt via email och som får uppge denna vid uthämtandet. Det är ju också något som ingen mindre nogräknad individ som läser detta forum + beställningslistan skulle kunna få fatt i.

Våra mailadresser syns i listan som det är nu på hemsidan: vore bra om dessa togs bort sen då sökrobotar och annat elände har en förmåga att katalogisera mailadresser för spam mm.

Sammanställd info på betalade, tider, rutiner etc vore ju inte dumt att ha på en sida typ den de andra grabbarna har gjort. :)

Du har säkert redan tänkt göra detta så småningom, förstår att det blir mycket nu med betalningarna etc.
 

Therudeboy

Guest
Jag hade gärna gjort detta, Men (det finns alltid ett men) så kostar faktiskt varje ny sak som görs på sidan mig pengar. Vet inte om jag är så sugen på att kasta ut några tusingar på sammanställningar osv men man vet aldrig.




Kommer ta bort alla namn,mail osv när alla betalt då jag har en lista här med allt samt era mailadresser i kontaktlistan.



Inte helt dumt med koder men leg och kvitto på inbetalningen skall nog funka med, inget får ta mer tid än vad det redan gjort. Ligger efter med mycket nu kan jag säga så nästa container som tas in får gärna någon vara med och hjälpa till med då jag antagligen kommer gå i skolan till våren.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Therudeboy skrev:
Jag hade gärna gjort detta, Men (det finns alltid ett men) så kostar faktiskt varje ny sak som görs på sidan mig pengar. Vet inte om jag är så sugen på att kasta ut några tusingar på sammanställningar osv men man vet aldrig.

Ligger efter med mycket nu kan jag säga så nästa container som tas in får gärna någon vara med och hjälpa till med då jag antagligen kommer gå i skolan till våren.

I-C.. Det är klart att du inte skall slanta en massa/lägga extra jobb bara för det.

Om du vill är det en smal sak och gratis att fixa en sida på t.ex. tripod. jag är småbarnsfar och jobbar mycket men kan tänka mig att ta denna biten med minimalt jobb för din del. Bara att maila så uppdaterar jag listor mm.

Kanske mest för att slippa frågor. Tycker du det är onödigt/en belastning så lägger vi ner de planerna, annars maila mig - det viktigaste är att vi får hem våra små leksaker.

:tummenupp
 

Therudeboy

Guest
DaGaz skrev:
I-C.. Det är klart att du inte skall slanta en massa/lägga extra jobb bara för det.

Om du vill är det en smal sak och gratis att fixa en sida på t.ex. tripod. jag är småbarnsfar och jobbar mycket men kan tänka mig att ta denna biten med minimalt jobb för din del. Bara att maila så uppdaterar jag listor mm.

Kanske mest för att slippa frågor. Tycker du det är onödigt/en belastning så lägger vi ner de planerna, annars maila mig - det viktigaste är att vi får hem våra små leksaker.

:tummenupp






Känner du för att fixa detta så får du mer än gärna göra det. Du har min mail, bara maila om det något. :)
 

Therudeboy

Guest
Guinness skrev:
Jag vet inte om du/ni har koll... Men vi får INTE in 110st i varje kontainer om vi beställer nåt annat än Cig14E..
Cig14E ryms det 110st av i en 20' men av t.ex Cig12 får man "bara" in 60st och av GS307 52st... så jag tror INTE att allt ovan får plats i 2 kontainrar..

My 2 cents...




detta får vi försöka lösa på bästa sätt.
går inte allt in i 2 containrar så får vi kanske försöka fylla en tredje så allt kommer med med just dessa Cig12 och gs307.



Och guiness, får inte din mail att fungera? Eller kom det fram något ändå?
 

MickeG2

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
R1
Jaaa, 1 container till!? =)

Isåfall vill jag beställa 2 st LY-CIG14E eller liknande.
Bor i sthlm
 

Therudeboy

Guest
MickeG2 skrev:
Jaaa, 1 container till!? =)

Isåfall vill jag beställa 2 st LY-CIG14E eller liknande.
Bor i sthlm





Finns inget som säger att det blir en till. Först och främst är den tredje isåfall mest till för att få hem dessa "udda" hojar. Allt hade undelättat om alla hade bytt till 14E men sån tur har man inte.
 

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Therudeboy skrev:
Finns inget som säger att det blir en till. Först och främst är den tredje isåfall mest till för att få hem dessa "udda" hojar. Allt hade undelättat om alla hade bytt till 14E men sån tur har man inte.

kommer det skickas ut någon info via mail snart? t.ex en sammanfattning vad som bestämt osv. och datum för betalningar osv.
 

Zyphoon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Trehjuling
Me/ Vill ha en hoj. :(

EDIT:
Är det någon som bor i stockholms området som känner att hon/ han har beställt en hoj för mycket så kan ni kontakta mig på zyphoon@hotmail.com :gnissla
 
Last edited:

Zyphoon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Trehjuling
WheelieMaster skrev:
Jag undrar om det går att få tag på trim delar till LY-CIG12? :)

Du, WheelieMaster känner inte att du har beställt en hoj för mycket? :tungan
Som jag kanske skulle kunna få köpa av dig när du fått dom? :Bugar
 

WheelieMaster

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Suktar
Zyphoon skrev:
Du, WheelieMaster känner inte att du har beställt en hoj för mycket? :tungan
Som jag kanske skulle kunna få köpa av dig när du fått dom? :Bugar


Det beror på om min polare ska ha den ja beställde åt han?
Men om han inte ska ha den så ska jag sälja den för 4000-5000kr bara så att du vet!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top