Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.

Therudeboy

Guest
KoRvAr skrev:
aa tack så mycket!?!?!
jag frågade faktiskt inte dig just denna gång, du skrev juh förut att du inte tänkte fixa mer så jag FATTADE det





Men som jag också nämt tidigare, fixa en egen tråd om detta och hijacka inte min tråd så den blir sönderspammad senare. Vänligen respektera detta.
 

Focus

Guest
Therudeboy skrev:

Hur går det med lastningen? Jag har legat lite lågt med att sätta in pengar pga. att jag vill få till det här smidigt. Skall man dunka in sina stålar för CIG 12 utan risk för att behöva byta till 14E? Det blir ju krångligt med pengar tillbaks osv. då.

Antar att det skiljer i pris för tre containrar istället för två men kommer den summan att bli enorm? Om man jämför med det tidigare gänget så betalar dom ca 800 kr för frakten på tex CIG 12. Antar att vårt pris ligger i dom trakterna också, dock börjar man ju undra om det kommer dra iväg om det nu blir någon halvfull container eller liknande.

Det är du som har alla kontakter och drar i trådarna och som sagt det tackar vi för men "vi konsumenter" vill ju hålla oss uppdaterade. :rofl
 

Therudeboy

Guest
Focus skrev:
Hur går det med lastningen? Jag har legat lite lågt med att sätta in pengar pga. att jag vill få till det här smidigt. Skall man dunka in sina stålar för CIG 12 utan risk för att behöva byta till 14E? Det blir ju krångligt med pengar tillbaks osv. då.

Antar att det skiljer i pris för tre containrar istället för två men kommer den summan att bli enorm? Om man jämför med det tidigare gänget så betalar dom ca 800 kr för frakten på tex CIG 12. Antar att vårt pris ligger i dom trakterna också, dock börjar man ju undra om det kommer dra iväg om det nu blir någon halvfull container eller liknande.

Det är du som har alla kontakter och drar i trådarna och som sagt det tackar vi för men "vi konsumenter" vill ju hålla oss uppdaterade. :rofl






Skulle tagit kontakt med dem redan idag men hade fullt upp. Så imorgon kommer vi få svaret på allt, dvs om allt ryms i en container. Skulle det visa sig att en blir halvfull så kommer vi fylla just denna med CIG12 och då ta in lite mer 14E i den andra containern beronde på om GS307:erna som är beställda får plats.
 

iksvo

CIG14E for real?
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
tyskt stål - KHE
iksvo skrev:
Vet inte hur det gått för de andra i den första tråden eller om någon lyckats få hem någon hoj osv... men jag snappade för ett tag sedan upp en sida från rumänien som sålde "dröm"bilar till ett mkt mkt förmånligt pris med bildgalleri och chassinummer på vart enda fordon som fanns på sajten.
För att det skulle bli en affär utav det hela var man tvungen till att betala 10% av bilens värde i förväg, samt lite andra mindre avgifter enligt säljarn, och sedan skulle bilen anlända i en container och man skulle då ha 5 dagar på sig att kolla igenom bilen och provköra den. Såklart fanns det puckon som trodde på detta och betalade det som behövdes osv... men någon container kom aldrig.

Min fråga är alltså; Är något sånthär omöjligt även i detta fallet? :va

Ifall någon undrar:
http://www.eximmercur.com va adressen till deras sida.
http://www.publex.de/forum?t=358 är adressen till tysken som blev blåst.
http://bablefish.altavista.com/ är adressen för den som inte kan tyska så bra.

så för att försöka döda moppefucko-inläggen provar jag att fråga igen...

-Är det ingen som speckulerat kring företaget? Bluff eller ej?
Företaget kanske finns etc. men det är också lätt hänt att de suger åt sig stålarna och sen inte bryr sig så mkt av att packa nån container?
Vet juh som sagt inte ifall nån har beställt och lyckats få hem nån hoj för det här priset.
Hojarna finns juh antar jag... finns endel "superpris"-annonser på blocket :)

Kanske är en moppefucko-fråga det här med? fast är det inte värt att diskutera?
'Sånhär' är jag iaf. Utgår ifrån att inget är sant, sedan får man forska sig fram lite :Rockbanan
 

Therudeboy

Guest
iksvo skrev:
Ifall någon undrar:
http://www.eximmercur.com va adressen till deras sida.
http://www.publex.de/forum?t=358 är adressen till tysken som blev blåst.
http://bablefish.altavista.com/ är adressen för den som inte kan tyska så bra.

så för att försöka döda moppefucko-inläggen provar jag att fråga igen...

-Är det ingen som speckulerat kring företaget? Bluff eller ej?
Företaget kanske finns etc. men det är också lätt hänt att de suger åt sig stålarna och sen inte bryr sig så mkt av att packa nån container?
Vet juh som sagt inte ifall nån har beställt och lyckats få hem nån hoj för det här priset.
Hojarna finns juh antar jag... finns endel "superpris"-annonser på blocket :)

Kanske är en moppefucko-fråga det här med? fast är det inte värt att diskutera?
'Sånhär' är jag iaf. Utgår ifrån att inget är sant, sedan får man forska sig fram lite :Rockbanan



Tjaa du, vi är ju inte ensamma om att bli blåsta i sånna fall. Men jag hoppas vi får grejerna. 30% skall betalas när ordern läggs, resterande när båten är lastad. går ju rätt lätt ringa till skepparn eller fraktbolaget och höra om dom har någon sådan last med sig.
 

iksvo

CIG14E for real?
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
tyskt stål - KHE
Therudeboy skrev:
Tjaa du, vi är ju inte ensamma om att bli blåsta i sånna fall. Men jag hoppas vi får grejerna. 30% skall betalas när ordern läggs, resterande när båten är lastad. går ju rätt lätt ringa till skepparn eller fraktbolaget och höra om dom har någon sådan last med sig.
Går det verkligen att föra över pengarna så snabbt som det är sagt typ?
Ifall de resterande pengarna inte betalas in så håller de kvar fartyget och lastar av containrarna? Det låter faktiskt lite för bra för att vara sant.

Kolla bara hur mkt de får utav Sam... ta ett exempel här bara, ca 1500:- * 600st = 900.000:- x 30% = 270.000:- SEK
Den summan är rätt ok att tjäna på en scam.

Går det att kontakta skepparn (eller få nån form av kolli-id) så är det väldigt väldigt bra, eller tryggare iaf. Sen om det visar sig att inga minimotos blivit lastade där så är det enda vi kan göra är att ringa Sverre på Plus! :)
Klart, det står något om att sidan och företaget är verifierat av Asian CIS... har dock inte den blekaste aningen om det går lita på :p
En sak som är säker är att pengarna kommer bli rätt orättvist utdelade ifall det visar sig vara en scam redan efter 30%-betalningen :)
 

Therudeboy

Guest
iksvo skrev:
Går det verkligen att föra över pengarna så snabbt som det är sagt typ?
Ifall de resterande pengarna inte betalas in så håller de kvar fartyget och lastar av containrarna? Det låter faktiskt lite för bra för att vara sant.

Kolla bara hur mkt de får utav Sam... ta ett exempel här bara, ca 1500:- * 600st = 900.000:- x 30% = 270.000:- SEK
Den summan är rätt ok att tjäna på en scam.

Går det att kontakta skepparn (eller få nån form av kolli-id) så är det väldigt väldigt bra, eller tryggare iaf. Sen om det visar sig att inga minimotos blivit lastade där så är det enda vi kan göra är att ringa Sverre på Plus! :)
Klart, det står något om att sidan och företaget är verifierat av Asian CIS... har dock inte den blekaste aningen om det går lita på :p
En sak som är säker är att pengarna kommer bli rätt orättvist utdelade ifall det visar sig vara en scam redan efter 30%-betalningen :)




Tar inte fem sekunder om man bara vill. Pengarna flödar ju inte på riktigt. Skulle vi nu bli blåsta tycker jag vi ska ta resterande pengar och ta en sjuhelvetes fylla för att dränka våra sorger. Men sån tur har vi inte utan vi kommer få dem hem hit, posetivt tänkande nu kompis. :tummenupp
 

iksvo

CIG14E for real?
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
tyskt stål - KHE
Therudeboy skrev:
Tar inte fem sekunder om man bara vill. Pengarna flödar ju inte på riktigt. Skulle vi nu bli blåsta tycker jag vi ska ta resterande pengar och ta en sjuhelvetes fylla för att dränka våra sorger. Men sån tur har vi inte utan vi kommer få dem hem hit, posetivt tänkande nu kompis. :tummenupp
Är inget bankproffs men vet att det tar några arbetsdagar att föra över från FSB till NORDEA t.ex :)

Ja ja, bättre att utgå ifrån att de kommer än att skita i allt och kanske gå miste om, citerar therudeboy, "en sjuhelvetes" affär!
Annars lät plan.2 rätt lockande måste jag säga :fyllisar

"We often deliver one single sample via DHL express company,you can get it within 5 days after the receipt of your payment."
Känns rätt skönt att bo så nära dig då therudeboy... för då kommer jag och hälsar på!! och förväntar mig en showoff :tuttar Tack för ett hästjobb förresten! helschysst av dig måste jag erkänna :)
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
Blir vi blåsta så åker jag till kina! P*UNKT!

då ska jag leta reda på dom och :fatta! sen blir det inte kul :banana
 

Pappa Betalar

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
V-Rod
Therudeboy skrev:
Tar inte fem sekunder om man bara vill. Pengarna flödar ju inte på riktigt. Skulle vi nu bli blåsta tycker jag vi ska ta resterande pengar och ta en sjuhelvetes fylla för att dränka våra sorger. Men sån tur har vi inte utan vi kommer få dem hem hit, posetivt tänkande nu kompis. :tummenupp

Vi blir säkert blåsta, men vad fan. Lika bra att börja öla direkt kanske..... :D
Satans bra jobbat igen Therudeboy :tummenupp
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Info-sida..

Hej!

Kristoffer (Therudeboy) & jag har snackat lite om en hemsida med allehanda info, jag är huvudansvarig för denna så Kristoffer inte behöver slita ihjäl sig, han tar ju redan största ansvaret i detta och gör ett bra jobb för oss andra! :tummenupp

Information om betalningar mm får jag av Kristoffer fortfarande men ni som ändrar typ, ser fel i listan eller har frågor om beställningslistan etc måste höra av sig till mailadressen som finns att hitta på sidan. Där finns också annan fakta kring beställningen.

Jag kan rekommendera alla som ännu inte betalat (och övriga) att läsa det som står på förstasidan så vi slipper förvirring. :)

Adressen är:

http://sh2-minimoto.tripod.com

Mvh
/Daniel
 
Last edited:

Twin Turbo

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ingen än...
Såg att beställningen kommer gå via Göteborgs hamn vidare till Anderstorp. Finns det någon möjlighet för oss i Göteborgsområdet att hämta cyklarna direkt i hamnen?
Känns lite onödigt att låta dem gå till Anderstorp för att sedan ta tillbaka dem till Göteborg igen...

Vidare upptäckte jag att jag var rödmarkerad (betalningen registrerad i alla fall :) ) med frågan vilken modell. Skrev i mitt mail 14E , men om det menas färgkombination går det bra med vilken som (helst den blå/vit/röda med dekaler).
 

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Twin Turbo skrev:
Såg att beställningen kommer gå via Göteborgs hamn vidare till Anderstorp. Finns det någon möjlighet för oss i Göteborgsområdet att hämta cyklarna direkt i hamnen?
Känns lite onödigt att låta dem gå till Anderstorp för att sedan ta tillbaka dem till Göteborg igen...

Vidare upptäckte jag att jag var rödmarkerad (betalningen registrerad i alla fall :) ) med frågan vilken modell. Skrev i mitt mail 14E , men om det menas färgkombination går det bra med vilken som (helst den blå/vit/röda med dekaler).

håller med om det första. jag tror många vill hämta i göteborg.
men om det är sämre spelar det väl ingen större roll. bara man slipper vänta all för länge.

på tal om väntan, ungefär hur lång tid tros det ta efter att beställningen är lagd?
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Perssons skrev:
Fick ett mail att jag skulle betala in på ditt konto och lite information i söndags. Men kollade på lista idag på följande sida http://sh2-minimoto.tripod.com/betalat.htm och upptäckte att jag inte står med på den..
Hade beställt 2 st 14E
Är jag fortfarande med eller, isåfall betalr jag in pengarna idag hade jag tänkt.

mvh
Andreas Persson
a.perssons@spray.se

Informationen på siten kan behöva kompletteras, jag inväntar en korrekt lista från Kristoffer. Jag har fått de som betalt men inte mer.

Ni som har fått mail om betalning är det helt grönt med.. bara att betala in så kommer ert namn upp på listan.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
glemmy skrev:
håller med om det första. jag tror många vill hämta i göteborg.
men om det är sämre spelar det väl ingen större roll. bara man slipper vänta all för länge.

på tal om väntan, ungefär hur lång tid tros det ta efter att beställningen är lagd?

Detta får lösas efter hand, Therudeboy har säkert ideer här.

Väntan är lång räkna med typ 50 dagar båtfrakt.. dvs lagom till :tomten

Seså betala nu så det blir en beställning! :hihi
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Twin Turbo skrev:
Vidare upptäckte jag att jag var rödmarkerad (betalningen registrerad i alla fall :) ) med frågan vilken modell. Skrev i mitt mail 14E , men om det menas färgkombination går det bra med vilken som (helst den blå/vit/röda med dekaler).

Som sagt listan är i behov av kompletteringar, jag uppdaterar detta senare. :)
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top