Lånar tråden lite.
Jag är sugen på att köpa motard för ca 30k för att leka med kortare sträckor när jag inte vill åka sporthoj. Vill som dom flesta inte skruva mycket men antar att det inte är något jag kommer undan och eftersom det bara ska bli en "extra hoj" så får jag leva med det.
Har kollat blocket osv efter cyklar i min prisklass men eftersom jag inte är insatt vet jag inte vad jag ska satsa på och om det går att få ok hoj för dom pengarna.
Nån som har tips?
Jag tycker det är en jättedålig idé att köpa en sån hoj om man inte hittar åt en XR600/650 eller TTR/XT för de pengarna
Då rekommenderar jag att du köper nåt som inte är lagligt att köra på vägen och håller till på andra ställen istället För 30 lök kan du nog styra ihop en schysst tvåtaktare och supermotohjul. KTM är att föredra då, eftersom det är lätt att hitta hjul (Husa framhjul passar och det finns miljarders KTM's där ute) och för att du kan använda hjulen ifall du kommer på att det är roligt nog att köpa sig en riktig racemotard
Vill ha en som är gatreggad eftersom jag vill kunna ta den till och från jobbet + åka runt med utan att vara rädd för polisen.
Jag vill ha nåt som är lite mitt i mellan,inte klumpig men inte race.
Jag vet att alla tycker olika men ju mer input desto bättre
Spara ihop lite mer pengar o köp en 690 i stället.
Det är en otroligt mycket bättre hoj en 660/625 som är rena stenåldern.
De lilla ja läst så verkar de va klent me bottenmos i 690in... 660in verkar ha lite nervöst chassi som nackdel... Retard ska väl ändå va rått å oslipat? Va inne på 690 smc först men som lite av en slump blev de en Husa istället
Spara ihop lite mer pengar o köp en 690 i stället.
Det är en otroligt mycket bättre hoj en 660/625 som är rena stenåldern.
skulle jag inte vilja påstå.
690:n är jävligt tam... 660:n är stenhård! Ballt ljud, sjukt bottenvrid.
Och! Kultstatus
Dock så var den ju helt genomgången när du köpte den.kan varmt rekommendera wr450. oljebyte vart 15h timme, ventiljustering 1 gång per säsong. När jag hade min, så var de den enda av alla smidiga motarder som höll ihop av allas här i stan =). o det är inte pågrund av effektminskning den håller, utan en jävligt gediget byggd motor. Dem går minst lika bra som liknande hojar.
kan tex nämna en av kommentarerna ja fick när ja sålde den o kom i bil i stället.
"Jasså anders, du kommer i bil idag, jag trodde du körde motardern vart de än bar av"
Kapar lite.
Är jag helt totalt urbota dum i huvudet om jag ens funderar på en Husa 650? Jag har ju Tüsken som pendlar/åkalångt/grusmaskin och skulle vilja komplettera med något.. Elakare. Kollat lite åt 660/690 men kommer man bli nöjd med dom? Vissa höjer LC4'an till skyarna medan andra skriver "traktor". Sjukt svårt att ha någon aning då jag bara kört ett par korta svängar med en 660.
Traktor är bra ifall det handlar om motorn, neg ifall det handlar om chassiet
Att den upplevs som en traktor chassiemässigt är det nog mest bara folk som kör race-hojar som upplever, men åt andra hållet då så kan en proper race-cykel kännas orolig och för en del till och med farlig eftersom den styr så snabbt.
Nyare husor är väl helt okej, köp inte nåt gammherk bara och kom ihåg vad det är du köpt
Oavsett vad jag köper för motard så lär den kännas allt annat än "traktor" jämfört med min tysk men frågan är om man kommer tröttna på att serva eller tröttna på att 660'n är klenare.
Vad klassas som nyare? -06 och senare?
Om det är Husa du menar så är det från 04a och framåt som är ok. Och kom ihåg att gångtimmar går före årsmodell.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|