HUSABERG: ofta dom dyra sakerna som går sönder....stator, 6500:- (med svänhjul) kickaxel 2000-2500:- sen är de ofta lite knöligare att starta än alla andra KTMer....
Husan e brutal men i mina ögon en race maskin som inte skall gå på gatan om man inte har ork att meka mkt.
Husa berg lagar man innan felen uppstår. KTM lagar man (om man äns behöver=) när felet uppstått.
KTM: 450/520/525 EXC alla dessa maskiner är underbara, lätt hanterade går BRA, lätta att serva.....Billiga plast kitt. 895:- MKT Blingbling detaljer.
KTM: LC4 trevliga hojjar, vibrerar mkt men bekväma att åka på iaf, stadiga på bakhjulet....dock lite väl trötta i min smak.
DRZ: trött som fan behöver knappt nån service, och ganska tung!
WR426/450: smidig som en cross men stadig som en landsvägs hoj.
Har haft DRZ, husa lc4or och 525or, Wr426....säger bara vad jag fått för uppfattning av alla dessa hojjar.
Slutsatsen är att jag rekomenderar 450/520/525 EXC med motarhjul på.