Håller med, kammare blir bäst med Tig eller gassvets.
MIG brukar bli för sprött.
aha, så det är därför... min infokälla sa att hans Mig-pipor gick under namnet frankenpipe hos hans polare, and no more was said
men du, jörgen? du som handlat med scandtig och sådär. vad betyder det när det står att slangpaket ingår? jag kollade runt lite där och såg att på en svets (sån som du har) så stod det att slangpaket ingår. sen på en annan så stod det att slangpaket OCH brännare ingår. är brännaren inte med i slangpaketet?
fick du brännare till din eller köpte du separat?
Men ska du svetsa avgas så funkar jhu pinne perfekt!
Visst blir det snyggare med tig men kan du svetsa pinne så kan du få det riktigt snyggt då också.
Vore jag du så skulle jag köpa en billigare känd mindre mig svets och behålla din gamla för tex rostfritt. Mig är jhu väldigt lätt att svetsa och väldigt snabb för tex punktningar när du bygger + att du kan köra tex bilplåt som är väldigt tunn.
jag säger bara frankenpipe...
nej, men grejen är att min pinnsvets är en ganska stor och kraftfull sak och det lilla jag provat att svetsa i tunn plåt så bränner det igenom direkt. kör man på riktigt låg effekt och är jävulskt försiktig går det något sånär, men något hål brukar det alltid bli. kanske är det mitt fel, och kanske är svetsen inte lämpad för arbetet i fråga. hur som haver så är den nog inget jag vill ge mig på att bygga avgasrör med...
tror nog att en tig blir bäst.
bilplåt kan man väl svetsa i med tig också?
så som jag har förstått det så är en tigsvets ungefär som en migsvets fast med skillnaden att man får mata till tillsatsämne själv. kanske inte riktigt så enkelt men iallafall
nej, jag tror som sagt att jag ska satsa på en bra tig. så slipper jag som sagt uppgradera senare. men tack iallafall