Köpings-åka

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Man får tacka för hjälpen hem.... Men ja tror att ja skulle ha hittar ändå efter så dära 23 års åkande efter den vägen. (Även i mörker med mörkt flug skydd.........)
Det var en väldigt trevlig tur vi gjorde iaf.

Ni skulle ha varit med även i Ons från V-ås, Det var nog den skojjigaste turen på väldigt länge. Helt nya vägar för en annan. Landade i Sigtuna vid ett fik vid en marina, Våfflan tror ja det kallades för.

Vi ses kanske igen... Om inte annat nästa år. Är hojjlös nu. Om det inte e ok med en Virago bland sport mopparna...

Japp...det var en miss att inte åka med på den turen har jag fått förklarat!! Det får helt enkelt bli till att styra några gånger till v-rås framöver !! Naturligtvis skall du lufta oss med viragon :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Japp...det var en miss att inte åka med på den turen har jag fått förklarat!! Det får helt enkelt bli till att styra några gånger till v-rås framöver !! Naturligtvis skall du lufta oss med viragon :tummenupp

Någon som vill åka ikväll?
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
:rolleyes: Tror fan man e lite bakis fortfarande, eller om de e åldern som sätter sina spår i balansen :va
Undrar om man ska byta till en LGF-maskin (Långsamtgående fordon max 50) = Intruder :confused:

Eller så botas de mä en tisdagskörning... :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Om inget annat sägs så är det alltid vid MacDonalds på tisdagarna i Köping.

Jepp så får vi se var turen bär hän..jag har ett förslag på rutt iaf;Himmeta-Sundänge-mot Kolsvahållet, Vänster t-Korset till Finnåkers-Lindesberg via småvägar förbi bl a spannarboda..får se vad majoriteten säger, vi får tänka på mörkret som kommer smygande tidigare nu..tokhärliga vägar för de däringa motard och offroadfolket:)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Såg att det satt några själar på donken när jag körde förbi med silvriga golfen och tutade.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Såg att det satt några själar på donken när jag körde förbi med silvriga golfen och tutade.

Det blev favvo i repris, 5 tappra själar på donken i Köping åkte Skinnskatterberg-Gunnilbokors-Oti-Fagersta-Ängelsberg-Salbohed-Dingtuna mot Västerås där all hell breaken loose när vi kom ner mot stan och gled in på stekarfiket, dock så var majoriteten av vägarna kalas, och trevligt sällskap i vanlig ordning:tummenuppVi kan ju berätta att vägarna blev torra efter Erikslund i princip på hemvägen:)

Hemma har det varit torrt hela tiden:gnissla
 

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
Det blev favvo i repris, 5 tappra själar på donken i Köping åkte Skinnskatterberg-Gunnilbokors-Oti-Fagersta-Ängelsberg-Salbohed-Dingtuna mot Västerås där all hell breaken loose när vi kom ner mot stan och gled in på stekarfiket, dock så var majoriteten av vägarna kalas, och trevligt sällskap i vanlig ordning:tummenuppVi kan ju berätta att vägarna blev torra efter Erikslund i princip på hemvägen:)

Hemma har det varit torrt hela tiden:gnissla

Tack allesammans!

Sportis säger: Tisdagar är fina dagar... :tungan

Gabor säger: Hähä, jasså jag glömde berätta om "bron"... :tungan



Låten för idag för min del får således bli; Bridge over Troubled Water.



Mvh.
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Åsså lite bilder :banana
 

Bifogat

  • 012.JPG
    012.JPG
    190.3 KB · Visningar: 100
  • 014.JPG
    014.JPG
    169.7 KB · Visningar: 122
  • 017.JPG
    017.JPG
    205.4 KB · Visningar: 118
  • 018.JPG
    018.JPG
    151 KB · Visningar: 83
  • 021.JPG
    021.JPG
    181.8 KB · Visningar: 87
  • 022.JPG
    022.JPG
    185.2 KB · Visningar: 113
  • 024.JPG
    024.JPG
    160.2 KB · Visningar: 88

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Man måste även inflika att forpelle har inte gjort en enda "underifrån" bild heller:tummenupp Danke alla för en kul tisdagssnurr!! Rytet jd:s traja gav ifrån sig vid 4-5k/varv kommer jag kunna leva länge på:tummenupp
 
Last edited:

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Är det bara jag eller ser Sportis å Gabor lite sletna ut sen i lördags? :fyllisar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top