Köpings-åka

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
filma sig lite, svettig som elvis! perkele!!

Om vädret är det rätta på tisdag eller onsdag så dyker jag upp..

Har man tur har det klara kåpglaset kommit då också, skickades från .de igår..

Då är det bara att sätta dit kameratankfästet, HD (Canon HF200) kameran och sen filma sig lite.. ;) blir lite testing testing o se om det funkar.. kommer ungefär att kunna filma 90min ful HD om inte extra batterier o minneskort kommit..

Så om det är några posörer som vill bli filmade är de bara att hojta till.. men jag tänkte åka med "lugna" gruppen.. för jag tänkte inte lira in nån GR film.. ;)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu så gott folk, godmorgon på er! Det är tisdag imorgon:)Vädret verkar bli soligt och fint dessutom, funderar på rutt...Nu har vi ju stor chans att en filmare med oxå i form av Jonas a.k. a "T-bag", så folk har chans att bli possörfilmade.

3 förslag ca mil t o r Köping:

1)Vi har ju åkt Fagerstarutten ett par ggr nu, med väg 256 mot sala den är ju riktigt fin, skulle man åka den skulle jag vilja göra en avstickare på totalt 5 mil i korset Salbohed, åka Vänster mot Avesta där det är kurvigt o fint och upp och ner i ca 2,5 mil och vända. ca 25 mil, ett alternativ på detta är att vända i Uttersberg och köra tillbaka istället för fortsätta sista biten till Skinnsbergskorset och matarrakorna.., svänga in vänster vid Karmansbo på en liten kort kringelikrokväg så man kommer ut direkt på väg 250

2)Käglan, var faktiskt riktigt fin, lite grus i början i några kurvor, ända bort till T-korset i Örebro och vända och köra genom Fellingsbro och genom Norrby till Medåker och tillbaka. ca 12-13 mil.

3)Västermorundan via Arbogahållet för att slippa sol i ögonen..Kungsör-Tumbo-Kicksund-Sanda-Rytterne-Västerås. ca 20 mil(?)
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hum...västermo och rytterne var ju ett tag sedan, men båda de är ju belamrade med viltstråk, kväll å grejer.. :crash Men då är ju stekarfiket nära tillhands.

Käglan var helt ok, och jag är svag för kurvnirvanat (Fellingsbro Kyrka - Medåker), men där var det ju lite grusigt på en del ställen, vilket iofs tar ned tempot en smula, och nog sätter det fokus på lite omedveten trEning av både blick och gaskontroll när det svänger helveTT som det gör där. :hihi

Decisions, decisions - tur att du leder körningen imorgon Sportis! :fakta :hihi
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hum...västermo och rytterne var ju ett tag sedan, men båda de är ju belamrade med viltstråk, kväll å grejer.. :crash Men då är ju stekarfiket nära tillhands.

Käglan var helt ok, och jag är svag för kurvnirvanat (Fellingsbro Kyrka - Medåker), men där var det ju lite grusigt på en del ställen, vilket iofs tar ned tempot en smula, och nog sätter det fokus på lite omedveten trEning av både blick och gaskontroll när det svänger helveTT som det gör där. :hihi

Decisions, decisions - tur att du leder körningen imorgon Sportis! :fakta :hihi

Jag kan leda, bara T-bag ligger som nummer 2 och filmar mitt:arsele:)
Rytterne är väl ingen favorit, även om vägen var sådär förra veckan då jag snurrade där. Käglan låter ändå som en god idé samt kurvorgien vid Norrby. Man kan ju för att förlänga känslan köra in mot sundänge, ta sig till Kolsva och köra till Uttersberg och vända, den extra svängen blir ca 7 mil.
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
God damn... :banana jag vill bli filmis!
Sportis, om du bogserar mig o T-påsen ligger bakom så e juh jag garanterat också med på rullen! :yoparty
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Variant
4) Sööping - Himmeta - Medåker - Jädersbruk - Fällingsbro - Käglan - Glanshammar - "oldE-20"- Götlunda - Sickelsjö - Västermo - Kungsör - Dumbo - Quicksund - Sanda - Valfritt -....

5) Runda hjälmaren å komma fram vid Hjälmaresund... inte så mycke krokiga vägar tyvärr, mest transportsträckor i +200..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Variant
4) Sööping - Himmeta - Medåker - Jädersbruk - Fällingsbro - Käglan - Glanshammar - "oldE-20"- Götlunda - Sickelsjö - Västermo - Kungsör - Dumbo - Quicksund - Sanda - Valfritt -....

5) Runda hjälmaren å komma fram vid Hjälmaresund... inte så mycke krokiga vägar tyvärr, mest transportsträckor i +200..

Just nu är vädret regntungt här, verkar hålla i sig, vid 14:00 tiden idag så ser det ut att vara en gräns i vårt område, men fint mot Örebro:confused:Men är det regn eller blöta vägar och dåligt uppsprickande, så hoppar jag idag o kör imorrn från Västerås stationen istället, då väderutsikterna ser mer lysande ut då:tummenupp
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Ser inte så lovande ut här heller.. så man får nog satsa på onsdagen istället..

Just nu är vädret regntungt här, verkar hålla i sig, vid 14:00 tiden idag så ser det ut att vara en gräns i vårt område, men fint mot Örebro:confused:Men är det regn eller blöta vägar och dåligt uppsprickande, så hoppar jag idag o kör imorrn från Västerås stationen istället, då väderutsikterna ser mer lysande ut då:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag tror det torkar upp ja

Jag tror definitivt på upptorkande nu med, så jag kommer ner till kl 18.00, kanske kör en Västeråssväng imorrn med:banana Säsongen snart slut så det gäller passa på:) Så jag hinner upp till 1100 mil till servicen på hojen med
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Jag tror definitivt på upptorkande nu med, så jag kommer ner till kl 18.00, kanske kör en Västeråssväng imorrn med:banana Säsongen snart slut så det gäller passa på:) Så jag hinner upp till 1100 mil till servicen på hojen med

Jag har ännu inte bestämt mig, vi får se om jag kommer idag eller ej :gnissla
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Är det torrt så dyker jag upp om jag hinner, måste slänga på en ny styrväxel på ååådin idag... hata bilar!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top