Köpings-åka

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Jag planerar att komma!! (nej....jag vet vad några nu tänkte:D)Man har ju snyggat upp rettan till smedis standard och det vill man ju show off :tummenupp

Kan detta vara orsaken tro?
Du gled omkring och stajlade med andra ord.;)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det är nog högst normalt att det blir värre när chocken släpper.Kan vara indikation på fraktur med att det blir sämre! De kommer nog bli klarhet efter runkning (med vänstern:D) Det positiva är då att sannolikheten för avåkning resten av sommarn minskar:)

Så blev man sen med sitt inlägg igen!!! Skönt att det inte gick paj nått ben iallafall mjukdelar läker fortare och bättre!!!

Tack alla för en kanon kväll med vägkriga lite högt tempo bitvis men det är sportis fel :tummenupp

Skyll inte på mig..jag körde FAKTISKT lite saktare än härnborg..fortåkare åkte förbi mig..tempot var galet högt när detta hände, till o med jag som skulle softa idag, körde på....... kurvan nyper hårdare än vad man tror där..kör man 20-30 högre än normalt nyper det än hårdare... tror trots allt han skall köpa en trisslott Härnborgspöjken:tummenupp

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skyll inte på mig..jag körde FAKTISKT lite saktare än härnborg..foråkare åkte förbi mig..tempot var galet högt när detta hände, till o med jag som skulle softa idag, körde på....... kurvan nyper hårdare än vad man tror där..kör man 20-30 högre än normalt nyper det än hårdare... tror trots allt han skall köpa en trisslott Härnborgspöjken:tummenupp

Inte den kurvan vid Ängelsberg heller? :skrämd Den VET Härnis om... :fakta

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Inte den kurvan vid Ängelsberg heller? :skrämd Den VET Härnis om... :fakta

Nej nej!Det var den fina lilla dålda högern på otikrogsvägen!! Du vet den som alla andra(normala) går av på rullen lite för att slippa en wheelie i kurvan:näsblod

Kan detta vara orsaken tro?
Du gled omkring och stajlade med andra ord.;)

Och så dök du aldrig upp...:)

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nej nej!Det var den fina lilla dålda högern på otikrogsvägen!! Du vet den som alla andra(normala) går av på rullen lite för att slippa en wheelie i kurvan:näsblod

OJ! Där går det ju undan...jag tänker varenda gång på framhjulet där, det blir lätt över det krönet, och det nyper rätt bra i fart...sicken sjujävla rookiemiss Härnis! :FU

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
OJ! Där går det ju undan...jag tänker varenda gång på framhjulet där, det blir lätt över det krönet, och det nyper rätt bra i fart...sicken sjujävla rookiemiss Härnis! :FU

Japp..nu vill vi inte höra "däcket släppte" eller dylikt:DManligt att erkänna man gör förarmisstag, och en eller fler av de 7 felaktiga överlevnadsinstinkterna som slog in..kan nog rabbla minst 4 st av dessa som gjordes.(av med gasen, på bromsen, stela armar och titta på dikeskanten..) Den galne gasen är ens bästa vän vid sådant tillfälle:)

Tur att Dr sportis hade med sig lindrig medicamente åt han:tummenupp

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)

Igentligen är inte en wheelie ett problem då man redan lutar vackert med in i kurvan!!Kanske gick han av med gasen just efter wheelien och tappade fästet och då heter det gaskontroll,gaskontroll slyngel:)

Last edited by a moderator:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Och så dök du aldrig upp...:)

Tillhör du denna kategori:D

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Japp..nu vill vi inte höra "däcket släppte" eller dylikt:DManligt att erkänna man gör förarmisstag, och en eller fler av de 7 felaktiga överlevnadsinstinkterna som slog in..kan nog rabbla minst 4 st av dessa som gjordes.(av med gasen, på bromsen, stela armar och titta på dikeskanten..) Den galne gasen är ens bästa vän vid sådant tillfälle:)

Precis som vid gruskörning, ge mer gas om det börjar gå till kanten.
Dock är det jävligt svårt att mentalt komma dit, att göra tvärtemot vad sinnet skriker...

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Igentligen är inte en wheelie ett problem då man redan lutar vackert med in i kurvan!!Kanske gick han av med gasen just efter wheelien och tappade fästet och då heter det gaskontroll,gaskontroll slyngel:)

JAG har aldrig fått Wheeli där(men jag åker ju sakta..), kurvan nyper direkt, man har fullt sjå att Hålla sitt spår där med hojen efter kurvan om det går lite fortare där och om man skall spela på sin planhalva.

Det dolda krönet är alltid lite spännande, trots man vet kurvan går till höger..det kan vara allt möjligt bakom det krönet, som en avåkning..har man otur står en traktor på tvären där med..

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
tja tja.
kom hem runt 1 igår från v-ås. inga sprickor nånstans, men muskelfästena i axel och nacke är helt paj och har börjat blöda så axeln är svullen och stel som fän.

Kanske kan tacka gymträningen att det inte blev värre, som Almis sa.
Det enda positiva är att jag kommer få ett par brutala ben, ska slänga in benpass 3 dagar i veckan nu. hehehe

Hojen blev jävligt lindrigt skadad. Krävs bara lack på under-sido och toppkåpan.
Sen ska man bara hitta rätt färgkod också. Mörklila pearl.. hmm.
Tror det blir till att slänga ihop och sälja av skiten. Har velat byta hoj länge och det här var droppen. Nu vill inte ens hon ha mig, kastar av mig sådär.

Anledningen till att jag styrde mot diket var att jag fick möte med en husbil. Tack och lov så svängde den in mot mitten så jag kunde passera den precis och sen ner i diket.
Åkte 75m i diket (uträknat mha vita stolparna på sidan) och sen tog det stopp, då landade jag på axeln.

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
tja tja.
kom hem runt 1 igår från v-ås. inga sprickor nånstans, men muskelfästena i axel och nacke är helt paj och har börjat blöda så axeln är svullen och stel som fän.

Mjukdelar/ligament som går sönder i axel kan vara jävliga.
I vissa fall kroniska ock inoperabla. (som min egen axel t.ex.)
Hoppas det bara är blödningar och inte trasiga ligament i ditt fall.
Är du inte bra efter 8-12 veckor ska du be om remiss till ortoped.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Mjukdelar/ligament som går sönder i axel kan vara jävliga.
I vissa fall kroniska ock inoperabla. (som min egen axel t.ex.)
Hoppas det bara är blödningar och inte trasiga ligament i ditt fall.
Är du inte bra efter 8-12 veckor ska du be om remiss till ortoped.

Okej. Det låter ju inte så bra. Får hoppas att jag har mer tur än så då. :gnissla

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
tja tja.

Kanske kan tacka gymträningen att det inte blev värre, som Almis sa.
Det enda positiva är att jag kommer få ett par brutala ben, ska slänga in benpass 3 dagar i veckan nu. hehehe

Hojen blev jävligt lindrigt skadad. Krävs bara lack på under-sido och toppkåpan.
Sen ska man bara hitta rätt färgkod också. Mörklila pearl.. hmm.
Tror det blir till att slänga ihop och sälja av skiten. Har velat byta hoj länge och det här var droppen. Nu vill inte ens hon ha mig, kastar av mig sådär.

Anledningen till att jag styrde mot diket var att jag fick möte med en husbil. Tack och lov så svängde den in mot mitten så jag kunde passera den precis och sen ner i diket.
Åkte 75m i diket (uträknat mha vita stolparna på sidan) och sen tog det stopp, då landade jag på axeln.

Så går det när man försöker hänga på dom snabba grabbarna... :fakta

Skämt å sido, skönt att det gick så pass bra! Jag o Tias vart bra oroliga där ett tag när vi hann in o köpa dricka och sånt och ingen dök upp... Förstog ganska snart att det måste vart du som bränt av nånstans så vi hoppade upp på hojarna igen för o åka tillbaka men mötte sportis efter någon minut bara. Även om alla har ansvar för sig själva känner man ju sig lite skyldig för att ha dragit upp ett högt tempo... Vet själv hur lätt det är att hornen växer ut när någon bränner iväg! Men spar hornen till banan där misstag inte gör så mycket...

Tack för en jäkligt härlig tur annars! Och det där fiket lär besökas fler gånger, va ju hur fint som helst!

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
I så fall känns axelsmärta som ett lindrigt pris i jämförelse med husbilsgrill :brinnerup

gla' att det gick bra'

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...