Köpings-åka

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Som sagt du hade en väldig tur där med husbilen.... Det va så att den höll oxå på att köra av efter krönet precis framför mej. När man kom över å fick se dej vobblande i diket blev man ju ganska svettig......... ja visste ju vilket tempo vi höll.

Skönt att höra att det e ok efter omständigheterna.... Krya på dej:)
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Men dagens chock är mest att Trixter var ute på en tisdagsrunda. :skrämd

You can fatshark it! :D

Fullständigt oskyldig!!!! Jag åkte kölvatten satan igår!!!Jag och trixarn kom sist till otikrog:fakta

:fakta
Och det hade INGENTING med att göra att Gabor var snäll nog att göra mig följe in och tanka i Skinnsberg!
Fast jag tyckte att det var lite läskigt från Skinnsberg ner till Färnakorset. Jag tror minsann att vi var uppe i 130 på vissa sträckor! :skrämd
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
You can fatshark it! :D



:fakta
Och det hade INGENTING med att göra att Gabor var snäll nog att göra mig följe in och tanka i Skinnsberg!
Fast jag tyckte att det var lite läskigt från Skinnsberg ner till Färnakorset. Jag tror minsann att vi var uppe i 130 på vissa sträckor! :skrämd

Men det var väldigt korta sträckor:mattias
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
I så fall känns axelsmärta som ett lindrigt pris i jämförelse med husbilsgrill :brinnerup

gla' att det gick bra'

Jajäädrar, jag är glad att jag sitter här nu och inte i grillen på där :död

Som sagt du hade en väldig tur där med husbilen.... Det va så att den höll oxå på att köra av efter krönet precis framför mej. När man kom över å fick se dej vobblande i diket blev man ju ganska svettig......... ja visste ju vilket tempo vi höll.

Skönt att höra att det e ok efter omständigheterna.... Krya på dej:)

Ja, dom blev nog chockade av att se mig komma över krönet in framför dom och sen ner i diket, allt inom några sekunder :näsblod

Ja fyfan, sån jävla tur att diket var v-format så att jag kunde få ner farten lite där innan det tog stopp.
Jag tror jag har förbrukat min tur för en tid framåt nu. :brinnerup

Tackar :)
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Jajäädrar, jag är glad att jag sitter här nu och inte i grillen på där :död

Ja, dom blev nog chockade av att se mig komma över krönet in framför dom och sen ner i diket, allt inom några sekunder :näsblod
Hmm, så jädra chockade kan dom inte ha blivit, då stannar man väl? Gled dom bara vidare? :va
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Jajemen. Dom hade väl sett på Uppdrag Granskning och därför sket totalt i mig. :rolleyes:
:rofl
Värsta bråket utbröt i husbilen :näsblod

Kärringen slog nog sin man i skallen med tidningen och skrek:
Vi är vilse, vi är vilse!! Jag sa ju det, du har ingen aning om vart vi är! Vaddå snart i Västerås???? Vi är ju på den där Boggiesund-vägen, tockern di kallert!!!!!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
tja tja.
kom hem runt 1 igår från v-ås. inga sprickor nånstans, men muskelfästena i axel och nacke är helt paj och har börjat blöda så axeln är svullen och stel som fän.

Kanske kan tacka gymträningen att det inte blev värre, som Almis sa.
Det enda positiva är att jag kommer få ett par brutala ben, ska slänga in benpass 3 dagar i veckan nu. hehehe

Hojen blev jävligt lindrigt skadad. Krävs bara lack på under-sido och toppkåpan.
Sen ska man bara hitta rätt färgkod också. Mörklila pearl.. hmm.
Tror det blir till att slänga ihop och sälja av skiten. Har velat byta hoj länge och det här var droppen. Nu vill inte ens hon ha mig, kastar av mig sådär.

Anledningen till att jag styrde mot diket var att jag fick möte med en husbil. Tack och lov så svängde den in mot mitten så jag kunde passera den precis och sen ner i diket.
Åkte 75m i diket (uträknat mha vita stolparna på sidan) och sen tog det stopp, då landade jag på axeln.

Bra att det gick bra:tummenupp för du måste haft en satans tur:tummenupp
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Godagenspå er. Vill med tacka för en trevlig tur i tisdags. Är en av två (röd 675'a) som anslöt i Köping och hängde på tillbaka till Fagersta. Högt tempo som sagt men slatan så roligt det var. Tyvärr så kunde vi inte följa med hela vägen, ser ut som även det skulle vart trevligt:). Och som sagt, en himla tur för killen på ninjan att det gick så bra som det gjorde.
 
Last edited:

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Godagenspå er. Vill med tacka för en trevlig tur i tisdags. Är en av två (röd 675'a) som anslöt i Köping och hängde på tillbaka till Fagersta. Högt tempo som sagt men slatan så roligt det var. Tyvärr så kunde vi inte följa med hela vägen, ser ut som även det skulle vart trevligt:). Och som sagt, en himla tur för killen på ninjan att det gick så bra som det gjorde.
Alltid trevligt när någon ansluter :tummenupp
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Var ner te Söping idag..... ingen där..................:confused:
Lite blöta vägar skadar väl inte en räceråkare.:D Blev väl 20 mil i sin ensamhet då. Dock endast 2-3 mil som var blött.
Ses nästa vecka....
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Var ner te Söping idag..... ingen där..................:confused:
Lite blöta vägar skadar väl inte en räceråkare.:D Blev väl 20 mil i sin ensamhet då. Dock endast 2-3 mil som var blött.
Ses nästa vecka....

Shit mannen!! Jag var lite urlakad efter resan hem från v-kusten så jag hade inte musten att braSsaHelVete!!!111one men nästa vecka kommer jag med så vi får ta igen oss till dess!:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Shit mannen!! Jag var lite urlakad efter resan hem från v-kusten så jag hade inte musten att braSsaHelVete!!!111one men nästa vecka kommer jag med så vi får ta igen oss till dess!:tummenupp

Är lite "fukt" allergiker i vissa avseenden, och en tendens till våt asfalt...Och så var jag tvungen att "laga" mat, fattar ni vad jobbigt då Kina var stängt och man fick knalla över ända till Greken:D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Janä, här i Sura sprutregnade det mest hela dagen igår. :( Så italienskan hade utegångsförbud.
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Kan bara hålla med föregående talare... fukt = no go! Har dock beställt bra väder till på tisdag! :)

Själv var jag ute igår på kvällen i regnet och åkte ca 4 mil, vägde 11kg extra när jag kom hem och stövlarna har inte torkat än! :hihi

:rofl Jag tycker iaf du e helt klart den mest fukthatande person jag har träffat i hela mitt liv. Minns ditt citat från Måns Ols; "Asså, fan asså... bara det är minsta lilla fukt ute så är det rena livsfaran, det släpper när man minst anar det!"

Om jag hamnar på sjukan någon gång pga fukt :brinnerup äger du helt klart företräde att komma upp på avdelningen o bara säga: "Fan, jag sa ju det" :rofl

Bra med beställningen till på tisdag, för jag måste bara ut snart o åka en sväng! :tummenupp
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Själv var jag ute igår på kvällen i regnet och åkte ca 4 mil, vägde 11kg extra när jag kom hem och stövlarna har inte torkat än! :hihi

:rofl Jag tycker iaf du e helt klart den mest fukthatande person jag har träffat i hela mitt liv. Minns ditt citat från Måns Ols; "Asså, fan asså... bara det är minsta lilla fukt ute så är det rena livsfaran, det släpper när man minst anar det!"

Om jag hamnar på sjukan någon gång pga fukt :brinnerup äger du helt klart företräde att komma upp på avdelningen o bara säga: "Fan, jag sa ju det" :rofl

Bra med beställningen till på tisdag, för jag måste bara ut snart o åka en sväng! :tummenupp


Det finns något än värre; Blöta vägar är putsens fiende nr 1!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top