Köpings-åka

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Ja tar en testrunda nu en sväng.... kollar om de e bättre mä råg i ryggen, än säd i brallan typ
:D
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Tisdag och najs väder! Vad när hur?Kommer att posera vid donken till 18.00 för att sedan köra ur lite bränsle ur rettan på finvägar som...ja det finns ju nu några att välja på så möt upp nu bikers!
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag kommer och kör i kölvattnet :) Är sugen på en repa upp till lindesberg. Längesen man körde där. Och sen helst hitta en annan väg tillbaka till köping. Finns dock inte så roliga. Går att köra från lindesberg till fagersta och sedan ta väg 250 tillbaka. Men mellan lindesberg och fagersta är det sjukt tråkigt.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag kommer och kör i kölvattnet :) Är sugen på en repa upp till lindesberg. Längesen man körde där. Och sen helst hitta en annan väg tillbaka till köping. Finns dock inte så roliga. Går att köra från lindesberg till fagersta och sedan ta väg 250 tillbaka. Men mellan lindesberg och fagersta är det sjukt tråkigt.

Linde är inte helt fel, via sundänge, och mot skedvihållet, höger i finnåkerskorset. Småvägar mest, kanske fint sista biten in mot L-berg.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Intressekonflikt, skippar körningen idag.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag kan tänka mig frappa runt lite på seKsförtin' - är seg, och behöver småvägar att vända på den sura minen med. :)

Sundänge låter hardcore. :hihi
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag kan tänka mig frappa runt lite på seKsförtin' - är seg, och behöver småvägar att vända på den sura minen med. :)

Sundänge låter hardcore. :hihi

Många blev det på tisdagzznurren, tappade räkning ett tag, 14 st? Nåja, turen blev Himmeta-Sundänge(hardcore:)Finnåker-Lindesberg. Snabb bensträckning och några som behövde pudra näsan i diket, tebax och höger mot Rockhammar-Fellingsbro och Norrbysvängen, gruset hade lagt sig fint nu, men fortfarande grövre lösgrus i kurvor, och lera och annan skit på vägen, några småsläpp på den vägen för flera av oss... Medåker där halva gänget körde Västermosvängen med och halva gänget Himmeta och till Donken igen:)

Det blev effektivköra i hög koncentrat innan fikat:tummenupp

Hoppas det inte gick så sakta när jag ledde, trots moppen min:D
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sjukt kul på seKsförtin' så fort det började svänga lite mer, rakor är sådär... ;) Meeeen, vägen mellan Fellingsbro kyrka - Medåker är bara för go' - Linde - Rockhammar var inte fel den heller! :yoparty

/J - på bättre humör...tänk vad lite moppeåka kan göra för själen..
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Sjukt kul på seKsförtin' så fort det började svänga lite mer, rakor är sådär... ;) Meeeen, vägen mellan Fellingsbro kyrka - Medåker är bara för go' - Linde - Rockhammar var inte fel den heller! :yoparty

/J - på bättre humör...tänk vad lite moppeåka kan göra för själen..

Kan tro att det va skoj på motarden, ypperliga vägar för den hojen. Inte riktigt lika kul att studsa runt på en hård R1a... man vill ju kanske föra sina gener vidare en vacker dag. :)

Nee, föredrar lite större o finare vägar där man inte behöver vara lika rädd för grus i varje böj. Roligast idag var nog att elda slut på bakdäcket!! :yoparty
 

Bifogat

  • burn.jpg
    burn.jpg
    14.6 KB · Visningar: 55
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kan tro att det va skoj på motarden, ypperliga vägar för den hojen. Inte riktigt lika kul att studsa runt på en hård R1a... man vill ju kanske föra sina gener vidare en vacker dag. :)

Nee, föredrar lite större o finare vägar där man inte behöver vara lika rädd för grus i varje böj. Roligast idag var nog att elda slut på bakdäcket!! :yoparty

Haha...jo, jag led lite med er en kort millisekund mellan garven. :D

Jag gillade bakhjulsåkat mot Himmeta där.. :yoparty
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Danke shööön till er alla!! Det blev en aningen mer sh vägar att åka västermo så motard seksförtin hade nog blitt ursotad duktigt bitvis:tummenupp
 

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
tisdag

Tackar alla för en trevlig tur.

Lösgrus... :näsblod




Tackar Gabor för den trevliga vägen.



Ajjöken.
 

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
Danke shööön till er alla!! Det blev en aningen mer sh vägar att åka västermo så motard seksförtin hade nog blitt ursotad duktigt bitvis:tummenupp

Ja just. Jag skulle vilja ha nummret till eder polare som vi träffade vid donken. (Det uppstod något speciellt...) Det var han som trillat omkull ett par gånger med hojen. Han hade kraschkåpor som jag skall kika på.


Mvh.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja just. Jag skulle vilja ha nummret till eder polare som vi träffade vid donken. (Det uppstod något speciellt...) Det var han som trillat omkull ett par gånger med hojen. Han hade kraschkåpor som jag skall kika på.


Mvh.

Alltid kul att se två införstådda fatta tycke. :hihi ...jajuuuustja - suspen hade jag helt förträngt ja... :va :D
 

Oja

Kubbkungen
Gick med
25 May 2009
Ort
Västerås
Hoj
RÄtTANNNn
Susp? Det heter SUPPE, Jerry! Damnit...

På tal om krashkåpor, ingen som säljer kåpor och puckar till en r-3ttA^? :död
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Susp? Det heter SUPPE, Jerry! Damnit...

På tal om krashkåpor, ingen som säljer kåpor och puckar till en r-3ttA^? :död

Har en tank som blitt pimpad àlà backen och en vit båt! Att hitta prylar till en retta är ju som att hitta blåbär i skogen!!! Det finns ju hur mycket som helst!!?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top