Köpings-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Samling vid donken eller hur går det till? :tungan

Donken Köping 18.00.

...ett förslag är att vi har ett fast delmål runt en viss tid, svårt att genomföra, men vore inte dumt...skall vi till Kajfiket är det ju lite över ån efter vatten för de som åker från Västeråskrokarna till Köping... :D Även om själva resan är målet.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Donken Köping 18.00.

...ett förslag är att vi har ett fast delmål runt en viss tid, svårt att genomföra, men vore inte dumt...skall vi till Kajfiket är det ju lite över ån efter vatten för de som åker från Västeråskrokarna till Köping... :D Även om själva resan är målet.

Är ett alternativ:tummenupp Runt 19:30 Vid kajfiket för Västeråssnurrarna:vaAlt 18:00 vid Donken i Köping då:)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag kommer till Kajfiket runt kl19:30! Kör hoj till jobbet i Uppsala imorrn och slutar kl18:00 där.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ett alt är suraåsen, ramnäs och ta det lugnt på väg till skultuna och till kajfiket. Vi tar gemensamt beslut imorgon:tummenupp

• Gilla
Reaktioner: SGM

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Är ett alternativ:tummenupp Runt 19:30 Vid kajfiket för Västeråssnurrarna:vaAlt 18:00 vid Donken i Köping då:)

Jag är där vid 19:30!:tummenupp

Jag kommer till Kajfiket runt kl19:30! Kör hoj till jobbet i Uppsala imorrn och slutar kl18:00 där.

Åker du småvägarna från Uppsala till Västerås? Isf kommer du att åka över Tortuna betydligt tidigare, PM'a ditt mobilnummer isf så kan vi ta en vända innan 19:30.

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Mycket och trevlig folk och lite nya ansikten:tummenuppSansad tur över Munktorp-Kolbäck-Surahammar-Ramnäs-Skultuna-Västerås och mötte upp ännu mera hojåkare från Västerås med omnejd, en perfekt kväll, det enda man saknade var väl en 10 plusgrader:)

Bifogat

• Samling.jpg
    Samling.jpg
    243 KB · Visningar: 56
  • parkerade.jpg
    parkerade.jpg
    228.6 KB · Visningar: 61
  • många hojar.jpg
    många hojar.jpg
    229.7 KB · Visningar: 57
  • Kajfiket.jpg
    Kajfiket.jpg
    226.5 KB · Visningar: 53
  • jien.jpg
    jien.jpg
    220.8 KB · Visningar: 50
  • hojåkers.jpg
    hojåkers.jpg
    229.3 KB · Visningar: 59

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Mera bilder

Bifogat

• Efter körning kaj.jpg
    Efter körning kaj.jpg
    235.6 KB · Visningar: 53
  • före körning.jpg
    före körning.jpg
    240.9 KB · Visningar: 46
  • hojs.jpg
    hojs.jpg
    225.3 KB · Visningar: 52
  • hojåkare.jpg
    hojåkare.jpg
    241.6 KB · Visningar: 54

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Skoj kväll, kul att träffa lite nya ansikten, och galet kul att tjöta med discoblade-kungen ON! :metal Fina bilder Sportis!

...lite skitbilder ur htcn från avslutningen på trippen (den gillar inte brist på ljus den lilla gynnarn').

Ni är för härliga grabbar och tjejer! :)

Bifogat

• IMAG0061.jpg
    IMAG0061.jpg
    197.8 KB · Visningar: 54
  • IMAG0062.jpg
    IMAG0062.jpg
    158.3 KB · Visningar: 45
  • IMAG0063.jpg
    IMAG0063.jpg
    170.9 KB · Visningar: 45
  • IMAG0064.jpg
    IMAG0064.jpg
    159.1 KB · Visningar: 47
  • IMAG0065.jpg
    IMAG0065.jpg
    152.6 KB · Visningar: 41

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Skoj kväll, kul att träffa lite nya ansikten, och galet kul att tjöta med discoblade-kungen ON! :metal Fina bilder Sportis!

...lite skitbilder ur htcn från avslutningen på trippen (den gillar inte brist på ljus den lilla gynnarn').

Ni är för härliga grabbar och tjejer! :)

Jag massuppfi..missuppfattade det hele ¨på slutet då jag insåg att Sura inte blev en "naturlig" del av hemvägen..men var så kallt så det var skönt o komma hem igen.:)

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Det va riktigt kul, en lugn tur passade mig nu när man är ny i sadeln! :) Man fick iaf höja tempot lite på vägen mellan ramnäs och skultuna efter min lilla pisspaus :tungan Längtar tills man är lite varmare i kläderna och bekväm på hojen så man kan hänga på lite bättre! :D Tack allesammans för en trevlig eftermiddag/kväll!

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Man blev lite förvånad när man rullade in mot kajfiket när det stod så många hojar där...

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
När kör vi lyxfika på Kohlswa Herrgård då? :D Vi LÄR ju, med chefen själv med i tisdagsbombarligan!

En sådan Ängelsbergstour via Oti, Skinnsberg, så depåstopp på Herrgårn' låter ju som klippt och skuret.... :fakta

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
När kör vi lyxfika på Kohlswa Herrgård då? :D Vi LÄR ju, med chefen själv med i tisdagsbombarligan!

En sådan Ängelsbergstour via Oti, Skinnsberg, så depåstopp på Herrgårn' låter ju som klippt och skuret.... :fakta

Imorgon är det röd dag = läge då kan även vi som jobbar borta få vara med en sväng. :tummenupp

Vädret ska bli skapligt, varmt +17 är utlovat och uppehåll på dan.

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Hoj
Triumph street triple -11
Hejsan! Tack till en trevlig liten tur igår.
Roligt att träffa lite nya ansikten. Nästan alla då..*s*
Hoppas vädergudarna kan bli lite hyggligare nu bara...
Så man slipper smocka på sig skoteroverall för att gasa efter kl 21på kvällsningen :gnissla

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Det va riktigt kul, en lugn tur passade mig nu när man är ny i sadeln! :) Man fick iaf höja tempot lite på vägen mellan ramnäs och skultuna efter min lilla pisspaus :tungan Längtar tills man är lite varmare i kläderna och bekväm på hojen så man kan hänga på lite bättre! :D Tack allesammans för en trevlig eftermiddag/kväll!

Nu ska vi ju inte hänga på :pekfinger utan köra ditt egen tempo som känns bra :tummenupp ta inte rygg på nån kör dom av så åker du förmodligen av i på samma ställe med :gnissla eller att man kommer fortare in i en kurva än man klarar av & alla här vet nog hur det känns:D

:moraltant

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...