Köpings-åka

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
jaha, nu sitter man med en pajjad hoj...pga att man inte tittar upp, inte motstyr tillräckligt o allt annat ja kan ....egentligen..är lite sur fortf...ja vet vilken hastighet ja kom in i kurvan, ja vet hur tvär kurvan är, men dåligt planerat!!!!!
det var en helt underbar tur innan, så perfekt....men men..är man ofokuserad..detta är bara pinsamt att ja körde så tycker jag!!

blev ingen akut, dem tar tydligen inte emot hjärnskakning, så ja åkte hem o får väl se om ja kräks eller ej..mår hyfsat, det enda är lite huvudvärk och brännässlorna på handen..

så inge mer hoj för min del då..får se vad som ska göras..tänkte börja riva bort allt löst imorn....ingen som vill köpa min bandag nästa torsdag på gälleråsen med actionpics..?? ja tänker lägga ut den på "sälj" oxå men om någon här vill så...

ett stort TACK till jimmy och gabor som stanna hos mig..betyder som fan!!!kram på er!!

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
jaha, nu sitter man med en pajjad hoj...pga att man inte tittar upp, inte motstyr tillräckligt o allt annat ja kan ....egentligen..är lite sur fortf...ja vet vilken hastighet ja kom in i kurvan, ja vet hur tvär kurvan är, men dåligt planerat!!!!!
det var en helt underbar tur innan, så perfekt....men men..är man ofokuserad..detta är bara pinsamt att ja körde så tycker jag!!

blev ingen akut, dem tar tydligen inte emot hjärnskakning, så ja åkte hem o får väl se om ja kräks eller ej..mår hyfsat, det enda är lite huvudvärk och brännässlorna på handen..

så inge mer hoj för min del då..får se vad som ska göras..tänkte börja riva bort allt löst imorn....ingen som vill köpa min bandag nästa torsdag på gälleråsen med actionpics..?? ja tänker lägga ut den på "sälj" oxå men om någon här vill så...

ett stort TACK till jimmy och gabor som stanna hos mig..betyder som fan!!!kram på er!!

Vi lämnar aldrig någon bakom!!!:) Ett par nya gaffelben så är du fit to go igen:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

Huvudsaken du mår bra:)Skadorna på hojen är inte så farliga trots allt.

berraböckling

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
09 ktm rc8r

Hej Carro skönt att höra att du kom hem ordentligt,det viktigaste är ändå att Du inte fått några större skador,och de symptom du har skulle lika bra kunna vara facit efter en lyckad sommarfest med Sliva...
Vad gäller hojen tror jag säkert att det går att få tag i delar till vettiga pengar så vi snart får nöjet att ha dig med på Köpingsåkat
Hoppas allt löser sig

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Trist samtal igår Carro, men jag är glad att du inte gjorde dig illa. Hojar går att reparera/ersätta (speciellt japanska massproducerade sådana :hihi ).

Krya, och upp med hakan, vi skall väl alla prova diket någon gång, jag hoppas att mina 4095805849853 krascher på geggmoped har gett mig lite andrum på gatan. :taiträ

Igår var det många nya ansikten, och jag antar folk som inte tidigare åkt med varandra...gick kanske lite väl fort, med lite för lite mellanrum mellan hojarna (det behöver ju inte gå i 200 på rakorna, det är ju kurvorna som är kul).
Bara liten reflektion från gårdagen, jag njöt i fulla drag av att ligga och surfa lite bakom Almgren mot Ängelsberg och vidare, lite lagom aRWe-style (tm) sådär, jämn fart med flyt...

Over&Out

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Något för fort bitvis gick det nog! En kul...jaja kul o kul sak som jien kläckte igår tål att tänka på! Han sa: Vi är ju 20st som åker 20 mil vardera ger en sträcka på 400mil och i ett högt tempo så... tankeställare va?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Något för fort bitvis gick det nog! En kul...jaja kul o kul sak som jien kläckte igår tål att tänka på! Han sa: Vi är ju 20st som åker 20 mil vardera ger en sträcka på 400mil och i ett högt tempo så... tankeställare va?

Visst är det så, med folk som inte känner varandra utan och innan - och vägar de inte hittar på heller.

En skrämmande tanke, speciellt när man kastar in dig Gabor i den mixen. :D ;)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Jepp stämmer, och som jag nämde med för dig Gabor, så kan det för några vara en "kraschradie" på 60 mil medans det för andra är 800 mil.

Likadant är det på bkk och sporthojskurser, det kan avverkas 1200-1800mil, hårt pressande på bana när gränsen vad alla klarar av, ilbland utan en enda incident, ibland någon incident..men det kan av 10 sådanna dagar var en 20/80 regel, 20% av deltagarna och många gången även samma deltagare... står för 80 av incidenterna. Nu är vi inne på flum flum och nästan statestik.:tungan

Och man vet ju att statestik är som en Bikini det visar mycket men döljer det väsentliga:D

Trist samtal igår Carro, men jag är glad att du inte gjorde dig illa. Hojar går att reparera/ersätta (speciellt japanska massproducerade sådana :hihi ).

Krya, och upp med hakan, vi skall väl alla prova diket någon gång, jag hoppas att mina 4095805849853 krascher på geggmoped har gett mig lite andrum på gatan. :taiträ

Igår var det många nya ansikten, och jag antar folk som inte tidigare åkt med varandra...gick kanske lite väl fort, med lite för lite mellanrum mellan hojarna (det behöver ju inte gå i 200 på rakorna, det är ju kurvorna som är kul).
Bara liten reflektion från gårdagen, jag njöt i fulla drag av att ligga och surfa lite bakom Almgren mot Ängelsberg och vidare, lite lagom aRWe-style (tm) sådär, jämn fart med flyt...

Over&Out

Jag skall villigt erkänna att jag med höll lite för högt tempo ibörjan upp till Gunnibokorset, sen lugnade jag ner mig, man får tänka på att alla har nivåer på sin körning, så även om jag kör på för mig en "låg" nivå av min förmåga, kan det för andra vara på gränsen vad man klarar av hela tiden.

Last edited:

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jepp stämmer, och som jag nämde med för dig Gabor, så kan det för några vara en "kraschradie" på 60 mil medans det för andra är 800 mil.

Ojoj... om det ligger delar spridda inom en radie av 60-800 mil från platsen där hojen kraschat. Då har man banne mig kört fort (eller tänt på soppatanken :va) :brinnerup :D

Jag skall villigt erkänna att jag med höll lite för högt tempo ibörjan upp till Gunnibokorset, sen lugnade jag ner mig, man får tänka på att alla har nivåer på sin körning, så även om jag kör på för mig en "låg" nivå av min förmåga, kan det för andra vara på gränsen vad man klarar av hela tiden.

Tänkvärt apropå "förmåga" är att även köra efter omgivningens förmåga. Bonden Sture ute på vischan står med sin traktor och skall svänga ut från åkern på allmän väg. Det är 70-väg och det finns en kurva nära honom, som mynnar ut från en skog. När han bedömt att det är fritt tuffar han ut med traktorn samtidigt som det ut ur skogen 10 meter från Sture och kurvans mynning dyker upp 20 hojar i 140 blås. Sture kör en fet traktor.... vem/vilka gör det ont på? ;)

johndeere.jpg

Last edited:

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Hej grabbar, jag ställde klockan efter er, en hel del kom ner igenom Sörstafors som oljade blixtar vid halv tio ca.

Men nu ska ni höra, jag träffade en tjurgubbe från lyckhem, lilla klungan med hus till vänster direkt efter bron över e 18. Han säger att han har ringt polisen flera gånger och bett dom ställa sig på vägen vid Sörsta, för då kan dom som han säger " rensa ut lite körkort " Han sa ochså att om inte polisen snart reagerar så skulle han själv ta tag i saken, vad han menade med det vet jag inte.

Kan nog vara värt att tänka på nästa gång ni åker.

Jag för min del njuter av tjutet av en radfyra på max. :yoparty

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
En klassisk "Banjo-varning" :D

De e samma med vägen förbi Bysala där de e jävligt mycke raksträcka så tar folk saken i egna händer å slänger saker på förbipasserande fordon.
Undra om de vågar göra de med en klunga 2 hjuliga LGF-slädar med åkandes med skinnvästar med klubbtryck? :rolleyes:

Hej grabbar, jag ställde klockan efter er, en hel del kom ner igenom Sörstafors som oljade blixtar vid halv tio ca.

Men nu ska ni höra, jag träffade en tjurgubbe från lyckhem, lilla klungan med hus till vänster direkt efter bron över e 18. Han säger att han har ringt polisen flera gånger och bett dom ställa sig på vägen vid Sörsta, för då kan dom som han säger " rensa ut lite körkort " Han sa ochså att om inte polisen snart reagerar så skulle han själv ta tag i saken, vad han menade med det vet jag inte.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
En klassisk "Banjo-varning" :D

De e samma med vägen förbi Bysala där de e jävligt mycke raksträcka så tar folk saken i egna händer å slänger saker på förbipasserande fordon.
Undra om de vågar göra de med en klunga 2 hjuliga LGF-slädar med åkandes med skinnvästar med klubbtryck? :rolleyes:

Ska vi skaffa skinvästar med LRMC klubbtryck? :D

Sebbsa

Plastrakets förare
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Suzuki Gsx-r
Tack för riktigt trevlig kväll och möjlighet att avnuta den himmelska "Store-Måns Burgaren"!

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Möjligt att det inte var vi:va, tror kl var närmare 22:30 när jag; berra b och Wasa passerade sörstafors, det var bara vi 3 där iaf.

övik

BAAAM
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
2010 KTM 990 SMR
Ska vi skaffa skinvästar med LRMC klubbtryck? :D

Kanske inte just skinnvästar men tröjor kanske??
skulle vara lite häftigt tycker jag om alla på exempelvis tisdagskörningarna hade tröjorna på sig.

_Challe_ här på forumet kan trycka tröjor och det är inte så dyrt heller

vad tycker ni? dålig eller bra idé?

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Kanske inte just skinnvästar men tröjor kanske??
skulle vara lite häftigt tycker jag om alla på exempelvis tisdagskörningarna hade tröjorna på sig.

_Challe_ här på forumet kan trycka tröjor och det är inte så dyrt heller

vad tycker ni? dålig eller bra idé?

Kan vara lite anus då man skyltar med sin närvaro åt länsman varje tisdag:D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...