Köpings-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag kommer ner och fotar en stund, innan jag skall vidare på uppdrag i jobbets tecken, hoppas att någon tar tag och styr upp idag:tummenupp

Får mig en kort mc tur ikväll då det skall packas lite hoj inför morgondagens Bankörning på Mantorp Park.:tummenupp

Jag skall vårda duccen lite och se över prylarna inför körningen på Mantorp, blir en kort sväng till fika med Madde på markan senare. :) Kör safe ni som ger er ut!

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
En trevlig tur från Donken, Släta, Medåker, Arboga, Västermo, Julitakorset, Hållsta, E-tuna, Slagsta glass (MUMS), Torshälla, Solvik, Tumbo, Kvicksund, Borgåsund å sedan hem.

Å trevligt folk var med å åkte :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En trevlig tur från Donken, Släta, Medåker, Arboga, Västermo, Julitakorset, Hållsta, E-tuna, Slagsta glass (MUMS), Torshälla, Solvik, Tumbo, Kvicksund, Borgåsund å sedan hem.

Du åkte väl in vid lövåker till höger mot väg 214:mattias Är en ren njutningsväg straxt större en cykelbana och kurvig så man kramar träden:tummenupp

Själv har jag packat hojen tillsammans med Berra Böckling ikväll inför morgondagens batalj:tummenupp

Last edited:

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08

For förbi Slagsta vid ca 19,30 å då var ni inte där. ni kom väl säkert strax efteråt.:va

Har lassat för avfärd till Mantorp ja med.:tummenupp

Gabby

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Hoj
Er-6n -07

Det var en härlig runda, dryga 18 mil på mätaren blev det! Kanonväder och trevligt sällskap! Fortpelle styrde upp! :)
Äntligen fick man smaka den omtalade Slagsta glassen! :tummenupp

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Stog vid macken å tanka vid donken i Köping. Tror ja såg er dra iväg. Blev tvungen å vänta in monobike, stackarn åker aprilia så han kom lite efter:tungan

PinkDeLux

DeLux
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
2008, Yamaha FZ , 2004 KTM 450 EXC, Honda Stunt Fiddy
Stoooor Motardbombning fredag, samling VÄSTERÅS station 19-19.30. Kommer även ett gäng från Eskilstuna... och självklart är V-ås med.

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)

låter nästan exakt som vägen wazze å jag åkte.. Dock hann jag inte till köping till 18..

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Hoppas du får en trevlig kväll med!
Du måste förstås komma nästa gång... ;)

Hur blir det med den där omtalade motardfetingbombningen :tungan är på lite bushumör idag.. Är de idag eller imorgon eller båda dagarna :D ?

Känner mig liiite förkyld just nu, men vafan är ju åksugen så de får gå ändå :yoparty

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Nu ramlar himlen ned, det pratas motardbombning (moppefuckokörning runt cityringen? :D ) i köpingsåkartråden? :död :hihi Ni verkar ju inte kunna svänga, håll er i västeråstråden tack! :D :arsele ...etc :duckar

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Nu ramlar himlen ned, det pratas motardbombning (moppefuckokörning runt cityringen? :D ) i köpingsåkartråden? :död :hihi Ni verkar ju inte kunna svänga, håll er i västeråstråden tack! :D :arsele ...etc :duckar

Ääh skitsnack, svänga på motard går grymt bra, de är värre när man kör rakt fram (på ett hjul), då kan de bli knas. Hände mig idag :D Rätt skön känsla ändå att ligga å glida på rygg och se hojen åka ifrån en i ett gnistregn :tungan :D .. Ok vi återgår väl till Västeråstråden då :p

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Snart midsommar!

Med det tänkte jag inte nu på party, men längre och ljusare och varmare kvällar, och vi brukar senarelägga tisdagsnurren när vi ändå inte behöver ta hänsyn så mycket till att det blir fort mörkt och kallare på kvällen. Så får våra mer långväga gäster mer tid för att slippa "stressa"

Bra eller:arsele:va Synpunkter?

Ex samling 18:30 för avfärd senast 18:45 el 18:45 för avfärd till senast 19:00. Bara vi är enade och isådanna fall får man göra en "reminder" och hoppas att alla läser detta. Jag har pratat med några som varit med på tisdagsnurren och sagt att vi sommartid brukar senarelägga lite på snurren.

PinkDeLux

DeLux
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
2008, Yamaha FZ , 2004 KTM 450 EXC, Honda Stunt Fiddy

Trevlig kommentar du - not. Väldigt tråkig inställning måste jag beklaga.. Vissa av oss tycker om att åka Motard OCKSÅ... OCH att bjuda in Köpingsgänget till Västerås känns som en trevlig sak att göra.

Det blev ett rejält gäng igår och mycket trevligt sådant. Det kom Motarder från länet och även grannlän. Och vet du, SGM, om du kände att denna inbjudan inte tilltalade dig - kunde du faktiskt bara låtit bli att kommentera.

Ha en trevlig helg alla ni andra härliga på Köpingstråden!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Trevlig kommentar du - not. Väldigt tråkig inställning måste jag beklaga.. Vissa av oss tycker om att åka Motard OCKSÅ... OCH att bjuda in Köpingsgänget till Västerås känns som en trevlig sak att göra.

Det blev ett rejält gäng igår och mycket trevligt sådant. Det kom Motarder från länet och även grannlän. Och vet du, SGM, om du kände att denna inbjudan inte tilltalade dig - kunde du faktiskt bara låtit bli att kommentera.

Jag tror fröken missade tonen en smula trots alla smileys. ;)

Fascinerande att se så många motarder, när vi kör på motardbanan i etuna så ser man inte röken av dem. :hihi :arsele

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Knappast något otrevligt från Jerry, märks att du inte känner honom:)
De flesta här är ganska väl förtrogna med varandra och det som sägs och skrivs är med glimten i ögat. Ivårt gäng finns det de som gillar sporthoj, långtouring, motard, cross, enduro och köra på is, det är 2 hjuling som är gemensamma intresset.

Men vi borde självklart antigen köra tillsammans alternativ att vi träffas och fikar "båda" lägren vårt i avslutning ert i upptakten till körat:va, då jag själv inte gillar ut och åka på vid midnatt, stadskörning eller raksträckor fram och tillbaka så intresserna går isär. Gröndal is tha shit annars för alla, om ni vågar köra där det svänger lite:D Supermoppe kan och törs och lämnar de flesta efter sig då det börjar kurva sig med en frapp frapp på 40-50 hk:fakta

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Jag tror fröken missade tonen en smula trots alla smileys. ;)

Fascinerande att se så många motarder, när vi kör på motardbanan i etuna så ser man inte röken av dem. :hihi :arsele

Jag tror största anledningen till att ni inte ser dom där är för att folk inte orkar köra hojarna dit, och släpkärra är ju lite väl omständigt :tungan

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag tror största anledningen till att ni inte ser dom där är för att folk inte orkar köra hojarna dit, och släpkärra är ju lite väl omständigt :tungan

Jag tror mer det är så att man fastnat på cityringen och inte hittar rätt avfart. :hihi :D Ett vanligt släp får man på 3 geggmopeder på, det vet jag, gört. :) Svårt kul är det med, speciellt med motarder. :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati