Köpings-åka

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En liten fråga från en som inte varit med. Vilket tempo hålls det på dessa körningar?

//B

Där är närmare 100 än 200:tummenupp Skyltfart med lite moms, tror du kommer tycka det är behagligt tempo om du inte följer skylthastigheten slaviskt.
Vi åker ut i grupp och alla skall ha kul och komma tillbaka helskinnade:tummenupp

Ett bra tips är istället för att hålla sig långt bak i ledet om man är orolig att det skall bli högt tempo är att lägga sig som hoj nr 2 eller 3, tack vare "gummsinodds"effekten så blir det per automatik ett högre tempo längre bak i ledet för att hålla jämt med de som åker först så det upplevs att det går fortare än vad det igentligen gör.

Imorrn får ni åka ut och ha kul utan mig då jag skall iväg och kolla på riktiga hästkrafter:) iform av travhästar..

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Denna tisdag stannar jag hemma och putsar!! Inte en sula att jag rullar ut i det här anus vädret! Lär bli åka i helgen ist :)

JGA

Trött...
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
CBR Lax -08
Jag stannar också hemma. Men i helgen, på lördag då, så skulle det kunna vara intressant att åka en lite längre tur om det finns fler intresserade. Söndagen är utesluten då det är F1 då! =)

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Denna tisdag stannar jag hemma och putsar!! Inte en sula att jag rullar ut i det här anus vädret! Lär bli åka i helgen ist :)

Det var jättemysigt på väg hem från Hufvudstaden i regnet. Tur man åkte Golf ;) Men var lite jobbigt när vägen inte syntes längre utanför bålsta...

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Tisdag imorgon igen:tummenupp

Är det uppehåll så kommer jag ner och fortsätter nöta in nya bakdäcket som bara rullat ca 15 mil ännu alldeles för lite:D

Någon som är sugen på någon speciell rutt imorrn då? Käglan skulle vara kul att prova, men är dålig på fika ställen i Örebro:va Går ju alltid att fika i fellingsbro annars. Alternativ Oti el kom med förslag, vi får se vart molnen blåser:)

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

Är det uppehåll så kommer jag ner och fortsätter nöta in nya bakdäcket som bara rullat ca 15 mil ännu alldeles för lite:D

Någon som är sugen på någon speciell rutt imorrn då? Käglan skulle vara kul att prova, men är dålig på fika ställen i Örebro:va Går ju alltid att fika i fellingsbro annars. Alternativ Oti el kom med förslag, vi får se vart molnen blåser:)

Är de väder så räknar jag med att dyka upp.. Är de 18.00 McD som gäller än?

Skriv här om nån vill samåka från V-ås imorgon :tummenupp

Sebbsa

Plastrakets förare
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Suzuki Gsx-r
Jag kan tänka mig att samåka från v-ås! Finns möjlighet att käka nåt snabbt under turen idag?

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Jag har lagt in en stänkare på Pennybrige-riders forum med fråga om fikaställen...
Så får vi bra svar, så kan vi kanske utvidga rundorna å Örebrohållet framöver...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hoppart' - för fuktigt idag, blir mxmc om man inte fastnar i soffan med något fräsigt BSB-lopp istället.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hoppart' - för fuktigt idag, blir mxmc om man inte fastnar i soffan med något fräsigt BSB-lopp istället.

Nu är det mer åt det fina än det dåliga hållet, jag hoppas fortpelle stämmer av med Pennybridge och kollar fikaställe, Svampen alt Eurostop är allt jag kommer på för närvarande, man kan ju ta även smörgåsbutiken Subway eller Donken.

Själv skall jag bara ha "light" kaffe eller dricka/ glass ikväll:D

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag kan tänka mig att samåka från v-ås! Finns möjlighet att käka nåt snabbt under turen idag?
ring mig på 0707515590 om vi ska samåka mot köping, sticka runt kvart över 5, halv sex? Jag hämtar hojen vid hälla, om det passar att mötas där, eller efter vägen nånstans /robban

Nu är det mer åt det fina än det dåliga hållet, jag hoppas fortpelle stämmer av med Pennybridge och kollar fikaställe, Svampen alt Eurostop är allt jag kommer på för närvarande, man kan ju ta även smörgåsbutiken Subway eller Donken.

hur är vädret i köping nu då? Ser halvdant ut i vås, men verkar bli bättre. Ingen risk för ösregn och att de blir inställt som de verkar nu eller?

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Svampen stänger 18 alla dagar.
De finns fik inne i de centrala delarna, men de blir ett jefla kryssande med trafikljus.
De som återstår är då typ donken, eurostop å lite annat odefinierat som ligger på höger sida på E20 södergående.

Annars i Lidesberg finns minigolfbanan med glasskiosk om man väljer den turen.
Nostalgifiket mot Lindesberg.
Fellingsbro har ett par ställen pizza/fik plus besöka Eurowhiiiiiils å F bil & MC he-he.

Arboga har ju lite vid stora torget.
Hjälmare docka.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...