Köpråd Harley?

Två saker. Båda lite, lite OT.

Vargtröjan: Bra. Skönt att vi är fler! :)

Shoei J-O: Hur är den när det gäller vindbrus? Jag köpte en annan öppen Shoei för några år sedan (Shoei S20). Det fanns andra, lite snyggare modeller, mindre ägghuvud. Fast jag valde Shoei för att jag ville ha en bra hjälm. MEN, den är så förbaskat bullrig. Ett jäkla vindbrus. Känner att jag riskerar tinnitus så snart jag närmar mig 100 knyck.

Så, hur är J-O tycker du?

Har en öppen dmd hjälm som är liten i skalstorlek så man slipper se ut som en mupp när man har den på sig. Jävligt bekväm och inte allt för bullrig för att vara en öppen hjälm.
Kör dock inte med den några längre sträckor eller i några jätte höga farter. Men kör alltid med öronproppar vilken hjälm jag än har på mig.

http://www.dmd.eu/index.php?route=common/home&lang=en



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Slog till igår, pratade med tre HD-återförsäljare endast en kunde erbjuda en Breakout enligt den spec jag ville ha (hard candy 2016 lacken) då de enligt uppgifter från de båda andra är slut i europalagret och han råkade ha den hemma.
Leverans nästa vecka, då kommer bilder....blir lite tårar när jag skall skiljas från min fina XR men det går nog över när man startar upp Breakouten. :kär
 
Slog till igår, pratade med tre HD-återförsäljare endast en kunde erbjuda en Breakout enligt den spec jag ville ha (hard candy 2016 lacken) då de enligt uppgifter från de båda andra är slut i europalagret och han råkade ha den hemma.
Leverans nästa vecka, då kommer bilder....blir lite tårar när jag skall skiljas från min fina XR men det går nog över när man startar upp Breakouten. :kär

Grattis till en riktigt fin hoj. Ska du ha den original eller vad har du för planer? Ska du byta avgas o luftfilter till något som flödar och låter bättre är det väldigt väl investerade pengar att låta bänkköra den och få den ordentligt inställd. Köper du den med Super Tuner?
 
Blir Vance and Hines big radius 2 to 2 + Screaming Eagle Heavy breether + tuner.

Får väl en standardmapp på köpet så får jag bänka den hos någon expert nästa år. (tror inte min återförsäljare kör bänk o mapp). Köper på Mothers.
 
Slog till igår, pratade med tre HD-återförsäljare endast en kunde erbjuda en Breakout enligt den spec jag ville ha (hard candy 2016 lacken) då de enligt uppgifter från de båda andra är slut i europalagret och han råkade ha den hemma.
Leverans nästa vecka, då kommer bilder....blir lite tårar när jag skall skiljas från min fina XR men det går nog över när man startar upp Breakouten. :kär

Får väl gratulera till en förbannat fin hoj då :)



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Då lär man höra när du kommer. Jag nöjde mig med Rush Slip-Ons för att hålla nere ljudnivån något men ändå få det goa mullret. Köpte min hos Mothers jag med. Blev en standardmapp till en början. Men det gjorde stor skillnad efter att ha bänkkört. Kan vara vettigt att köra in den ordentligt innan man bänkar den. Finns en kille som heter Thomas som kallas för Osten, håller till i Härryda. Han har bra koll speciellt på lite äldre hojar och Dynojet Power Commander. Men är det Super Tuner du har, som egentligen är det bästa så bör du åka till Stefan Båging i Grästorp, han kan denna absolut bäst. Bänkade min där i våras och han optimerade även tändkurvorna vilket inte Osten gjorde.

https://www.youtube.com/watch?v=n2Q2_JX7WUc
 
Är väl ingen som kör Harley orginal :tungan :crash

Grymt då skall jag kolla på det till nästa säsong, kör in den i år förstaservar hos Mothers bänkar den i grästorp nästa år :tummenupp
Då lär man höra när du kommer. Jag nöjde mig med Rush Slip-Ons för att hålla nere ljudnivån något men ändå få det goa mullret. Köpte min hos Mothers jag med. Blev en standardmapp till en början. Men det gjorde stor skillnad efter att ha bänkkört. Kan vara vettigt att köra in den ordentligt innan man bänkar den. Finns en kille som heter Thomas som kallas för Osten, håller till i Härryda. Han har bra koll speciellt på lite äldre hojar och Dynojet Power Commander. Men är det Super Tuner du har, som egentligen är det bästa så bör du åka till Stefan Båging i Grästorp, han kan denna absolut bäst. Bänkade min där i våras och han optimerade även tändkurvorna vilket inte Osten gjorde.

https://www.youtube.com/watch?v=n2Q2_JX7WUc
 
Låter som en bra plan. Första servicen vid 160 mil bör man ha gjort innan man bänkar den. Så här blev min kurva. 81.6 hk och 138.1 Nm på bakhjulet landade det på och då är den helt original bortsett från Rush 2.25" Slip-On, Screamin' Eagle luftfilter och Super Tuner. Ingen monstereffekt men bottenvridet kommer tidigt, 125 Nm redan vid 1800 rpm. Tycker den går riktigt fint. Och du bör få ut något mer eftersom det sitter vassare kamaxlar i de nyaste modellerna.

IMG_1735.JPG
 
Twin Cam 88 ersatte Evolution motorn 1999 som i sin tur ersatte Shovelhead 1984. Twin Cam 96 kom 2007 och Twin Cam 103 2010 i vissa modeller. I min Fat Bob 2013 sitter det en Twin Cam 103 och det var första årsmodellen med den motorn i Europa. Twin Cam 110 finns sedan 2012 i Screamin' Eagle/CVO modellerna.
Vilka av dessa motorer håller bra?
Fråga från HD noob :tungan men man vill ju lära sig...
 
Vilka av dessa motorer håller bra?
Fråga från HD noob :tungan men man vill ju lära sig...

Nu har jag bara haft en Twin Cam 103 och den fungerar utan problem. Mig veterligen har Harley-Davidsons motorer varit tämligen driftsäkra sen de släppte Evolution motorn 1984. Detta förutsatt att Kreti och Pleti inte har varit där och skruvat sönder dem. Samt att service har skötts på ett korrekt sett. Varit vissa problem med kamkedjesträckare på tidiga Twin Cam men de ska till största del vara åtgärdade. Shovelhead och tidigare ska däremot ha haft vissa problem med driftsäkerheten även om en väl ihopsatt sådan sannolikt fungerar helt okej den med. Men de kräver nog lite mer underhåll.
 
Nu har jag bara haft en Twin Cam 103 och den fungerar utan problem. Mig veterligen har Harley-Davidsons motorer varit tämligen driftsäkra sen de släppte Evolution motorn 1984. Detta förutsatt att Kreti och Pleti inte har varit där och skruvat sönder dem. Samt att service har skötts på ett korrekt sett. Varit vissa problem med kamkedjesträckare på tidiga Twin Cam men de ska till största del vara åtgärdade. Shovelhead och tidigare ska däremot ha haft vissa problem med driftsäkerheten även om en väl ihopsatt sådan sannolikt fungerar helt okej den med. Men de kräver nog lite mer underhåll.
Tack för svar:hej

PS
När vi ändå snackar utseende, vilken motor är snyggast tycker ni? (O låter bäst)
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top