Två saker. Båda lite, lite OT.
Vargtröjan: Bra. Skönt att vi är fler!
Shoei J-O: Hur är den när det gäller vindbrus? Jag köpte en annan öppen Shoei för några år sedan (Shoei S20). Det fanns andra, lite snyggare modeller, mindre ägghuvud. Fast jag valde Shoei för att jag ville ha en bra hjälm. MEN, den är så förbaskat bullrig. Ett jäkla vindbrus. Känner att jag riskerar tinnitus så snart jag närmar mig 100 knyck.
Så, hur är J-O tycker du?
Slog till igår, pratade med tre HD-återförsäljare endast en kunde erbjuda en Breakout enligt den spec jag ville ha (hard candy 2016 lacken) då de enligt uppgifter från de båda andra är slut i europalagret och han råkade ha den hemma.
Leverans nästa vecka, då kommer bilder....blir lite tårar när jag skall skiljas från min fina XR men det går nog över när man startar upp Breakouten.
Slog till igår, pratade med tre HD-återförsäljare endast en kunde erbjuda en Breakout enligt den spec jag ville ha (hard candy 2016 lacken) då de enligt uppgifter från de båda andra är slut i europalagret och han råkade ha den hemma.
Leverans nästa vecka, då kommer bilder....blir lite tårar när jag skall skiljas från min fina XR men det går nog över när man startar upp Breakouten.
Då lär man höra när du kommer. Jag nöjde mig med Rush Slip-Ons för att hålla nere ljudnivån något men ändå få det goa mullret. Köpte min hos Mothers jag med. Blev en standardmapp till en början. Men det gjorde stor skillnad efter att ha bänkkört. Kan vara vettigt att köra in den ordentligt innan man bänkar den. Finns en kille som heter Thomas som kallas för Osten, håller till i Härryda. Han har bra koll speciellt på lite äldre hojar och Dynojet Power Commander. Men är det Super Tuner du har, som egentligen är det bästa så bör du åka till Stefan Båging i Grästorp, han kan denna absolut bäst. Bänkade min där i våras och han optimerade även tändkurvorna vilket inte Osten gjorde.
https://www.youtube.com/watch?v=n2Q2_JX7WUc
Vilka av dessa motorer håller bra?Twin Cam 88 ersatte Evolution motorn 1999 som i sin tur ersatte Shovelhead 1984. Twin Cam 96 kom 2007 och Twin Cam 103 2010 i vissa modeller. I min Fat Bob 2013 sitter det en Twin Cam 103 och det var första årsmodellen med den motorn i Europa. Twin Cam 110 finns sedan 2012 i Screamin' Eagle/CVO modellerna.
Vilka av dessa motorer håller bra?
Fråga från HD noob men man vill ju lära sig...
Lite ot:
HD är snygga från sidan med avgasrör medan andra sidan alltid är mindre vacker.
Är det bara jag som tycker så?
Lite ot:
HD är snygga från sidan med avgasrör medan andra sidan alltid är mindre vacker.
Är det bara jag som tycker så?
Tack för svarNu har jag bara haft en Twin Cam 103 och den fungerar utan problem. Mig veterligen har Harley-Davidsons motorer varit tämligen driftsäkra sen de släppte Evolution motorn 1984. Detta förutsatt att Kreti och Pleti inte har varit där och skruvat sönder dem. Samt att service har skötts på ett korrekt sett. Varit vissa problem med kamkedjesträckare på tidiga Twin Cam men de ska till största del vara åtgärdade. Shovelhead och tidigare ska däremot ha haft vissa problem med driftsäkerheten även om en väl ihopsatt sådan sannolikt fungerar helt okej den med. Men de kräver nog lite mer underhåll.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |