... Och så till det sista jag gillar fan "rocker" stilen som HD lyckats bygga upp kring sitt varumärke ...
Är det inte samma twincam 88 cui i alla Harleys med den motorn? Skulle en dyna och en softail med TC88 ha egna varianter av motorn menar du?
Aldrig varit inne på Kromslädar innan, men fick ett infall att testa o nu är jag mer än lovligt sugen...
Vafan tänker ni, han sitter på en sprillans s1000xr och skriver att han vill byta ner sig till en kormsläde men det ligger faktiskt lite logik i påståendet. Känner ett behov att behålla kortet och varför inte livet i några år till...ljudet på kromslädarna är fantastiskt och det är faktiskt behagligt att puttra runt i 70-90 med frugan på pallen med en harley. ( det är fan INTE kul med min s1000xr, den vill bara ge maxgas o quickshiftas i 0-100 på tre sekunder )
Så kommer vi till en sak som jag faktiskt stör mig på när det gäller min fantastiska tyska maskin...den är dyr att försäkra!! 11500/år helförsäkring IF (märkes), en harley kostar mindre än hälften...
Och så till det sista jag gillar fan "rocker" stilen som HD lyckats bygga upp kring sitt varumärke det är fan en helt annan grej att glida runt stan med frugan bak på en sjysst HD än med BMW:n (alltså varför är det bara gubbar i reflexväst o korvätarhjälm på bmw träffarna?)
Så nu går jag o försöker bestämma mig för vilken släde det skall bli, och om jag skall byta denna eller nästa säsong (eller kanske tom vänta ännu längre!!), just nu står det mellan Nightrod Special och Softail Breakout ....
View attachment 431585View attachment 431586
Drömmen hade väl varit Breakout i CVO utförande ( customiserad från fabrik och byggd av EN o samma montör ) men plånboken sätter stop för den...
View attachment 431587
Det var längesen Twin Cam 88 användes. Twin Cam 103 A sitter nu mera i Dyna familjen och de är gummimonterade utan balansaxlar. Twin Cam 103 B sitter i Softail och har balansaxlar. CVO modellerna är på 110 kubiktum.
fasen , råkade bli en beställning på en gris igår ... så jag får sälla mig till fötterna framåt åkarna
men ingen HD
1700 kubiks paralelltwin , vettiga bromsar , fötterna framåt men inte jättemycket och ett sjukt ballt utseende .... inte en kromad grejj på hela hojjen heller
Du blir nog inte besviken. Har testat en Thunderbird Storm 1700 en kortare sträcka på krokiga småvägar. Stor och biffig när den står still. Men lättkörd och lättsvängd när den rullar. Gör absolut inte bort sig på en krokig 70-väg. Fint vrid och gott ljud.jävlar... såg att bakdämparna är blanka .... plastidipp kan tillägga att jag inte ens provkört en sån pjäs .... men dealade lite med säljaren så det går nog att lösa om jag blir besviken efter ett par mil , vilket han garanterade att jag inte skulle bli , dom är tydligen väldigt roliga för att vara en gris på 340kg
Du blir nog inte besviken. Har testat en Thunderbird Storm 1700 en kortare sträcka på krokiga småvägar. Stor och biffig när den står still. Men lättkörd och lättsvängd när den rullar. Gör absolut inte bort sig på en krokig 70-väg. Fint vrid och gott ljud.
Kändes en tydlig skillnad på de två "thunderbirdarna" jag testade. Dels en naken Storm (1700), dels en mer utrustad/nedlastad Thunderbird LT 1600 (med vindruta, fotplattor, sissy bar och så'nt...)
Tydlig skillnad i upplevelsen. I det ena fallet (1700) ville man gasa mer och köra hårdare, i det andra (1600) var känslan mer åt glidarhållet. Skickligt av produktutvecklarna att åstadkomma så olika karaktärer med i princip samma grundmaterial.
Trajja piskar HD alla dar i veckan
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |