Zinik
Kaizen
Det är inget konstigt alls. Om man blir glad att att köra tvåhjuling så blir man det av allt man får möjlighet att prova i den vägen. Det är inte så att man bara kan bli glad av att köra en Gixxer 1000 men mår dåligt av att köra en Yamaha R1 eller en BMW offroad bara för att ta ett par exempel. I så fall sitter det en onödig begränsing i huvudet som gör att man inte kan eller vill utvecklas.
Vad man sedan väljer för typ av hoj att äga är en smaksak och vad man planerar att använda fordonet till. Vill man köra RR-stuk köper man inte en HD och vill man ha en hoj med mycket känsla och stor närvaro kan det t.ex. bli en HD eller en touringhoj om man vill kunna åka långt och fort och bekvämt. En del tittar bara på vikt/effektförhållande och känner sig trygga när de har köpt en sådan. Men det är inte med nödvändighet glädje på riktigt utan även andra saker som spelar in utan att gå in närmare på det...
Vill man ha hjärtat i halsgropen varje gång man kör om, köp hd
Vill man ha hjärtat i halsgropen när man skall få stop från 100, köp hd
Vill man puttra runt och äta glass och kolla på naturen, köp hd
Är de detta du menar med känsla?
Jag har kör HD, många olika med allt från steg 1-5 från SE.
Det är inget för mig, jag får inte varken känslan JAG vill ha, kickarna jag fått av HD är inte de adrenalin kickar ja vill ha
MEN, jag skulle inte säga nej till en valfri V-ROD, men skulle inte byta bort min RR för en HD. Sedan sitter min sambo som skit på de hojarna, så de är för mig uteslutet.
Peace