Ser riktigt fin ut! Avgasrören, är det Raask eller?
Det är V&H Straight Shooters
Ser riktigt fin ut! Avgasrören, är det Raask eller?
Detta är ju dock .SPORThoj inte cromsläde forumet men det förklarar det ledsamt sättet o skitnödigheten.
Hmmmmm. Enda HD jag kört var en sportster 1200 o det gav då ingen mersmak tvärt om fy fan rent ut sagt vilken skit. Tung trög seg tråkig gungar svampinfektion tja mera en smurf hoj för gammel smurfen.
Men smaken är som baken.. Detta är ju dock .SPORThoj inte cromsläde forumet men det förklarar det ledsamt sättet o skitnödigheten.
Gratis till köpet i vilket fall:-D
Jag har massor hojar men ingen HD. Inte för att jag inte vill. Men i mitt tycke ska man aldrig ha dom original. Man gör om dom för sig själv efter tycke o smak. Dom är ju väldigt ombyggbara med massor av saker att till gå utan att man behöver kapa o svetsa. Klart man är märkesbög (ursäkta uttrycket) när man kör HD. Men det ska man va!
HD är HD! dom är inte bättre än japanerna på nåt sätt förutom att det är ju en HD! Det känns lite bättre än en Japan glidare,
på nåt sätt är det mer äkta. Lustigt nog.
E dom flesta av oss då bara märkesfixerade? Det är iaf jag.
Det är V&H Straight Shooters
Nejnej, det var ironiskt Jag gillar stilen på min retrojacka (Det är en äkta mc-jacka med skydd och allt men jag har den inte bara när jag kör hoj utan även till vardags då den är både varm och bekväm) men jag har den ju inte för att passa in i en viss stil utan för att jag gillar den Den hjälmen jag har funkar bra
Jag vet inte riktigt... Jag får väl lite halvskamset medge att jag gillar det litegrann... MEn ja, det är ju ganska mycket så jag kanske plockar bort ett par Å andra sidan så stör de mig inte nämnvärt och jag vill inte behöva betala för att göra mig av med dem och köpa andra prylar så de får nog sitta ändå Flickhandtagen däremot kanske ryker, de kändes rätt billiga (inte på ett ekonomiskt sätt)
Ja, med min ringa erfarenhet kan ändå absolut rekommendera att man testar. Provar man inte så vet man ju inte om man gillar det eller inte. Jag kände direkt att det här passade mig bra, men så körde jag ju redan custom. Att då byta upp sig till en HD kändes liksom som en pusselbit som föll på plats, det där sista som jag saknat i japskryssaren fanns plötsligt där liksom. Jag gillar't!
Grattis till hojen
Om du ska byta broms och kopplingsgrepp så tänk på att det sitter brytare i handtagen till Bromsljuset och kopplingen som man väldigt lätt kan ta sönder om man gör fel. Så googla eller sök på harley forumet så hittar du info om det.
Och snälla sätt inga jävla fransar eller annat gubbskit på hojen nu
Då är det sportster du ska satsa på. Rätt jobbigt faktiskt.
https://www.youtube.com/watch?v=ijs-qNd7zK8
Synkat skakningarna med kameran?? Brukar väl stå och hoppa de där
Det värsta med fördomar är inte att man har de, utan när de bekräftas av med verkligheten.Det hade förra ägaren harleystereotyper verkar stämma rätt bra
Däremot har jag funtat på kevlarjeans som komplement till min Marlon Brando jacka, mest eftersom mina skinnställsbyxor inte matchar den över huvud taget... Dessutom tänker jag att det kanske inte blir fullt så äckligt varmt om somrarna... Bra eller anus?
En dröm är ju den där skinnjackan som kommer att hänga med i ett par årtionden och få en personlig patina efter många timmar i sadeln. Samtidigt som man inte behöver känna sig som ett ufo om man måste slinka in på ICA eller något.Nu har jag inte kollat årets kollektion från Ducatis sortiment. Jag hade en Ducati Corse jacka från Dainese som jag tyckte mycket om som tyvärr blev stulen. Som du själv är inne på har många nyare mc-jackor synliga hårda skydd på axelpartier och andra utsmyckningar som jag föredrar att inte ha. På jackan jag hade var skydden insydda. Själva modellen var klassisk, men den stack ändå ut. Köper jag en ny mc-jacka ska jag nog försöka köpa något som är tidlöst. Inget som binder jackan till ett visst motorcykelmärke eller så.
Har tittat på Dainese, Alpinestars och även märken som t ex Belstaff (vars mc-kollektion jag aldrig sett i verkligheten, bara testat en vanlig skinnjacka från dem). Du nämner Schott och det finns ju en rad andra tillverkare till som en gång i tiden tillverkade mc-jackor. Mc-firmona hade nog kunnat ha en bättre försäljning om de hade varit lite mer trendkänsliga. I synnerhet idag när det är ett annat mode än när sporthojarna såldes som bäst. Folk köper ju custom, scrambler, café racers och dylikt. Nog finns det en marknad om man anstränger sig lite. Det känns som mc-handlarna har stannat kvar i slutet av 90- och början på 2000- talet när det kommer till klädinköp. Det är ju inte direkt så att man har lust att köpa ett nytt skinnställ när man är på besök. Där fick jag sagt det
Det värsta med fördomar är inte att man har de, utan när de bekräftas av med verkligheten.
Nackdelen med många kevlarjeans är lite det som Harmon Rabb var inne på, att de flesta ser ut som något som katten har släpat in. Antingen så har de någon mindre vacker tvätt eller så är passformen synnerligen osmickrande. Kombinationen av att det kanske inte är de vassaste på modeutbildningarna som sitter och ritar mc-kläder och att de ska erbjuda ett så bra skydd som möjligt är inte alltid helt lyckad. Om du tänker dig billigaste jeansen från Dressmann eller Jack & Jones med sju lager långkalsonger och en blöja under så anar du nog hur en del kan se ut.
Men med brandojacka finns ju risken alltid att det blir lite "Blue Oyster Bar"-varning oavsett om den kombineras med jeans eller skinnbyxor, så varför inte ta steget fullt ut och köra med vanliga jeans med chaps över? Eller ridbyxor och knähöga stövlar för det amerikanska hojsnutsstuket?
Förlåt om jag låter elak nu, jag menar inget ont med det.
En dröm är ju den där skinnjackan som kommer att hänga med i ett par årtionden och få en personlig patina efter många timmar i sadeln. Samtidigt som man inte behöver känna sig som ett ufo om man måste slinka in på ICA eller något.
Belstaffs mc-kollektion är som sagt lite svår att få tag i. Dels så vet jag inte om den säljs i Sverige just nu (eller ens i norden) och dels är ju en en bra skinnjacka sånt man vill ska sitta snyggt, och då vill man inte gärna köpa i blindo via nätet utan att ha provat noga först. Barbours mc-kläder brukar också emellanåt vara lite svåra att få tag på i Sverige och just nu ser de inte heller ut att ha särskilt mycket som lämpar sig för seriös motorcyklism.
Ja, en trend som började komma starkt ifjol och fortsätter även i år är livsstilsprodukterna riktade mot hipstermotorcyklisterna. Alltså de produkter som tillhör Dainese Vintage (36060), Ducati Scrambler, Alpinestars Oscar etc, för folk i 30årsåldern som köpt sig en ny Yamaha SR400 och vill köra den iförd bruna snörade kängor och öppen hjälm. Hos många svenska handlare verkar det fortfarande vara tre kategorier personlig utrustning som dominerar: GoreTex till touringfolket, de "tuffa" customkläderna och sporthojskläderna (eventuellt uppblandat med lite crosskläder). Tillverkarna verkar vara på hugget medan handlarna fortfarande inte riktigt har förstått grejen.
Nja, jag gillar brandojackan på grund av stuket, alltid gillat 50-60talet och sådär så den trivs jag bra med. Men några chaps blir det inte några franslösa skinnbyxor att ha utanpå jeansen däremot kan ju funka, då kan man dra av det yttre skyddsplagget och gå på stan i jeans och jacka om somrarna utan att bli helt kokt
Tack! Och tack för tipset, ska kika där!Grattis till hojen!
Här är en del dyra men ack så fina kläder
http://www.urbanrider.co.uk/motorcycle-clothing/shop-by-product-type/leather-motorcycle-jackets.html
Då kanske den här kan duga på försök som inte alls är dyr, bara 1700 kr.
https://www.louis.de/en/artikel/hig...list=145995222&filter_article_number=20726448
Billigare ändå... http://www.ebay.com/itm/BRANDO-Mens...e-Motorbike-Hide-Leather-Jacket-/300961112794
Tack för tipset, men jackan har jag redan (en 4bikers Marlon brando i getnappa). Det är matchande byxor jag saknar
Kör med kevlarjeans som jag köpte på eBay. Tycker det är skönast om man åker någonstans och vill gå runt lite och se sig omkring.
Här kan du ju tex köpa byxor http://superiorlayer.com
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |