H_____P
Trygghetsnarkoman
- Gick med
- 11 Apr 2010
Subaru Forester, riktigt rolig med den stora snurran i.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Retarderad på fyllen men menar å låsa axlar samt fördelningslåda, alltså totalt odiffat![]()
Vettiga bilar att kolla på:
Rav-4, grymt bra. Tråkig som få dock.
Vitara, mycket SUV för pengarna och den klarar mer än de flesta andra så kallade Suvar klarar.
Honda CRV, det finns en anledning till varför Honda har vunnit åtskilliga priser för sin motorteknik.
Bilar du inte ska kolla på:
XC70, en bil som förvisso är bra så länge den är hel men det kostar apa när det pajar och det gör det. Inte heller en SUV utan då är det XC90 men den kostar bara och inget mer.
Santa fe, jag säger emot Skrotis totalt här. Totalt oduglig i terräng, jag har kört fast på ett halvtorrt gärde med en sådan där man tog sig fram med en 142:a.
X5. För frisörer och deras morsor. Skön landsvägskryssare dock.
Jag har inte påstått att Santa fen är bra i terrängen.
Men som vardagsbil är den utmärkt.
Dacian däremot är en utmärkt terrängbil.
Men lite struttig på landsväg.
Jim G™;5560602 skrev:Hur är det med bensin kontra diesel?
Diesel drar mindre men kostar mer i skatt, eller tänker jag fel?
Sant, det var jag som tog mig friheten att tolka det lite som jag ville. På den punkten håller jag med, Santa Fe´n är en helt ok fotbollsmorsa-bil.
Men om man är i behov av en 4wd-bil så är det fel bil att kolla på.
Dacian talar du dig varm om hela tiden, jag känner att jag måste slå en flukt på den när det är dags att utöka bilparken och då kommer behovet vara en liten pickup/skåpbil för mindre servicejobb och även agera dragbil. Den finns alltså med 4wd OCH diesel? Prisklasser?
Skåp och p-u finns inte med fyrhjulsdrift.
Bara Dustern (än så länge).
Om du kollar på blocket, så finns det en del "nya", osålda av föregående årsmodell.
Jag är bara glad över att det finns nya, praktiska bilar utan lullull.
Har en -12 xc70 & en -01 Santa Fe, skulle inte tveka en s att ta santan till skogs. V6 aut är dock att föredra före man 4:an pga 4:an har svag koppling och ofta är utan diffbroms. Och jo, jag kör ofta i oländig terräng.
Skåp och p-u finns inte med fyrhjulsdrift.
Bara Dustern (än så länge).
Om du kollar på blocket, så finns det en del "nya", osålda av föregående årsmodell.
Jag är bara glad över att det finns nya, praktiska bilar utan lullull.
Ok, men vad innebär utan lullull då? De krav jag har på bilen är AC, elhissar, 12V-uttag i skåp, diesel och gärna automat men inget egentligt krav.
Och det absolut viktigaste av allt är ju så klart AC men det tillverkas väl förhoppningsvis inte bilar utan det numera...
Generellt så säger man att om man kör mer än 1500 mil om året så blir diesel billigare, annars välj bensin.
Det var nog ganska länge sedan.
Tror det vart kring 3-4k sist jag räknade på det.
På lite nyare bilar iaf.
Det var nog ganska länge sedan.
Tror det vart kring 3-4k sist jag räknade på det.
På lite nyare bilar iaf.
Inte fan behöver du köra 3000 mil. Har en 08 Mondeo diesel den drar 0,66 l milen medan bensinversionen drar 0,84.
Anta 2500 mil
2500 * 0,84 * 14,88 + 2000 = 33248 Bensin
2500 * 0,66 * 14,39 + 3095 = 26838 Diesel
Skillnad år 6400:- har du bilen i 5 år får inte dieselbilen vara mer än 32000 dyrare. Om så är fallet vet jag inte.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |