Han som vann B-serien i 250SP för snart 10 år sedan (Johan Hellström) körde 14/42 på¨alla banor så det tricket kan man alltid ta till. Själv körde jag 14/43 senast på Gelleråsen med min gamla hoj.Har nu en rs250 vad ska man ha för drevning på Gälleråsen
Försöker här med.
När är det dags att byta avgasportar på en hoj som enbart gått gata? Hojen jag kikat på har gått 1400 mil och nuvarnade ägaren har varken kontrolerat, rengjort eller bytt avgasventilerna under 4 års tid!? Är ett motorhaveri bara ett gaspådrag bort mån tro? När man byter kolvar byter man inte alltid i par? eller är det bara nått jag fått för mig? Vad mer behöver bytas runt 1500 mil på dessa maskiner? Kompl vev?
Henke
Suck.... (Det här kommer jag få äta upp)
Körde på Sala motorbanan i helgen.
Hade kul med Hondan på 1000cc, men sanslöst sjuuukt kul på dotterns RS125
Så pass kul att jag nu inte kan sluta surfa runt efter en 250 tvitaktshäck som "andra hoj" (till att börja med ;o) men det finns ju inga till salu.
Var är alla SP hojar?
Garagen borde vara fulla av gamla "billiga" häckar, det var ju en riktigt stor klass för några år sedan.
Var kan man köpa ett chokereglage till en RS? Bara den lilla plastbiten ,handtaget har jag.Flesta som racede tog väl bort dom..
Nybörjarfrågor:
Går det att byta kolvar utan att plocka av hela motorn?
För att tömma motorn på kylvatten finns den en plugg på varje cylinder, någon mer plugg jag missat?
Jag gillar när en tråd från 2005 fortfarande är aktuell! Min fråga handlar om att lägga ny beläggning i en sliten cylinder. Jag har bara haft två skador förut på nicasil cylindrar som blivit reparerade. Bägge gångerna har kostnaden varit drygt 2000 kr. Vilka erfarenheter har ni andra Aprilia RS / Suzuki RGV ägare av de jobb som ni fått utförda på era cylindrar, vad har det kostat och vem anlitade ni för jobbet? Stämmer det att cylindern "bara" går att reparera ett fåtal gånger, eftersom beläggningen till slut blir för tjock, utifrån att det alltid tas av matrialet innanför beläggningen? Jag hoppas det kan komma några kloka svar, eftersom de flesta motorer idag har en eller bägge cylindrarna reparerade, och det blir svårare och svårare att finna begagnade cylindrar i bra skick.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|