Köpt en 600rr 07a och ska börja kitta för bana.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
hehe ok sry det va väl inte så svårt o räkna ut kanske:p men va det priset dom begärde för den me? elle e du en prutare:7peta

mojja83

Guest
hehe ok sry det va väl inte så svårt o räkna ut kanske:p men va det priset dom begärde för den me? elle e du en prutare:7peta

Priset som begärdes var betydligt lägre än vad du begär för din. Och sedan prutade jag ganska friskt med.

Vet av egen erfarenhet att det inte är lätt att sälja leksaker idag!!!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fråga på du, är alltid någon som ger vettiga svar. :) Vad mil beträffar så har min snart gått 4 och 2,5 av dom är på bana så dom håller allt för lite pisk iaf. ;-) Jag är och kör på tisdag på åsen, kom förbi och fråga det du undrar över ska jag försöka hjälpa dig, har nyligen gjort den resan du ska påbörja och kan kanske hjälpa till lite. Kör hårt. :)

mojja83

Guest
Fråga på du, är alltid någon som ger vettiga svar. :) Vad mil beträffar så har min snart gått 4 och 2,5 av dom är på bana så dom håller allt för lite pisk iaf. ;-) Jag är och kör på tisdag på åsen, kom förbi och fråga det du undrar över ska jag försöka hjälpa dig, har nyligen gjort den resan du ska påbörja och kan kanske hjälpa till lite. Kör hårt. :)

Fan vad sjysst inställning!! Jag kommer gärna förbi på tisdag och snackar massa skit och lite allvar!! Alla tips känns ju väldigt välkomna nu när man hittat sig en ny hobby!!

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99

Man vafan Henke! Jag försöker ju göra bizznizz här nu! Han ska ju hyra mig så jag kan tjäna stålar och köpa däck och vinna alla tävlingar! :tummenupp

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Fan vad sjysst inställning!! Jag kommer gärna förbi på tisdag och snackar massa skit och lite allvar!! Alla tips känns ju väldigt välkomna nu när man hittat sig en ny hobby!!

Du ska inte lyssna på Henke, han kan ingenting! Man får ju vad man betalar för och han är gratis! Fatta att det kommer bli dåligt :crash

mojja83

Guest
Man vafan Henke! Jag försöker ju göra bizznizz här nu! Han ska ju hyra mig så jag kan tjäna stålar och köpa däck och vinna alla tävlingar! :tummenupp

App app nu är det så att jag inte vill vinna några race :)
Målsättningen är att passa i snabb grupp till nästa höst och känna mig trygg i min körning och veta hur långt jag kan gå utan att gå över den berömda gränsen!!

Men jag tar gärna goda råd från alla som har några att ge!!!!

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
App app nu är det så att jag inte vill vinna några race :)
Målsättningen är att passa i snabb grupp till nästa höst och känna mig trygg i min körning och veta hur långt jag kan gå utan att gå över den berömda gränsen!!

Men jag tar gärna goda råd från alla som har några att ge!!!!
Nej men JAG skall vinna race och då behövs det klöver vettu ;)
Nä, skämt åsido. Åk till en bandag eller ett race. Snacka med Henke, eller mig, eller nästan vem som helst (dom flesta är hyggligt folk) så får du tips och råd.

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Nä 1500 är inte mycke sen är inget sagt att d
är 1500 mil bara bana

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hur ställer man in allt detta och ser över om man är ett blåbär?

Kanske kan hyra dig i en heldag som konsult:)
Iofs är jag van att bli såld för pengar, konsult som man är, men jag är ingen supertalang på att ställa in sånt där, googla på ställa in häng öhlins site:www.sporthoj.com istället, så får du massvis med tips :tummenupp Det är ju sak samma vad du har för dämpare på hojen nu, hänget är ju detsamma för alla, det är ju en fråga om var du ligger i dämparens arbetsområde.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Som sagt jag är ett blåbär. Ogilla är väl att ta i men har ju aldrig provat så det skulle klart kännas obekvämt!!

Efter några minuter kommer du att vänja dig då det känns så mycket naturligare på bana med raceväxlat.

Håller med vissa föregående talare; kraschkåpor, däck och bandagar är det viktigaste. Sen måste du ju ha däckvärmare, depåstöd, kraschpuckar och annat smått.

Ska du investera i något så här i början så är det väl en styrdämpare som kan kännas tryggt att ha. Andra belägg (tex SBS DS) och skivor (tex galfer/wave) för god känsla och förtroende är också guld.

Edit: Sedan är det ju alltid billigare att köpa en hoj som redan är färdigbyggd. Om du gjorde en bra deal på -07:an du köpte så sälj och köp en färdig. Sedan är det ju i och för sig gott att köpa de delar man vill ha till sin hoj.

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det är fan nästan så att det är värt det så att man startar på rätt vis och har rätt inställd cykel och dom rätta förutsättningarna!!

Allt blir så mycket roligare om man har rätt utrustning alt guide!!!

Det blir många konsulttimmar om du ska göra så. För vad som är "rätt" inställt ändras när du:

1. Byter bana
2. Byter däck
3. Ändrar din körstil
4. Blir snabbare
5. Det är kallt
6. Det regnar
7. Det är varmt
8. osv..

Hojen grundinställning, men något hårdare förspänning är nog alldeles utmärkt för dig till du med råge passar i snabb grupp. Sen börjar saker spela lite roll. När du är snabbast i snabb grupp, och därmed aningen långsammare än långsammast i Rookie-racing, då börjar det bli relevant. När du vinner Rookie, och egentligen borde klassa upp till A-licens, då behöver du nog byta cartridge och lägga mer energi på dina inställningar.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Och för att få köra smc-kurser skall den vara godkänd på besiktningen , nummerplåt och försäkrad. Kraschkåpor ok + fungerande bromsljus.

Lägg pengarna på bandagar soppa osv som de flesta redan skrivit.

Not sent from an iProduct.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
- Fixa fjädrings-/gaffelinställningar (mest bang for the buck du kan få)
- Sätt på kraschkåpor
- Ta bort allt onödigt typ blinkers, lampor
- Köp depåstöd + däckvärmare

Sen är du så långt som jag kom materialmässigt i alla fall och det räcker nog en bra bit.

Tror du kan köra SMC:s kurser med kraschkåpor om hojen har regplåt, är påställd och försäkrad. Som jag har förstått det kan plåten vara "kreativt placerad". Don't take my word for it.

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Mmm, men visst. Om du förutsätter att du skall klota konstant så är inte kurser med SMC rätt grej. Förutsättningen där är att hålla alla på hjulen. Gör du som är tillsagt kommer du dessutom att hålla dig upprätt. Försäkringsbolaget kommer att dra upp den här tråden om något händer. Bara så att du vet

Det låter som en licenskurs snarare är rätt väg för dig. Men snälla, håll dig undan från mig. Jag har ingen önskan att klota överhuvudtaget. Om du tycker att det är ok, så visst, ditt problem. Dra inte med någon annan bara. Eftersom du skriver att det är ok för din del att klota kan det bli sura miner efteråt när du då stjäl bantid medvetet och dessutom kan skada oss andra.

Men lycka till..och ja, jag har läst dina andra trådar och är inte särskilt imponerad hittills.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring