Köpte defekt MC på Blocket

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Jag var tvungen att åka "ända till" Skellefteå för att köpa min TW200, är det sant att de användes i rennäringen däruppe? ( och ja, den gjorde inga stoppies:))
Ja, enligt Yamahacenter så såldes dom flesta till rennäringen, och han trodde att dom togs in i två omgångar i sverige, så det borde finnas två årsmodeller som är svensksålda.
Men med tanke på att dom gick till rennäringen så är dom förmodligen "avskrivna" och konsumerade, tyvärr.
Jag funderar på hur svårt det kan vara att importera en, om man bara vill ha hem den, och inte bryr sig om registrering?
Lite OT, men det har i alla fall att göra med ABS :)

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
Kan upplysa alla doubters att ABS-ens funktionalitet har blivit provad av en annan medlem och han kunde konstatera att de inte fungerar.

Har precis bytt bromsvätska, nästa steg är att massera pumpen med ett fräscht batteri för att se om det hjälper :)

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
ja nu tycker jag inte ni ska lura ostbågen att nita framhjulet i 90 knyck.
Först får han lära att köra mc.
Jag kan bromsa så som ni säger, men jag har ju oxå kört hoj sen urskogen var ungskog o så jag lite störd i huvedet
Var det du som hade dynobänk i Dalarna?

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
För alla intresserade så har jag varit i verkstaden och rivit ned systemet två gånger nu. Det är två ventiler som korroderat. Inte en chans att det hände under det sex dagar som jag hade hojen när jag jag köpte den. Jag var tvungen att gänga dem och banka ut dem för att få ut dem över huvud taget. Tyvärr så sprack de i ena endan i processen, har försökt rädda dem med en svarv men vet inte om det fungerar ännu. Frambromsen känns rätt svampig så det är möjligt att de är bortom räddning. Har även försökt att svarva nya ventiler men det är ett 0.2mm hål i mitten som inte är helt lätt att få till.

Har även beställt en begagnad pump från Polen men det är lång leveranstid på den.

Är hydrauliska ventiler hyfsat standard? Drömmen hade varit om man kunde köpa två off the shelf.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati